Gå til innhold

Klissete hud etter hudpleie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rens, toner, 1-2 dæsj snegleslim essens, et par dråper vit c serum, dagkrem. Huden blir aldri tørr nok til å ta på make up utenpå, håret henger seg fast i ansiktet og alt er klissete. Venter relativt lenge mellom hvert steg i hudpleien og, siden jeg kan nå når jeg har ferie. Men det er som om det ikke trekker skikkelig inn i huden. I ukedagene funker jo ikke dette.

Hva gjør jeg feil? Vil jo bruke sminke over, uten å bruke 4 timer på badet hver morgen. Legger ved bilde av finger mot kinn20240628_112148.thumb.jpg.123406cf43ec10cefb260778a463f525.jpg for å vise hvor klissete jeg er.

 

Anonymkode: 8b5e6...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bruker kanskje feil produkter til din hudtype, for stor mengde av hvert produkt, evt. for mange produkter? Det kan også hende at ikke alle produktene ikke "samarbeider" så godt. Du trenger ikke både toner og essens, og jeg mistenker at det kanskje er snegleslimet som er problemet her. Jeg foreslår at du forsøker rutinen uten snegleslimessensen, og ser hva som skjer. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del billige formuleringer trekker dårlig inn i huden. Spesielt billige serum har dårlige formuleringer.

Det er også viktig å ha riktig produkter for din hudtype og hudtilstand. Så spiller årstiden og klima en del inn.

Jeg er nå på ferie i et land med høy luftfuktighet og 30 grader. Å bruke fuktighetskrem selv i gel form er bare å glemme under solkrem. Så kun serum og solkrem på meg.

Snegleslim er best å bruke på natten da det kan være litt klissete.

Anonymkode: 16068...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegleslim ???

Fytterakkern så mye drit damene smører på seg for å pynte seg for mannfolka.

Litt fuktighetskrem og mye frisk luft er beste middelet for å holde seg fresh…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (9 timer siden):

Snegleslim ???

Fytterakkern så mye drit damene smører på seg for å pynte seg for mannfolka.

Litt fuktighetskrem og mye frisk luft er beste middelet for å holde seg fresh…

Når du mangler kunnskap så er det best å holde sin uvitenhet for seg selv.

Anonymkode: 16068...5ae

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-årene?

Anonymkode: 07b0c...1d0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

En del billige formuleringer trekker dårlig inn i huden. Spesielt billige serum har dårlige formuleringer.

Det er også viktig å ha riktig produkter for din hudtype og hudtilstand. Så spiller årstiden og klima en del inn.

Jeg er nå på ferie i et land med høy luftfuktighet og 30 grader. Å bruke fuktighetskrem selv i gel form er bare å glemme under solkrem. Så kun serum og solkrem på meg.

Snegleslim er best å bruke på natten da det kan være litt klissete.

Anonymkode: 16068...5ae

Gnir det utover puta da jo 😅 

Anonymkode: 501da...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

50-årene?

Anonymkode: 07b0c...1d0

Nei, hvordan det?

Anonymkode: 8b5e6...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, hvordan det?

Anonymkode: 8b5e6...711

Ser sånn ut av huden.

Anonymkode: 07b0c...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (23 timer siden):

Snegleslim ???

Fytterakkern så mye drit damene smører på seg for å pynte seg for mannfolka.

Litt fuktighetskrem og mye frisk luft er beste middelet for å holde seg fresh…

Haha, sier ikke så mye høyt rundt de som har disse type hudpleievanene men jeg blir passe oppgitt av opplegget selv. Faen som kvinner har blitt svindla av skjønnhetsindustrien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det høres som huden din får overdose så det ikke trenger inn.

Bruk snegleslimet kun i kveldsrutinen, og legg denne til en times tid før du legger hodet på puta? 

Og til de som synes snegleslim bare høres ut som en gimmick: mener å ha lest at det begynte å brukes i hudpleie flere år tilbake, da det ble lagt merke til hvor myk og fin hud koreanske(?) snegleoppdrettere hadde på hendene. 

Anonymkode: 8e7eb...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 13.28):

En del billige formuleringer trekker dårlig inn i huden. Spesielt billige serum har dårlige formuleringer.

Det er også viktig å ha riktig produkter for din hudtype og hudtilstand. Så spiller årstiden og klima en del inn.

Jeg er nå på ferie i et land med høy luftfuktighet og 30 grader. Å bruke fuktighetskrem selv i gel form er bare å glemme under solkrem. Så kun serum og solkrem på meg.

Snegleslim er best å bruke på natten da det kan være litt klissete.

Anonymkode: 16068...5ae

Prisen er ikke det samme som et kvalitetsstempel. Hvis produsenten har opparbeidet seg en viss markedsposisjon, kan de ta den prisen de vil. Derved har kundene blitt grundig lurt til å tro at dette er noe unikt.

