Gå til innhold

Kvinners seksualitet er ikke en nymotens trend, det er biologisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blander meg ikke inn i den enkeltes menn preferanser, det er også helt privat for den enkelte mann. Deres preferanser trenger heller ikke bli en del av en kollektiv slut shaming. Er målet at kvinner skal skamme seg? 
 

Kvinner er i likhet med menn seksuelle vesener. Dvs at kvinners seksualitet er ikke skapt for mannens glede, den er skapt for kvinners egen nytelse- uavhengig av mannens behov. Menn har ingenting med kvinners seksualitet like lite som kvinner har noe med mannens. 
 

Kvinner har hatt like mye seksualitet gjennom historien som i dag fordi det er regelrette biologiske behov. Det var en periode på slutten av 1800 tallet frem til 1960 at kvinner temmet sin seksualitet for å fremstå dydige. Men før og etter den tid har kvinner vært betraktlig mer frie seksuelt. I første halvdel av 1800 tallet f.eks var det ikke uvanlig med flere sexpartnere, og menn giftet seg ikke sjeldent med kvinner som hadde barn fra tidligere med andre menn. Vi er ergo ikke fra naturens side som den dydige 50 talls husmoren, dagens frigjorthet er ikke en nymotens påfunn.
 

Deres tipp, tipp tipp og tipp tipp tipp oldemødre hadde seg med flere menn før de slo seg til ro. Kanskje de hadde en unge eller to før den tid også. Muligens solgte en del av dem sex også for å livnære seg i singeltiden og det var ikke unikt eller uvanlig blandt unge kvinner i arbeiderklassen. I likhet med hvordan onlyfans har den funksjonen i dag.

Ha preferanser, men hold dem for deg selv; vi bryr oss ikke. 

Anonymkode: 616b1...8e6

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg blander meg ikke inn i den enkeltes menn preferanser, det er også helt privat for den enkelte mann. Deres preferanser trenger heller ikke bli en del av en kollektiv slut shaming. Er målet at kvinner skal skamme seg? 
 

Kvinner er i likhet med menn seksuelle vesener. Dvs at kvinners seksualitet er ikke skapt for mannens glede, den er skapt for kvinners egen nytelse- uavhengig av mannens behov. Menn har ingenting med kvinners seksualitet like lite som kvinner har noe med mannens. 
 

Kvinner har hatt like mye seksualitet gjennom historien som i dag fordi det er regelrette biologiske behov. Det var en periode på slutten av 1800 tallet frem til 1960 at kvinner temmet sin seksualitet for å fremstå dydige. Men før og etter den tid har kvinner vært betraktlig mer frie seksuelt. I første halvdel av 1800 tallet f.eks var det ikke uvanlig med flere sexpartnere, og menn giftet seg ikke sjeldent med kvinner som hadde barn fra tidligere med andre menn. Vi er ergo ikke fra naturens side som den dydige 50 talls husmoren, dagens frigjorthet er ikke en nymotens påfunn.
 

Deres tipp, tipp tipp og tipp tipp tipp oldemødre hadde seg med flere menn før de slo seg til ro. Kanskje de hadde en unge eller to før den tid også. Muligens solgte en del av dem sex også for å livnære seg i singeltiden og det var ikke unikt eller uvanlig blandt unge kvinner i arbeiderklassen. I likhet med hvordan onlyfans har den funksjonen i dag.

Ha preferanser, men hold dem for deg selv; vi bryr oss ikke. 

Anonymkode: 616b1...8e6

Hei! Helt enig! Kvinner og menn er unike skapninger. Seksualiteten også. Ingen menn eier kvinne og ingen kvinne eier mann. Hvis en mann og en kvinne er i et forhold fortjener de begge et fantastisk sexliv og burde sammen skape dette uten at noen tvinger den ene eller andre til å bli med på noe dem inne ønsker.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge menn får min seksualitet til å blomstre. Eldre, kjedelige menn derimot...😂

Anonymkode: f6e57...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige er å finne noen med lik preferanse. Og ikke dømme det motsatte kjønn på andre premisser en sitt eget (og deg selv). Vi er ellers alle forskjellige, og det er helt greit.

Anonymkode: 1d0d7...a90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kvinner har hatt like mye seksualitet gjennom historien som i dag fordi det er regelrette biologiske behov. Det var en periode på slutten av 1800 tallet frem til 1960 at kvinner temmet sin seksualitet for å fremstå dydige. Men før og etter den tid har kvinner vært betraktlig mer frie seksuelt. I første halvdel av 1800 tallet f.eks var det ikke uvanlig med flere sexpartnere, og menn giftet seg ikke sjeldent med kvinner som hadde barn fra tidligere med andre menn. Vi er ergo ikke fra naturens side som den dydige 50 talls husmoren, dagens frigjorthet er ikke en nymotens påfunn.
 

