Gå til innhold

Må man være god sjåfør for å bli god trafikklærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man trenger jo ikke være god fotballspiller for å bli god trener.

Jeg er ikke spesielt god sjåfør. Ikke spesielt dårlig heller. Midt på nedre halvdel av tabellen vil jeg si.

Lurer på om jeg egner meg som trafikklærer. Hører de tjener godt.

Anonymkode: eb8a5...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, om du er flink pedagogisk og til å lære fra deg vil jeg tro du kan bli en god kjørelærer uansett.

Anonymkode: 18279...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være flink til å kjøre både teknisk og trafikkmessig. Du skal jo lære bort det du kan, samt være i forkant av trafikkbildet. Toårig høgskoleutdanning

Anonymkode: eb56e...262

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mange er uenige med meg, men jeg mener at det å ha mye kjøreerfaring og å være en god sjåfør er faktisk utrolig viktig hvis man skal bli en skikkelig god trafikklærer eller være sensor på oppkjøringer. 

Selv hadde jeg en trafikklærer som fortalte meg at hun begynte å lære av foreldrene sine å kjøre bil når hun var 13-14 år. Hun var kjempe interessert i bil og kjørte mye når hun ble 18 og fikk kjøre opp. Og noen år senere når hun var i 20 årene så begynte hun å ta mer kjøreopplæring og ble lastebilsjåfør. Så var hun lastebilsjåfør i mange år, før hun gikk over til å bli bussjåfør og kjørte buss i mange år i Oslo og noen andre steder. Hun var også glad i å kjøre med motorsykler og snøskutere. 

Hun var da altså trafikklæreren min og hadde kjøreopplæring på B og BE, og hun var bare helt utrolig flink og elevene hennes var de som hadde lavest strykprosent på oppkjøringer. De aller fleste spurte om å få henne som trafikklærer, fordi de visste at hun var så god. 

Anonymkode: 1dac8...54c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør nok være over gjennomsnittlig god som sjåfør for å være trafikklærer. Jeg ville heller valgt en trafikklærer som tidligere har kjørt lastebil/buss hvert fall.

Anonymkode: 04fc3...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være god teknisk, trafikalt og alltid tenke laaangt fram i trafikken. Uten dette blir du ikke en særlig god trafikklærer. 

Det første halvåret på studiet har fokus på egenøving og egendyktighet og avsluttes med en praktisk prøve hvor man kjører og også prater om hva som skjer lengre fram i trafikken. Består du ikke denne prøven får du ikke fortsette. Men det er litt som oppkjøring, mye rart som kommer gjennom. 

Anonymkode: 52a01...da3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...