Gå til innhold

Du som er mann: Hva er dine røde flagg for kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er røde flagg for kvinner du dater?

Anonymkode: 42902...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At de starter tråder på KG på temaer som det allerede finnes lange tråder på. 

Anonymkode: 0e208...ced

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva er røde flagg for kvinner du dater?

Anonymkode: 42902...518

Sjalusi. Opptatt av seksuell historikk. Komplisert forhold til familie/venner/arbeidsgiver/ekser. «Needy».

Anonymkode: 0b5dd...6b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke begrepet røde flagg, og de aller fleste kvinner er fine folk enten vi passer godt sammen eller ei. Men for meg er de minst tiltrekkende trekkene gjerne det som går på manglende selvstendighet. 

For eksempel har jeg opplevd en del som kvinner som fremstår tilgjort hjelpeløse for å være en eller annen slags jomfru i nød. Jeg vil ha en dame som vil være sammen med meg selv om hun hadde overlevd uten, ikke en som trenger en glorifisert barnevakt. 

Det er en forutsetning at hun klarer seg noenlunde alene de gangene det trengs. Jeg er gjerne sammen veldig mye, det er ikke det, men trenger en dame som ikke blir helt vill av å sitte alene i noen timer.

Tro på alternativ-babbel er også diskvalifiserende for min del.

Anonymkode: 1d1d6...2fd

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva er røde flagg for kvinner du dater?

Anonymkode: 42902...518

Nå har jeg sjelden kommet lenger enn til første date, så jeg vet ikke.

Men generelle røde flagg er:

* Dårlig utstråling/personlighet

* ekstrem sjalusi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare lese tåden her istedet for å starte ny: 

 

Anonymkode: a045a...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Depresjon.

Emosjonelt ustabil. BPD

Kronisk migrene / ME / Trøtthet syndrom

Medisinert

Kvinner som tar og tar og aldri gir tilbake. 

Entitled feeling that you have the right to do or have what you want without having to work for it or deserve it, just because of who you are:

Ikke vite hvem man kommer hjem til glad, lei seg, sint. gå på eggeskall og hele tiden føle på dagens humør.

Emosjonelt ustabil. Plutselig veldig hyper. Shopper som en gal, fester og er utro. Så dype depresjoner hvor man ikke får noe som helst ut av forholdet.

Orker virkelig ikke noe sånt opplegg.

 

 

Anonymkode: babf2...57c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange.

Tjukk og utrent. Litt chubby kan være sjarmerende, men bare litt. Overvektig henger ofte sammen med utrent, og en usunn livsstil. For meg handler det om manglende selvdisiplin, struktur på livet og ambisjoner.  Altså dobbelt røde flagg. Jeg ønsker ikke se henne uten klær og jeg klarer ikke å respektere personligheten hennes.

Dårlig smak. Det betyr klær som ser billige ut, som ikke sitter, som ikke kler henne, ukledelig frisyre/sminke/parfyme... Det kan være mange grunner til at noen kjøper billige klær, selvsagt uten at det er kritikkverdig. Men man kan kjøpe billig uten at det ser billig ut, og man kan kle seg elegant for lite penger. I hvert fall hvis man ikke er tjukk og utrent, ref. punktet over. Smak handler også om andre ting, bøker, musikk, interesser. Sånt er ikke alltid synlig på første date.

Enkle meninger og holdninger. Hun kan godt mene andre ting enn meg, selv om jeg strever med dem som er lengst ute på høyresiden. Det viktige er at hun er såpass utdannet og smart at hun forstår prinsipper, poenger og argumentasjon, at hun følger med i samfunnsdebatten, at hun forstår nyanser og at hun misliker forenklinger og populisme.

Udannet og uutdannet: Henger litt sammen med de to forrige punktene. Jeg kan vanskelig se for meg en partner uten høyere utdannelse, og en kulturell ballast er nødvendig for at vi skal kunne snakke sammen, diskutere bøker og aviser og kunne gå ut og gjøre ting sammen.

Uten lidenskap: Det er nødvendig at hun er en erotisk kvinne, en med sterk seksualitet og med interesse for sex. Uten et visst nivå av dette er det helt meningsløst å date videre. Noen kvinner misliker at sex tas opp tidlig i datingen, men det bør være en selvfølgelighet å få vite noe om det er match på dette området før partene kaster bort tid på hverandre. 