Deres tipp, tipp tipp og tipp tipp tipp oldemødre hadde seg med flere menn før de slo seg til ro. Kanskje de hadde en unge eller to før den tid også. Muligens solgte en del av dem sex også for å livnære seg i singeltiden og det var ikke unikt eller uvanlig blandt unge kvinner i arbeiderklassen. I likhet med hvordan onlyfans har den funksjonen i dag.

Ha preferanser, men hold dem for deg selv; vi bryr oss ikke. 

Anonymkode: 616b1...8e6

Jeg vet ikke helt hva du prøver å få fram i innlegget ditt annet enn at kvinner også har en seksualdrift (selvfølgelig), men å framstille fortiden som fri og fordomsløs på denne måten er kunnskapsløst. 

På tidlig 1800-tall kunne ikke kvinner være myndige eller drive næring. Kvinner var avhengig av å finne en ektemann for å kunne ha et godt liv. Livet var hardt og det var ingen fordel å ha barn fra tidligere eller utenfor forhold når man skulle finne seg en ny mann. At kvinner tydde til prostitusjon i singeltiden handlet om nød, ikke frihet. Å sammenligne dette Onlyfans i dagens situasjon er helt håpløst. Ingen kvinner i dag må ty til Onlyfans for livsopphold (i Norge).

Monogamiet handler ikke om naturlige, men praktiske forhold. Menn ønsker å være sikker på at de barna som han bruker tid og ressurser på er hans, mens kvinnen har historisk sett trengt en mann for trygghet og økonomisk stabilitet. Hvis din tipp, tipp, tipp og tipp tipp tipp oldemor lå rundt og fikk barn med flere menn er sjansen større for at livet hennes var hardt og vanskelig enn fritt og harmonisk. 

Her rører du rundt i historien uten å fatte sammenhengene.  

Endret av pressplay
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en slags risiko, eller et formål med seksualitet fram til 1960-tallet. Da ble en slags biologisk ansvarsfraskrivelde tilgjengelig som tillot kvinner å benytte sin seksualitet som et leketøy, og de millioner år gamle hjernene våre har enda ikke lagt til rette for utviklingene som har skjedd de siste 60. 

Jeg tror at roten til stort sett alle problemene i den moderne verden skyldes seksualitetens avskjed fra forplantning. 

Anonymkode: baadd...c61

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner er i likhet med menn seksuelle vesener. Dvs at kvinners seksualitet er ikke skapt for mannens glede, den er skapt for kvinners egen nytelse- uavhengig av mannens behov.

Tull og tøys, den er skapt for å promotere reproduksjon. Akkurat som menns seksualitet.

Hva er deg du innbiller deg? At evolusjonen i et svakt øyeblikk tenkte at disse stakkars menneskene måtte få noe å "kose seg med" der de satt og hutret under en fjellskrent, livredde for lyn og torden, når de ikke var opptatte med å dø av blindtarmbetennelse eller infiserte sår? 😂

Anonymkode: 1d10d...a0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pressplay skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke helt hva du prøver å få fram i innlegget ditt annet enn at kvinner også har en seksualdrift (selvfølgelig), men å framstille fortiden som fri og fordomsfull på denne måten er kunnskapsløst. 

På tidlig 1800-tall kunne ikke kvinner være myndige eller drive næring. Kvinner var avhengig av å finne en ektemann for å kunne ha et godt liv. Livet var hardt og det var ingen fordel å ha barn fra tidligere eller utenfor forhold når man skulle finne seg en ny mann. At kvinner tydde til prostitusjon i singeltiden handlet om nød, ikke frihet. Å sammenligne dette Onlyfans i dagens situasjon er helt håpløst. Ingen kvinner i dag må ty til Onlyfans for livsopphold (i Norge).

Monogamiet handler ikke om naturlige, men praktiske forhold. Menn ønsker å være sikker på at de barna som han bruker tid og ressurser på er hans, mens kvinnen har historisk sett trengt en mann for trygghet og økonomisk stabilitet. Hvis din tipp, tipp, tipp og tipp tipp tipp oldemor lå rundt og fikk barn med flere menn er sjansen større for at livet hennes var hardt og vanskelig enn fritt og harmonisk. 

