Gå til innhold

Lite systemressurser

Cassandra

Anbefalte innlegg

Altså... jeg forstår hva lite systemressurser innebærer. Det innebærer jo nettopp det... *ss* Men hva betyr det EGENTLIG?? Når jeg ikke får åpnet dokumenter fordi pc'n har for lite av det derre der.... men jeg kan bevege meg fint rundt på nett osv....

Noen data kyndige som kan fortelle meg hva som er i veien og eventuelt hva jeg gjør med denne manglende ressursen?? Det er bare i ny og ne at den finner ut at den har litt lite system ressurser.....

Ikke til å bli klok på altså..... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Når du får lite systemressurser betyr det nesten alltid at du har for lite minne i forhold til programmene som kjøres. Hvis du har mange vinduer åpne, og har på pc'en lenge, vil mer og mer av minnet bli opptatt.

Dette har blitt litt bedre på nyere versjoner av windows, men det er fremdeles en ting pc'n sliter med :ler:

Det hjelper som regel litt å lukke igjen noen programmer, men det beste resultatet får du ved å boote pc'n. Da resetter minnet seg, og alt som lå der tømmes.

Hvis denne feilen kommer veldig kjapt etter en boot, kan det være du burde kjøpe deg noe mere minne. Ække så dyrt, og det får litt mer fart på kassa :briller:

Andre ting som kan generere denne feilen er (som jeg vet):

- lite plass på c-disken

- programfeil

- noen har fiflet med swap-innstillingene (ikke sannsynlig)

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen Dorian! Det var vel noe sånn i den duren jeg tenkte at det hang sammen. Jeg har etterhvert litt liten plass på harddisk. Laster så mye musikk og en del filmer... *ss* Og harddisken er ikke såååååå stor, uten at jeg kan fortelle deg hvor stor den er... (ikke at det interesserer deg altså... hehe) Men.... ja... jeg skulle bare takke for hjelpen jeg da... *ss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte kanskje at jeg kom inn på word i dag, men NEIDA! Jeg kan gjøre alt annet, bare ikke åpne dokumenter. Jeg vet slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har prøvd å slette cookies og sånn for å se om det hjelper, men neida.

Jeg har sjekket hvor mye plass jeg har på harddisken.

Brukt: 32,7 GB Og ledig: 4,51 GB. Så jeg forstår jo så mye at det er trangt om plassen på pc'n, men likevel! Jeg har jo hatt mindre plass på harddisken uten at det har vært problemer med å åpnet dok.

UÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :ler:

Word? :o

Her trenger du ikke slette cookies, hvis det er Office Word du mener?

Åssen feil får du når du prøver å åpne et dokument, da?

Og 4,51GB er god plass - det er ikke dårlig plass på disken din, altså. Men du kan jo begynne å tenke på å slette noe, siden du har brukt mesteparten av disken?

Men det er langt igjen til windows begynner å klage over dårlig plass, sånn ca. når det er 7-800MB igjen, tenker jeg :briller: Kommer litt an på...

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det i orden igjen. Jeg vet ikke hva min kjære har gjort, men det virker ialle fall. Det som skjedde hvis jeg prøvde å åpne et dokument var at maskinen låste seg. Hvis jeg prøvde å klikke på noe da, kom det opp en boks som sa at det var svært lite systemressurser, og at et program hadde sluttet og kjøre. Ønsket jeg å avslutte? Og når jeg ville det, så ville ikke maskinen avslutte noe som helst. Den bare låste seg. Så da måtte jeg bare restarte da vet du.

Jeg sier det jeg; denne pc'n har sin egen vilje. Og vet du hva som er rart? Det skjer alltid noe merkelig med den når JEG sitter ved den. Sambis tror at det er JEG som gjør noe, men jeg LOVER: jeg gjør ikke noe galt jeg! neihei, det gjør jeg ikke! Litt peil har jeg da. Sikkert. I alle fall nok til å gjøre det jeg gjør. Så d så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Det er en kjent sak det der... en Pc har sin helt egen vilje, og gjør ting som den slett ikke skal, men straks noen andre ser på den, så oppfører den seg eksemplarisk. (kroppen vår er på samme måten, hvor mange bestiller ikke legetime fordi de er syk, men kroppen våkner helt frisk den dagen timen er, og like ille neste dag?)

Det er og blir et faktum, verden er mot oss! Vi får ta det med et smil, og gjøre så godt vi kan :D

Kos deg med pc'n din du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...