Lite behov for nærhet: Handler om ikke-seksuell intimitet, og uten mye av dette er det dødfødt: Et uendelig behov for armkrok, kyssing i hverdagen, leie, se film, trenge hudkontakt, kjæle med, ta på, kunne si jeg elsker deg ofte, være på badet sammen, ikke redd for at jeg ser henne bæsje om så er, nakenbad, gråte, trøste, trene sammen, handle sammen, være hverandres samtalepartner, like å være sammen hele tiden og trives med det. Kan merkes tidlig om hun er typen.

Labilitet og psyko-tendenser: Alt av medisinske caser, nevrotikere, usikre, fordomsfulle, tro-det-verste-typer, konspirasjons-nutcases, sånne som sykmelder seg fort, som klager på sjefen, som er for mye på sosiale medier, som søker livshjelp på KG, som ikke klarer å håndtere motgang, som blir krenket fort, som mangler ambisjoner og som lar seg bli styrt og tråkket på av andre.

 

Anonymkode: a54dc...d03

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt, utrent, psykisk sykdom, lav inntekt, barn, tatoveringer, promiskuøs, over 30.
 

 

Anonymkode: f4b0c...dab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke egentlig jeg har så mange. Litt økonomisk rot er ikke noe problem så lenge hun ikke blir avhengig av meg. Bryr meg lite om karriereambisjoner, og forlanger heller ikke at hun er superfrisk og kjernesunn. Skjønner at det der kanskje er viktige om man har planer om å kjøpe hus og få barn sammen, men ærlig talt har vel egentlig det toget gått for min del, sånn med tanke på alder. Nå holder det veldig lenge at man har det fint sammen, på tross av alt annet.

Egentlig er jeg mer opptatt av beige flagg. Folk med Tinder-bio av typen "spør om du lurer på noe" eller "liker å være med venner og familie, opptatt av trening og kosthold" gir inntrykk av at hun er ganske enkel og ikke spesielt kulturinteressert. Velger heller kaotisk enn kjedelig, for å si det på den måten.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er mange.

Tjukk og utrent. Litt chubby kan være sjarmerende, men bare litt. Overvektig henger ofte sammen med utrent, og en usunn livsstil. For meg handler det om manglende selvdisiplin, struktur på livet og ambisjoner.  Altså dobbelt røde flagg. Jeg ønsker ikke se henne uten klær og jeg klarer ikke å respektere personligheten hennes.

Dårlig smak. Det betyr klær som ser billige ut, som ikke sitter, som ikke kler henne, ukledelig frisyre/sminke/parfyme... Det kan være mange grunner til at noen kjøper billige klær, selvsagt uten at det er kritikkverdig. Men man kan kjøpe billig uten at det ser billig ut, og man kan kle seg elegant for lite penger. I hvert fall hvis man ikke er tjukk og utrent, ref. punktet over. Smak handler også om andre ting, bøker, musikk, interesser. Sånt er ikke alltid synlig på første date.

Enkle meninger og holdninger. Hun kan godt mene andre ting enn meg, selv om jeg strever med dem som er lengst ute på høyresiden. Det viktige er at hun er såpass utdannet og smart at hun forstår prinsipper, poenger og argumentasjon, at hun følger med i samfunnsdebatten, at hun forstår nyanser og at hun misliker forenklinger og populisme.

Udannet og uutdannet: Henger litt sammen med de to forrige punktene. Jeg kan vanskelig se for meg en partner uten høyere utdannelse, og en kulturell ballast er nødvendig for at vi skal kunne snakke sammen, diskutere bøker og aviser og kunne gå ut og gjøre ting sammen.

Uten lidenskap: Det er nødvendig at hun er en erotisk kvinne, en med sterk seksualitet og med interesse for sex. Uten et visst nivå av dette er det helt meningsløst å date videre. Noen kvinner misliker at sex tas opp tidlig i datingen, men det bør være en selvfølgelighet å få vite noe om det er match på dette området før partene kaster bort tid på hverandre. 