Her rører du rundt i historien uten å fatte sammenhengene.  

https://www.apollon.uio.no/artikler/2006/rendalen.html
 

Min tipp tipp jobbet forøvrig fulltid for en kjent boktrykker samtidig som hun prostituerte seg og fikk tre barn før hun til slutt giftet seg med en mann hun også fikk barn utenfor ekteskapet med (gift to ganger, til sist med en mann 27 år yngre enn henne selv). Senere drev hun også foretning og har ingen inntrykk av at hun led noen nød.

Anonymkode: 616b1...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tull og tøys, den er skapt for å promotere reproduksjon. Akkurat som menns seksualitet.

Hva er deg du innbiller deg? At evolusjonen i et svakt øyeblikk tenkte at disse stakkars menneskene måtte få noe å "kose seg med" der de satt og hutret under en fjellskrent, livredde for lyn og torden, når de ikke var opptatte med å dø av blindtarmbetennelse eller infiserte sår? 😂

Anonymkode: 1d10d...a0a

Ja den er skapt for reproduksjon, men jeg vil nok gi cred til skaperen som også så verdien i nytelsen😍. Mennesket har selv fordervet seksualitet og i mange kulturer gjort kvinnen til en eiendel som mannen styrer.

I samfunn hvor kvinner og menn er likestilt i en eller annen form fordømmer ikke jeg at kvinner tar betalt for sex, så lenge de gjør det av egen frie vilje. En kvinne er ikke en slave som menn skal eie.

Hvis menn kan omfavne kvinnen som det unike skaperverket hun er og Kvinnen kan omfavne mannen for det unike skaperverket ham er, blir de et meget godt team som utfyller hverandre🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (Akkurat nå):

 

I samfunn hvor kvinner og menn er likestilt i en eller annen form fordømmer ikke jeg at kvinner tar betalt for sex

Ser du ikke selvmotsigelsen i det du sier? Mekanikken av reproduksjon umuliggjør likestillelse. 

Anonymkode: baadd...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser du ikke selvmotsigelsen i det du sier? Mekanikken av reproduksjon umuliggjør likestillelse. 

Anonymkode: baadd...c61

Vel, alle skapninger er skapt for å reformerer seg. Det umuliggjør ikke likestillelse. Vi er menn og kvinner med lik verdi, men kjønnene er tildelt ulike oppgaver. Det betyr ikke at den ene er mindre verdt enn den andre. 
 

Hadde menneskeheten forstått dette for flere 1000 år siden, hadde nok verden sett litt annerledes ut idag.

I vårt moderne likestilte samfunn er det i noen miljø blitt veldig populært å snakke ned mannen, men seksuelt hjelper jo ikke det kvinnen. I hvert fall ikke de heteroseksuelle.

I verden er også kjønnsfordelingen ustabil. I noen områder er det overvekt av kvinner, i andre overvekt av menn. Det betyr at man må flytte på seg om man ønsker å finne en livspartner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (4 minutter siden):

 

I vårt moderne likestilte samfunn er det i noen miljø blitt veldig populært å snakke ned mannen, men seksuelt hjelper jo ikke det kvinnen. I hvert fall ikke de heteroseksuelle.

 

Vi er ikke likestilte i dag. Kvinner er hevet over menn. Cato den eldre forutså dette for 2000 år siden. 

Anonymkode: baadd...c61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hvorfor menn bryr seg så mye. Det handler om deres usikkerhet. Datet en veldig pen og selvsikker mann, og det var så deilig at han ikke en eneste gang spurte om mitt tidligere sexliv, han var så trygg i seg selv at han ikke følte seg truet eller mindreverdig av kvinnenes fortid med sex. Beste sexen jeg har hatt i mitt liv. Jeg får helt panikk når menn begynner å gnåle og viser stor usikkerhet og spør ut om fortid, føler meg kvelt og stikker. 
 

Har forøvrig jobbet på eldrehjem tidligere og hørt en del historier fra de eldre damene, de koste seg på 40-tallet også, men i skjul. 

Anonymkode: 60a26...8b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull og tøys, den er skapt for å promotere reproduksjon. Akkurat som menns seksualitet.

Hva er deg du innbiller deg? At evolusjonen i et svakt øyeblikk tenkte at disse stakkars menneskene måtte få noe å "kose seg med" der de satt og hutret under en fjellskrent, livredde for lyn og torden, når de ikke var opptatte med å dø av blindtarmbetennelse eller infiserte sår? 😂

Anonymkode: 1d10d...a0a

Hvorfor får kvinner orgasme, da? De fleste andre dyr får det ikke. Hvis sexen var bare for reproduksjonens skyld, ville ikke menneskene ha hatt sex når de ikke skulle prøve på barn, eller når de ble for gamle til å få barn. De har likevel sex, med prevensjon og i 70-årene, selv om den aldri vil føre til noe produksjon. Forklar gjerne.

