Gå til innhold

Når sluttet barnet ditt å bruke barnestol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn på 2 år som hater Tripp trapp av en eller annen grunn. Han sitter så urolig på den og vil bare ned eller på fanget mitt. 

I går fikk han sitte på vanlig stol + 2 puter og satt faktisk i ro under hele middagen! 

Synes det er litt tidlig å begynne å bruke vanlig stol?

Anonymkode: 4e0b6...fc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 7-åring foretrekker fortsatt ofte tripp trapp. Vi har beholdt stolene lenge, ettersom spesielt eldste gjorde mest lekser på kjøkkenet de første par årene på skolen og da satt hun mye bedre på tripp trapp. Vi har i tillegg tekstiltrekk på våre stoler, så greit å søle fra seg på tripp trapp.

Men altså, det er jo ingen regel. Funker det for dere så kjør på.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt topp med vanlig stol, så lenge ungen rekker opp til bordet.

Anonymkode: ceb13...3fe

AnonymBruker
Skrevet

Har en 7-åring og en 9-åring som fortsatt sitter på tripp-trapp stol. Ingen planer om å bytte ut de med det første. De sitter mye høyere og bedre på de stolene enn på de vanlige spisestuestolene våre. 

Anonymkode: cb816...07b

• Liker 5
Skrevet

Samme som din her altså, sønnen min ville gjøre sånn som alle andre når han ble 2år, så da er det vanlig stol som gjelder😅 nå er han snart 5år.

AnonymBruker
Skrevet

Har fremdeles tripp trapp til 2-åringen og tenker ha den i mange år. Men hun er i en fase der hun vil gjøre som de voksne så hun vil iblant sitte på "voksenstol" og da får hun lov til det. Men det er ikke hvert måltid hun spør kanskje 3 av 10 ganger :)

Har du sjekke at tripptrappen er stilt inn riktig for sønnen + tatt av alle ekstragreier som babysete og rygg og sånn? Kan hende han sitter urolig hvis feks fotbrettet er for høyt. 

Anonymkode: 93e8f...36a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine på 5 år, 7 år og 9 år sitter fortsatt på tripptrapp-stol. Da sitter de i riktig høyde ved bordet, og beina når ned til fotplaten, så de ikke henger og dingler. 

De kan jo helt fint sitte på vanlige stoler, men de foretrekker tripp trapp-stolene sine når vi er hjemme. 

Anonymkode: 87045...78b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et ganske høyt spisebord, så her sitter 5- og 7-åring fortsatt på tripptrappstoler. Det blir fort høyt opp med vanlig stol.

Anonymkode: 92d54...1f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker fra jeg var liten at tripp trapp var vonde å sitte i. Mine hadde Kaos klapp før de gikk over til vanlig stol. 

Anonymkode: e752b...596

AnonymBruker
Skrevet

Her bruker nå alle I huset den ene tripp trapp stolen vi har igjen. 

Men fjernet vel ved 10 års alder, lot en bli igjen siden vi til tider har besøk av småbarn. Så blir fortsatt brukt av alle her

Anonymkode: d21ac...182

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her bruker barnet på 8år Tripp trapp stolen hjemme. Mye mer «riktig» sittestilling, rett høyde og avlastning/støtte til føttene. Ingen grunn til å bytte til en stol hvor han sitter alt for lavt, og føttene dingler i luften. I forhold til lekser er jo det også viktig at de sitter i rett høyde, så stolen funker supert av flere grunner.

Anonymkode: 81753...354

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husker fra jeg var liten at tripp trapp var vonde å sitte i. Mine hadde Kaos klapp før de gikk over til vanlig stol. 

Anonymkode: e752b...596

Bruker å sitte på Tripp trapp stolen til barna støtt og stadig jeg, ikke noe vond å sitte på synes jeg. Man kan jo fint ha på den polstrede puten på sitteflaten og ryggen så lenge man ønsker det, blir det mer «behagelig» for de som synes det.

Anonymkode: 81753...354

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine på 4 og 6 sitter fortsatt på tripptrappstolene sine, men de liker det. De har pute på, fordi jeg selv hadde tipptrappstol som barn, og husker at jeg syntes den var hard og ekkel å sitte på. 

De satt på vanlig stol borte i besøk med ujevne mellomrom da de var to år. Hjemme i det daglige ville det nok vært litt upraktisk, da en toåring vil bli sittende vel lavt ved spisebordet vårt på våre vanlige spisestoler. De måtte hatt en ekstra pute eller noe sånt da for å ha det noenlunde behagelig. Nå sitter i hvert fall 6-åringen helt greit på spisestol, men hun vil altså heller sitte på "sin" stol, som er en tripptrappstol. 

Anonymkode: e7855...24e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 11.20):

Har en sønn på 2 år som hater Tripp trapp av en eller annen grunn. Han sitter så urolig på den og vil bare ned eller på fanget mitt. 

I går fikk han sitte på vanlig stol + 2 puter og satt faktisk i ro under hele middagen! 

Synes det er litt tidlig å begynne å bruke vanlig stol?

Anonymkode: 4e0b6...fc3

han var 5 år :) da ville han kun sitte på vanlig stol

Anonymkode: 8da79...1eb

Skrevet

Vi har to barn som bruker tripp trapp stol, på tre og ett år. Treåringen kan fint sitte på vanlig stol hvis vi er på besøk hos noen som ikke har barnestol, eller på hytta. Hvis det funker best for dere å droppe tripp trapp stolen så gjør dere det ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Min på 1,6 får noen innfall i blant hvor han vil sitte på vanlig stol i blant, men 90% av tiden sitter han i Tripp trapp og virker som det er helt ok. Vet om om barn som har brukt tripptrapp helt til de var 7..

Anonymkode: b9ab5...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde akkurat fylt to. Da flyttet vi og jeg hadde ikke råd til å kjøpe tripp trapp stol. Han er tre nå og sitter helt greit rundt middagsbordet på vanlige stoler.

Anonymkode: b797e...bf4

AnonymBruker
Skrevet

Mine har sittet på tripp trapp til de var rundt 12 år. Kunne sluttet lenge før, men de har foretrukket det. Tenker man kan sitte på vanlig stol fra rundt 5 år. 

Anonymkode: 9d917...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...