Gå til innhold

Reiseforsikring når baggasjen ikke er kommet frem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært et døgn uten koffert. Måtte kjøpe med tannkost, tannkrem og undertøy i går. Når jeg sjekker sporing i dag, er kofferten fremdeles ikke lokalisert.

Jeg går i de samme klærne jeg reiste i, men de klærne er for varme. Jeg vet at reiseforsikring dekker endel, men hvordan gjør jeg det? Må jeg melde skade til reiseforsikring først, eller avventer jeg dette til jeg har fått baggasjen? Noen som vet😅?

Anonymkode: d1ec3...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vel, tre uker på ferie uten koffert lærte meg to ting; du kan klare deg med veldig lite (reiste hjem med en weekendbag) og det å håndtere forsikringsselskapet er et mareritt om du ikke har bilder av absolutt alt som var i kofferten og kvitteringer for det.. Samt kvittering for alt du kjøpte av truser og toalettsaker osv.. 

Kofferten dukket forøvrig aldri opp.. 

Anonymkode: 80ac1...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring forsikringsselskapet. Da dette skjedde med meg fikk jeg beskjed av forsikringsselskapet at jeg kunne handle inn det jeg trengte for opp til 5000 kr. Jeg tok vare på kvitteringer for å sende inn til forsikringsselskapet, og så betalte de det jeg hadde lagt ut. 

Anonymkode: 74486...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

vel, tre uker på ferie uten koffert lærte meg to ting; du kan klare deg med veldig lite (reiste hjem med en weekendbag) og det å håndtere forsikringsselskapet er et mareritt om du ikke har bilder av absolutt alt som var i kofferten og kvitteringer for det.. Samt kvittering for alt du kjøpte av truser og toalettsaker osv.. 

Kofferten dukket forøvrig aldri opp.. 

Anonymkode: 80ac1...455

Da har du en helt elendig forsikring. 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ring forsikringsselskapet. Da dette skjedde med meg fikk jeg beskjed av forsikringsselskapet at jeg kunne handle inn det jeg trengte for opp til 5000 kr. Jeg tok vare på kvitteringer for å sende inn til forsikringsselskapet, og så betalte de det jeg hadde lagt ut. 

Anonymkode: 74486...baa

Jepp. I tillegg trenger du en bekreftelse fra flyselskapet på at bagasjen er forsinket. 

Vår bagasje ble forsinket på vei til juleferie i fjor; jeg ringte forsikringsselskapet, fikk beskjed om å handle det vi trengte opptil 5000 pr. pers, sendte inn bilde av kvitteringer + bekreftelse fra flyselskapet, og fikk igjen alt jeg hadde lagt ut etter noen få dager.

Anonymkode: a73e7...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...