Gå til innhold

Booke flyseter, eller får man oftest sitte sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi reiser mandags morgen. Jeg har ikke booket flyseter, for jeg synes det er unødvendig dyrt. Vi er også stort sett voksne, så det er ikke krise om vi ikke sitter sammen. Billettene er bestilt på en bestilling. Får man som regel sitte sammen da? 
Vanligvis har jeg pleid å sjekke inn så snart innsjekk åpner for å fikse dette, men vet ikke om det fungerer lengre…

Anonymkode: c9db9...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk inn på nett så fort som overhodet mulig så får man som regel sitte sammen

Anonymkode: 1cc11...c11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det funker ikke LENGER. 

Betal for flysetene dine slik at du ikke maser på andre passasjerer. 

Anonymkode: 4d1e5...efa

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, kanskje ikke. Sist jeg fløy var det ei som opplevde at 5-åringen var plassert 10 rader bak henne. 

Bare ikke vær blant de som hører om jeg eller mannen, som har betalt for våre seter, flytte oss, og spille på dårlig samvittighet på grunn av barn. 

Anonymkode: 0f3c2...63a

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi reiser mandags morgen. Jeg har ikke booket flyseter, for jeg synes det er unødvendig dyrt. Vi er også stort sett voksne, så det er ikke krise om vi ikke sitter sammen. Billettene er bestilt på en bestilling. Får man som regel sitte sammen da? 
Vanligvis har jeg pleid å sjekke inn så snart innsjekk åpner for å fikse dette, men vet ikke om det fungerer lengre…

Anonymkode: c9db9...fef

Jeg sjekker inn rett etter innsjekk åpner og har alltid fått plass ved siden av reisefølge. 

Er dere seks stk som vil sitte på samme rad, kan det hende det blir litt mer vanskelig. 

Anonymkode: 89892...08b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere sjekker inn med en gang det åpner, får dere mest sannsynlig sitte i nærheten av hverandre (om ikke alle sammen). Så lenge man er inneforstått med at det er mulig man må sitte spredt så gjør det jo ingenting. Bare ikke be noen på flyet om å bytte så dere får sitte sammen, det er utrolig frekt når muligheten til å reservere seter fins. 

Jeg reiser med småbarn og da betaler jeg alltid de kronene ekstra for å passe på at vi får sitte sammen. 

Anonymkode: e127f...f0b

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje, kanskje ikke. Sist jeg fløy var det ei som opplevde at 5-åringen var plassert 10 rader bak henne. 

Bare ikke vær blant de som hører om jeg eller mannen, som har betalt for våre seter, flytte oss, og spille på dårlig samvittighet på grunn av barn. 

Anonymkode: 0f3c2...63a

Og det skjedde oss da vi betalte for våre seter.  Vi booket seter sammen/nær hverandre, men 4 personer plassert på 3 ulike steder i flyet.

Anonymkode: 59a36...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norwegian fly er veldig mange seter gratis å booke, er det slik hos andre og?

Anonymkode: 5c31b...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sikkert. Jeg flyr en del via pasientreiser med barnet mitt, og de booker ikke flyseter, og har derfor opplevd at vi ikke får sitte sammen. Det at billettene er bestilt sammen har derfor ingen betydning. 

Anonymkode: 5e462...248

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun når vi reiser med små basrn at vi betaler for dette. Ellers har det alltid gått bra, vi har fått sitte sammen uansett.

Så kan man jo også, når man sjekker inn på automatene på flyplassen, velge "endre sete" hvis man vil gjøre noen justeringer rett før avgang.

Anonymkode: 57c7c...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs også litt hvem flyselskap dere skal fly med. Det er ikke alle som lar deg velge plassene når du sjekker inn med mindre du kjøpt og betalt for plasser på forhånd. Opplevd dette selv flere ganger før. 
 

Om dere bare er voksne mennesker som tåler å sitte ifra hverandre så ville jeg nok bare satset på at man kan velge plass selv ved innsjekk. Er det barn med så kjøp og betal plass på forhånd av reise. 

Anonymkode: be944...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

 

Jeg reiser med småbarn og da betaler jeg alltid de kronene ekstra for å passe på at vi får sitte sammen. 

Anonymkode: e127f...f0b

Det trenger du ikke. Familier plasseres alltid sammen, minst to og to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kanskje, kanskje ikke. Sist jeg fløy var det ei som opplevde at 5-åringen var plassert 10 rader bak henne. 

Bare ikke vær blant de som hører om jeg eller mannen, som har betalt for våre seter, flytte oss, og spille på dårlig samvittighet på grunn av barn. 

Anonymkode: 0f3c2...63a

Dette er ikke sant. Da satt 5-åringen i så fall sammen med et annet familiemedlem. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 8.32):

Og det skjedde oss da vi betalte for våre seter.  Vi booket seter sammen/nær hverandre, men 4 personer plassert på 3 ulike steder i flyet.

Anonymkode: 59a36...d0d

Det er ikke mulig

Anonymkode: 4d1e5...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke mulig

Anonymkode: 4d1e5...efa

Det kan skje jo, særlig hvis et annet fly enn det som opprinnelig er planlagt, og samtidig har en litt annen setekonfigurasjon. Så blir det omrokering. Og enkelte flyselskaper har en tendens til å IKKE ta høyde for setereservasjoner. SAS blant annet er beryktet for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (På 28.6.2024 den 8.42):

Dette er ikke sant. Da satt 5-åringen i så fall sammen med et annet familiemedlem. 

 

Hvis det ikke er to ledige seter ved siden av hverandre når de sjekker inn så kan det faktisk hende ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjetil E skrev (3 minutter siden):

Hvis det ikke er to ledige seter ved siden av hverandre når de sjekker inn så kan det faktisk hende ja.

Jepp. Seter tildeles ved innsjekking, ikke ved booking. Kommer man i siste liten til innsjekkingen må man ta til takke med det som er igjen av seter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke mulig

Anonymkode: 4d1e5...efa

Det var absolutt mulig.  Det viste seg at den som hadde fått sete ved nødutgangen ikke kunne sitte der, og der ble jeg plassert.  Mannen som i utgangspunktet hadde sete ved nødutgangen fikk min opprinnelige plass, og kona fikk mitt barns plass.  Men mitt barn kunne heller ikke sitte ved nødutgangen, og fikk en plass lenger bak i flyet. 

Mannen min og vårt andre barn fikk beholde opprinnelige plasser.

 

(Det skal sies at vi ikke hadde noe problem med dette, men poenget var at man er ikke nødvendigvis sikret plass sammen selv om man har kjøpt seter sammen)

Anonymkode: 59a36...d0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut the hard way at man ikke får sitte sammen. 5-åringen på et rad tvers over meg, mannen og babyen under ett år i et annet rett foran og jeg alene. Beste flyturen jeg har hatt 🤩

Anonymkode: dbf92...add

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (På 28.6.2024 den 8.42):

Dette er ikke sant. Da satt 5-åringen i så fall sammen med et annet familiemedlem. 

 

Nei. Kun mor og datter. 

De utnytter dette maks for å få folk til å betale mer. 

Anonymkode: 0f3c2...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...