Lite behov for nærhet: Handler om ikke-seksuell intimitet, og uten mye av dette er det dødfødt: Et uendelig behov for armkrok, kyssing i hverdagen, leie, se film, trenge hudkontakt, kjæle med, ta på, kunne si jeg elsker deg ofte, være på badet sammen, ikke redd for at jeg ser henne bæsje om så er, nakenbad, gråte, trøste, trene sammen, handle sammen, være hverandres samtalepartner, like å være sammen hele tiden og trives med det. Kan merkes tidlig om hun er typen.

Labilitet og psyko-tendenser: Alt av medisinske caser, nevrotikere, usikre, fordomsfulle, tro-det-verste-typer, konspirasjons-nutcases, sånne som sykmelder seg fort, som klager på sjefen, som er for mye på sosiale medier, som søker livshjelp på KG, som ikke klarer å håndtere motgang, som blir krenket fort, som mangler ambisjoner og som lar seg bli styrt og tråkket på av andre.

 

Anonymkode: a54dc...d03

Du virker som en god mann!

Anonymkode: 11f7b...862

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja  Noen ting kan være: kort i toppen, vanskelig forhold til sjef og ex psykiske greier sjalu og lite stabil.

kverulerende

 

Dette gjelder damer men gjelder sikkert menn også

Anonymkode: 2e283...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du virker som en god mann!

Anonymkode: 11f7b...862

Vil heller si at han er kravstor 😄

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (5 timer siden):

Vil heller si at han er kravstor 😄

Da er jeg like kravstor som kvinne 

Anonymkode: 11f7b...862

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig sagt at jeg ikke opererer med røde flagg, men til ettertanke har jeg vel ett: Rus. 

Kunne aldri funnet meg ei som ruser seg med ulike remedier. 

Utover det har jeg noen personlige preferanser som skaper dealbreakers, men det er da ikke røde flagg i seg selv. Og dealbreakers er ikke svart/hvitt, det styres av totalinntrykket. Det er mye jeg kan "finne meg i" om totalpakken ellers er uimotståelig ;) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* usunt forhold til kjæledyr. (Både for seg og dyret).

* Masse tattoveringer/piercinger/neon-farget hår

* Usunn livsstil.

* Lite kunnskap, og/eller naive holdninger. Overfladiske interesser, som kjendiser, reality-serier, osv.

Anonymkode: da417...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Røyking. Snusing. Overstadig beruselse. Overdreven sminking, fillers, brystimplantater og andre modifiseringer av kroppen, store tatoveringer, idiotisk dyre merkeklær, sko og vesker og trutmunn på bilder. Orker ikke trutmunn.

Jeg vil ha rene, normale, fornuftige, jordnære jenter som er intelligente nok til at de ikke trenger å skjule lav intelligens bak en prangende og kostbar ytre fasade.

Anonymkode: 4c3db...5b5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/28/2024 at 12:06 PM, AnonymBruker said:

For eksempel har jeg opplevd en del som kvinner som fremstår tilgjort hjelpeløse for å være en eller annen slags jomfru i nød. Jeg vil ha en dame som vil være sammen med meg selv om hun hadde overlevd uten, ikke en som trenger en glorifisert barnevakt. 

Det er en forutsetning at hun klarer seg noenlunde alene de gangene det trengs. Jeg er gjerne sammen veldig mye, det er ikke det, men trenger en dame som ikke blir helt vill av å sitte alene i noen timer.'

Anonymkode: 1d1d6...2fd

Enig. Det er få ting som er mer irriterende enn dem som later som må ha hjelp til alt mulig, enten det er tilgjort (føler man seg meg feminin som hjelpeløs?) eller at det er et faktisk behov. Litt som at jeg antar at kvinner syns det er usexy med menn som må ha hjelp til å lage noe mer avansert enn pølse i brød.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlige sinnslidelser

Manipulerende

Kravstor (entitled)

Snobb/elitist

Arrogant

Beskjeden og taus

Woke

Hårsår

Ingen sans for humor

Modell-utseendet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martelè skrev (Akkurat nå):

Alvorlige sinnslidelser

Manipulerende

Kravstor (entitled)

Snobb/elitist

Arrogant

Beskjeden og taus

Woke

Hårsår

Ingen sans for humor

Modell-utseendet

Men hun på bildet ditt kunne vært, og er sikkert modell?

Om du er mann og det ikke er deg?

Anonymkode: 92cc9...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...