Gå til innhold

Grei sommergave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville du satt pris på å fa en sånn lykt som sommergave? Eventuelt hvorfor ikke.

Tenkte å kjøpe som sommergave til personalet på avdelingen til sønnen min. (Barnehage)

Screenshot_2024-06-28-13-05-53-254.jpg

Anonymkode: 6f191...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan vel ikke ha levende lys i barnehagen?

Anonymkode: 75783...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De kan vel ikke ha levende lys i barnehagen?

Anonymkode: 75783...87f

Personalet får hver sin til å ha med hjem. Og trenger ikke levende lys. Kan også bruke ledlys inni.

Anonymkode: 6f191...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Personalet får hver sin til å ha med hjem. Og trenger ikke levende lys. Kan også bruke ledlys inni.

Anonymkode: 6f191...fba

Ok, jeg trodde du skulle kjøpe en. Jeg synes ikke den var noe fin, men smaken er forskjellig.

Anonymkode: 75783...87f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde ikke likt den. Kjøp heller en kurv og fyll den med noe godt som de kan ha på pauserommet om du absolutt vil gi dem noe!

Anonymkode: 87aaa...6b3

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke min stil (omtrent så langt fra min stil som det er mulig å komme…). Hadde nok havnet på gjenbruksbutikken ganske fort.

Anonymkode: 84d8a...e10

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er fin, men den lykten passer ikke min stil i det hele tatt. La heller barnet lage et kort eller tegning, og evt kjøp noe spiselig/drikke ved siden av. Feks alkoholfri cider/juice, spekemat, godteri osv

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig likte jeg den veldig godt og trodde det var noe mange kunne like. Har faktisk denne selv også.  Var mer skeptisk generelt til å kjøpe "nips" fordi jeg vet det er noe de fleste ofte har mer enn nok av. Men ser nå at dr fleste som har svart her ikke likte den. Så da utgår den som gaveide'.

TS

Anonymkode: 6f191...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte årets FAU-gave til avdelingen vår; to flasker vin til hver. Fikk høre at de andre ansatte var misunnelige på «vår» avdeling. Så kjøp vin, evt alkoholfritt til de som ikke drikker. 
Jeg hater å få stasj, hvertfall fra folk som ikke kjenner stilen min. Få hvertfakl byttelapper på om du kjøper noe sånt.

Anonymkode: d27a5...401

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker fin, men ikke kjøp noe som tar plass hos dem. Tenk om alle foreldre gjorde dette hvert år. Jeg syns og det er merkelig å kjøpe gave til hver enkelt.  Gi heller noe til pauserommet. 

Anonymkode: c8294...a18

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes lykten var fin, og hadde syntes den var fin hjemme hos deg TS, men hos meg passer den ikke inn. Jeg synes også det er unødvendig å bidra til materialismen med å gi folk ting de ikke trenger eller ønsker seg. Det er egentlig unødvendig å gi en gave i det hele tatt, men om en gjør det så synes jeg det skal være spiselig, eller drikkelig. 

Anonymkode: 24826...197

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Personlig likte jeg den veldig godt og trodde det var noe mange kunne like. Har faktisk denne selv også.  Var mer skeptisk generelt til å kjøpe "nips" fordi jeg vet det er noe de fleste ofte har mer enn nok av. Men ser nå at dr fleste som har svart her ikke likte den. Så da utgår den som gaveide'.

TS

Anonymkode: 6f191...fba

De aller fleste har nok av nips og ting, ja, at du likte akkurat denne endrer jo ikke på det. Det er mye jeg liker og synes kan være fint (men denne var ikke blant dem), men som jeg likevel ikke ville blitt særlig glad for å få, nettopp fordi jeg ikke har bruk for eller plass til det. Forbruksvarer er den beste løsningen i sånne sammenhenger.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kjøpte årets FAU-gave til avdelingen vår; to flasker vin til hver. Fikk høre at de andre ansatte var misunnelige på «vår» avdeling. Så kjøp vin, evt alkoholfritt til de som ikke drikker. 

Så du spurte alle de ansatte først om deres forhold til alkohol? Jeg synes generelt vin/alkohol er en uting i jobbsammenheng, men kanskje særlig til de som jobber med barn. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Personlig likte jeg den veldig godt og trodde det var noe mange kunne like. Har faktisk denne selv også.  Var mer skeptisk generelt til å kjøpe "nips" fordi jeg vet det er noe de fleste ofte har mer enn nok av. Men ser nå at dr fleste som har svart her ikke likte den. Så da utgår den som gaveide'.

TS

Anonymkode: 6f191...fba

Men lyslykt er jo nettopp en slik nips-ting som mange har altfor mye av. :klo:

Tanken med å kjøpe noe annet enn alle andre er hyggelig, men interiørsaker (enten det er til inne- eller utebruk) er sjelden en fulltreffer hos alle. Det ender fort opp som fyll i boden. Jeg ville likt bedre å få noe som brukes opp: spiselig, drikkbart (helst alkoholfritt) eller lys og servietter for den del. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 timer siden):

 

Så du spurte alle de ansatte først om deres forhold til alkohol? Jeg synes generelt vin/alkohol er en uting i jobbsammenheng, men kanskje særlig til de som jobber med barn. 

Nei, bare ped.leder. 
Hvorfor er det greit med vin til en som jobber i bank men ikke en pedagog?? Alle er voksne mennesker så føler null behov for å ikke likestille. 

Anonymkode: d27a5...401

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke vin selv men synes det er hyggelig å få og ha når jeg får gjester. Mye bedre enn «ting»

Anonymkode: 8b5a3...083

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ullvott skrev (4 timer siden):

Men lyslykt er jo nettopp en slik nips-ting som mange har altfor mye av. :klo:

Tanken med å kjøpe noe annet enn alle andre er hyggelig, men interiørsaker (enten det er til inne- eller utebruk) er sjelden en fulltreffer hos alle. Det ender fort opp som fyll i boden. Jeg ville likt bedre å få noe som brukes opp: spiselig, drikkbart (helst alkoholfritt) eller lys og servietter for den del. 

Ja, og det var det som gjorde at jeg tvilte litt på om det var en god ide å kjøpe slike lykter i gave, selv om jeg syntes de var fine.

 

Anonymkode: 6f191...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 timer siden):

De aller fleste har nok av nips og ting, ja, at du likte akkurat denne endrer jo ikke på det. Det er mye jeg liker og synes kan være fint (men denne var ikke blant dem), men som jeg likevel ikke ville blitt særlig glad for å få, nettopp fordi jeg ikke har bruk for eller plass til det. Forbruksvarer er den beste løsningen i sånne sammenhenger.

Så du spurte alle de ansatte først om deres forhold til alkohol? Jeg synes generelt vin/alkohol er en uting i jobbsammenheng, men kanskje særlig til de som jobber med barn. 

Spiller vel ingen rolle om man jobber med barn eller andre ting.

Problemet med å gi alkohol i gave er vel heller at folk kan ha alkoholproblemer man ikke vet om.

Anonymkode: 6f191...fba

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder interiør og pynt så er jo smaken så forskjellig og det er lett å bomme. Ville ikke kjøpt en sånn type gave. 

Anonymkode: c7831...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Spiller vel ingen rolle om man jobber med barn eller andre ting.

Problemet med å gi alkohol i gave er vel heller at folk kan ha alkoholproblemer man ikke vet om.

Anonymkode: 6f191...fba

Nettopp! Gi aldri vin til noen du ikke kjenner godt. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...