Markedsføring, noen opphypede betegnelser og en eksklusiv emballasje gjør det meste…..

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (18 timer siden):

Prisen er ikke det samme som et kvalitetsstempel. Hvis produsenten har opparbeidet seg en viss markedsposisjon, kan de ta den prisen de vil. Derved har kundene blitt grundig lurt til å tro at dette er noe unikt.

Markedsføring, noen opphypede betegnelser og en eksklusiv emballasje gjør det meste…..

Nei pris i seg selv er ikke en indikator på kvalitet men firmaer som bruker mer ressurser under utvikling av sine serum selger ikke serum som blir liggende på overflaten av huden uten å trekke inn. Det en del billige produsenter gjør er at de legger litt penger i virkestoffet og ikke i hvordan dette produktet som helhet fungerer. Ofte lager de serum med alt for høy dose av virkestoffet i forhold til hva som er optimalt.

Som stoffet niacinamide. For best resultat bør ikke dette virkestoffet være på over 5% men har sett flere billige hudpleie produsenter tilby serum med produktet i 10% og mer.

Jeg bruker ikke mye fransk luksus som du sikter til men produkter utviklet fra firmaer basert på forskning og kunnskap om hud. Har også noen produkter fra rimeligere hudpleie som Glycolipid Cream Cleanser fra The Ordinary.

Huden består av flere lag. Serum er et veldig spesielt type produkt som er ment til å virke dypere enn det en hudkrem vil virke, som kun virker på topp lager. Viss et serum blir liggende på toppen av huden og ikke trekker fort inn vill det ikke gjøre jobben sin. Serum og solkrem er de 2 produktene i en hudpleie rutine det bør legges litt mer penger i. Men jeg ville ikke kjøpt et serum fra Dior og lignende merker som det virker som du tror jeg mente.

Anonymkode: 16068...5ae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei pris i seg selv er ikke en indikator på kvalitet men firmaer som bruker mer ressurser under utvikling av sine serum selger ikke serum som blir liggende på overflaten av huden uten å trekke inn. Det en del billige produsenter gjør er at de legger litt penger i virkestoffet og ikke i hvordan dette produktet som helhet fungerer. Ofte lager de serum med alt for høy dose av virkestoffet i forhold til hva som er optimalt.

Som stoffet niacinamide. For best resultat bør ikke dette virkestoffet være på over 5% men har sett flere billige hudpleie produsenter tilby serum med produktet i 10% og mer.

Jeg bruker ikke mye fransk luksus som du sikter til men produkter utviklet fra firmaer basert på forskning og kunnskap om hud. Har også noen produkter fra rimeligere hudpleie som Glycolipid Cream Cleanser fra The Ordinary.

Huden består av flere lag. Serum er et veldig spesielt type produkt som er ment til å virke dypere enn det en hudkrem vil virke, som kun virker på topp lager. Viss et serum blir liggende på toppen av huden og ikke trekker fort inn vill det ikke gjøre jobben sin. Serum og solkrem er de 2 produktene i en hudpleie rutine det bør legges litt mer penger i. Men jeg ville ikke kjøpt et serum fra Dior og lignende merker som det virker som du tror jeg mente.

Anonymkode: 16068...5ae

Produktet «serum» er et godt eksempel på et opphypet uttrykk. Akkurat passe imponerende, eksklusivt og mystisk.
Serum er i virkeligheten et fellesuttrykk for noe langt mer jordnært:

https://ordbokene.no/bm,nn/serum

Menneskeheten liker å bli narret…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (17 timer siden):

Produktet «serum» er et godt eksempel på et opphypet uttrykk. Akkurat passe imponerende, eksklusivt og mystisk.
Serum er i virkeligheten et fellesuttrykk for noe langt mer jordnært:

https://ordbokene.no/bm,nn/serum

Menneskeheten liker å bli narret…..

Bruker du et godt serum til din hudtype så vil du se synlig effekt på huden ved gjevnlig bruk. Det at serum betyr noe i den norske ordboken forandrer ikke det.

Det som er problemet med jungelen av hudpleie er at mange ikke forstår hva de skal se etter av aktive virkestoffer og hva som har størst effekt til hvilken type hud. Så har du de som tror de er kjemikere og lager en unødvendig komplisert hudpleierutine med alt for mange aktive produkter osv.

Serum er det produktet på markedet som vil gjøre størst synlig forandring av huden viss det brukes riktig og du har en god formulering. Skal mann ha større forandringer må mann til hudlege fordi noe mer enn dette blir regnet som medisinsk behandling.

Det finnes nok tilgjengelig kunnskap rundt hudpleie gitt gjennom offisiell forskning eller videreformidlet gjennom utdannede hudleger til at det er helt unødvendig å virke så uviten som det du gjør her i denne tråden.

Anonymkode: 16068...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...