Anonymkode: e206c...1c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi er ikke likestilte i dag. Kvinner er hevet over menn. Cato den eldre forutså dette for 2000 år siden. 

Anonymkode: baadd...c61

Vi er likestilt, men mange menn ønsker å få makta tilbake. Bare fordi vi har like rettigheter som menn, betyr ikke at vi er hevet over dem. Jeg er ikke hevet over min mann, for eksempel, selv om vi er moderne.

Anonymkode: e206c...1c1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi er likestilt, men mange menn ønsker å få makta tilbake. Bare fordi vi har like rettigheter som menn, betyr ikke at vi er hevet over dem. Jeg er ikke hevet over min mann, for eksempel, selv om vi er moderne.

Anonymkode: e206c...1c1

Vi er slett ikke likestilt, vi har aldri vært mindre likestilt og om du ikke var så blendet av din egen tilfredshet og privilegie hadde du sett det. Jeg har hverken tid eller energi til å belyse dette for deg og jeg tviler på at du er mottakelig for det alikevel så jeg avslutter med å si at hva menn vil ha tilbake ikke er makt, men agens og verdighet. Kvinner er kanskje frigjort fra menn, men menn er langt fra frigjort fra kvinner. 

Anonymkode: baadd...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vi er slett ikke likestilt, vi har aldri vært mindre likestilt og om du ikke var så blendet av din egen tilfredshet og privilegie hadde du sett det. Jeg har hverken tid eller energi til å belyse dette for deg og jeg tviler på at du er mottakelig for det alikevel så jeg avslutter med å si at hva menn vil ha tilbake ikke er makt, men agens og verdighet. Kvinner er kanskje frigjort fra menn, men menn er langt fra frigjort fra kvinner. 

Anonymkode: baadd...c61

Men det er dere selv som MÅ ha en tjener og en mamma som voksne menn. Og det er kun opp til dere å endre på dette. Min mann er fullstendig frigjort fra meg.

Anonymkode: e206c...1c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mennesker har en seksualitet som iallfall i et livsløpsperspektiv retter seg mot flere partnere. Samtidig har vi et i varierende grad behov for å «eie» vår partners seksualitet. Derfor har noen menn funnet ut at menns biologi er å pule flest mulig og kvinners er å søke en trygg partner. 

At det er bevis overalt rundt dem for at begge kjønn både søker monogami (beste metoden for å få overlevende barn) og variasjon (sikrer varierte gener), det er liksom ikke biologi. Det er feminiserte menn og ødelagte kvinner 🙄

Det er da bare å observere et hvilket som helst samfunn der kvinner ikke blir holdt i bånd: vi blir forelsket, vi blir kåte og vi vil ha oss med den beste mannen vi finner tilgjengelig for både sex og forhold. Og vi vil gjerne ha en ny etter en stund.

Anonymkode: 04b4c...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor får kvinner orgasme, da? De fleste andre dyr får det ikke. Hvis sexen var bare for reproduksjonens skyld, ville ikke menneskene ha hatt sex når de ikke skulle prøve på barn, eller når de ble for gamle til å få barn. De har likevel sex, med prevensjon og i 70-årene, selv om den aldri vil føre til noe produksjon. Forklar gjerne.

Anonymkode: e206c...1c1

Orgasme er et motiverende belønningssystem.

Forøvrig er kvinners seksualitet giret mot å kapre og beholde en mann hun anser som et godt catch. Seksualiteten hennes er rett og slett "fellen" naturen har utrustet henne med for å "fange" en bra mann.

Det er forøvrig derfor kvinner ofte mister sexlysten i et lengre forhold: Enten slutter mannen å være et catch, eller så blir han en lojal bikkje som ikke går noe sted uansett slik at hun ikke trenger å holde på ham.

Jeg trodde dette var barnelærdom…?

Anonymkode: 1d10d...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Orgasme er et motiverende belønningssystem.

Forøvrig er kvinners seksualitet giret mot å kapre og beholde en mann hun anser som et godt catch. Seksualiteten hennes er rett og slett "fellen" naturen har utrustet henne med for å "fange" en bra mann.

Det er forøvrig derfor kvinner ofte mister sexlysten i et lengre forhold: Enten slutter mannen å være et catch, eller så blir han en lojal bikkje som ikke går noe sted uansett slik at hun ikke trenger å holde på ham.

Jeg trodde dette var barnelærdom…?

Anonymkode: 1d10d...a0a

I to av mine tidligere forhold var det mennene som mistet lysten. Kjenner flere kvinner som klager på frigide menn.

Anonymkode: e206c...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...