Gå til innhold

Veneflon - hvordan kler jeg meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert et dumt spørsmål 😂 Har veneflon i hånden på sykehus, og jeg får jo verken av eller på singlet og genser! Da må jeg enten trekke ermet helt rundt stativet med veneflonen, eller lirke det rundt hele kroppen, som jo ikke er så lett. Har jeg oversett en åpenbar løsning, eller må jeg tilkalle hjelp for å få den koblet av mens jeg skifter? 😅 

hilsen sykehusnoob! 

Anonymkode: af4b3...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt innafor og spørre om de kan koble av mens du skifter/steller deg. 

Anonymkode: f56f4...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kobles ifra

Men, ikke ring på, vent til de kommer på neste tilsyn 

Anonymkode: e353b...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter til neste gang noen er innom. De kobler fra, du får byttet det du trenger, de kobler på igjen. Med smertepumpa tok de ned den maskindelen og førte den gjennom ermet for meg(den var såpass liten). Hadde en veneflon i begge armer og smertepumpe i en arm og urin kateter med pose i tillegg. Også fikk jeg mensen… var et herk med to stativer, en maskin og en pose inn og ut av badet i tide og utide.

lykke til med sykehusopphold og god bedring!❤️

Anonymkode: fb899...d48

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sikkert et dumt spørsmål 😂 Har veneflon i hånden på sykehus, og jeg får jo verken av eller på singlet og genser! Da må jeg enten trekke ermet helt rundt stativet med veneflonen, eller lirke det rundt hele kroppen, som jo ikke er så lett. Har jeg oversett en åpenbar løsning, eller må jeg tilkalle hjelp for å få den koblet av mens jeg skifter? 😅 

hilsen sykehusnoob! 

Anonymkode: af4b3...3d9

Ta posen av stativet mens du skufter, så smyger du bare posen inn/mellom klærne og henger på stativet igjen. 

Anonymkode: c2f16...35b

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Må kobles ifra

Men, ikke ring på, vent til de kommer på neste tilsyn 

Anonymkode: e353b...100

Klart man kan ringe på for sånt. 

Hilsen sykepleier. 

Anonymkode: 339ed...4ea

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Bra det ikke er meg som har oversett en helt åpenbar løsning 😅 Prøvde å ta av posen, men ledningen er festet i maskinen og den begynte å pipe da jeg prøvde å åpne den. Så jeg venter heller til det kommer noen inn, det haster overhodet ikke, bare greit å få gjort i løpet av dagen, haha. 

- Trådstarter

Anonymkode: af4b3...3d9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta posen av stativet mens du skufter, så smyger du bare posen inn/mellom klærne og henger på stativet igjen. 

Anonymkode: c2f16...35b

Dette rådet er ikke nyttig når man har pumpe. Som du ser viser det seg at TS er tilkoblet pumpe og når hun åpner pumpen kan det i verste fall bli fri flow. Når det er legemiddel som skal gå på en spesiell hastighet sier det seg selv at det ikke er noen spøk. 

Ikke alle ting gis på "fritt drypp" som det heter når man ikke har pumpe.

Anonymkode: b9a48...04d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tusen takk for svar! Bra det ikke er meg som har oversett en helt åpenbar løsning 😅 Prøvde å ta av posen, men ledningen er festet i maskinen og den begynte å pipe da jeg prøvde å åpne den. Så jeg venter heller til det kommer noen inn, det haster overhodet ikke, bare greit å få gjort i løpet av dagen, haha. 

- Trådstarter

Anonymkode: af4b3...3d9

Ring på spl. Hvis du har åpnet pumpen bør det sjekkes at den går. Den må startes igjen.

Anonymkode: b9a48...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å forslå noe med fargesterk print for å komplementere den traurig fargen på posen. Kanskje med ble innslag av rødt for å matche blod. Ville unngått hvit, kan fort krasje med tape-fargen 

😉

Anonymkode: d2cde...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du ha den i hånden? Uff

Anonymkode: b1ebb...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for svar! Bra det ikke er meg som har oversett en helt åpenbar løsning 😅 Prøvde å ta av posen, men ledningen er festet i maskinen og den begynte å pipe da jeg prøvde å åpne den. Så jeg venter heller til det kommer noen inn, det haster overhodet ikke, bare greit å få gjort i løpet av dagen, haha. 

- Trådstarter

Anonymkode: af4b3...3d9

Du har faktisk krav på verdig pleie, og skal ikke sitte med lua i hånda og vente til en pleier verdiger en visitt innom rommet. Du drar i snora og ber om hjelp til avkobling slik at du får stelt deg. Både morgen og kveld, og ellers ved behov. 

Anonymkode: c2f16...35b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ta posen av stativet mens du skufter, så smyger du bare posen inn/mellom klærne og henger på stativet igjen. 

Anonymkode: c2f16...35b

Fungerer hvis det bare er pose, men dersom den er koblet til pumpe må ts få hjelp til å koble fra mens hun skifter isteden.

Anonymkode: f5dfe...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor må du ha den i hånden? Uff

Anonymkode: b1ebb...bb2

Hva tenker du er et bedre alternativ? Benet? Få lagt svk isteden?

Ts, du skal kanskje ikke ha medisin døgnet rundt? Sånn at du kan skifte innimellom når du ikke er koblet til?

Anonymkode: 09c52...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor må du ha den i hånden? Uff

Anonymkode: b1ebb...bb2

Å ha den i hånden eller armen er de vanligste og som regel de mest praktiske stedene å ha veneflon. 

Anonymkode: f5dfe...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ordnet seg, jeg spurte en pleier da de kom inn :) Takk for alle svar! Jeg må ha medisinen døgnet rundt til dosen er ferdig, men det er bare en dag til, så jeg kjente det gikk greit å vente til en pleier var ledig. :) 

- Trådstarter

Anonymkode: af4b3...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...