Gå til innhold

Kjæresten min ble seksuelt misbrukt og nå ønsker hun ikke sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært kjærester i 15 år. De 10 første årene hadde vi normalt med sex, men nå de siste 5 årene har det skjedd kun en håndfull ganger. 
Hun ble seksuelt misbrukt over en periode på 10 år når hun var barn, og har kompleks ptsd etter barndomstraktene og hun sier at alt seksuelt er en kjempetrigger for henne. Kroppen fryser og hun kjenner hun blir livredd.

Vel jeg elsker henne og ønsker naturlig vis å ha sex med henne. Jeg blir lei meg og frustrert og selv om jeg forstår at hun har problemer så føler jeg vel likevel at hun godt kunne i allefall prøve litt innimellom. Som regel ender vår sex i at hun gråter så hun rister, og jeg blir liggende igjen med "mitt uløste problem". 
Er jeg egoist som ber henne prøve å samarbeide? 
 

ps. Hun får behandling hos psykolog for traumene. 

Anonymkode: f7da8...ae7

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi har vært kjærester i 15 år. De 10 første årene hadde vi normalt med sex, men nå de siste 5 årene har det skjedd kun en håndfull ganger. 
Hun ble seksuelt misbrukt over en periode på 10 år når hun var barn, og har kompleks ptsd etter barndomstraktene og hun sier at alt seksuelt er en kjempetrigger for henne. Kroppen fryser og hun kjenner hun blir livredd.

Vel jeg elsker henne og ønsker naturlig vis å ha sex med henne. Jeg blir lei meg og frustrert og selv om jeg forstår at hun har problemer så føler jeg vel likevel at hun godt kunne i allefall prøve litt innimellom. Som regel ender vår sex i at hun gråter så hun rister, og jeg blir liggende igjen med "mitt uløste problem". 
Er jeg egoist som ber henne prøve å samarbeide? 
 

ps. Hun får behandling hos psykolog for traumene. 

Anonymkode: f7da8...ae7

Kona sliter med det samme, det er bedre om du legger fokuset på å gi henne trygget, møt henne ekstra emosjonelt, ekstra mye kos og bekreftelse , når man skal ha sex er det lurt at det er litt progressivt, samt at hun føler hun har kontroll, må også uttrykke at hun når som helst kan ombestemme seg, å at det ikke er noe man må uskyld seg for.  Mange dritt menn der ute som har ødelagt fine jenter for livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (3 minutter siden):

Kona sliter med det samme, det er bedre om du legger fokuset på å gi henne trygget, møt henne ekstra emosjonelt, ekstra mye kos og bekreftelse , når man skal ha sex er det lurt at det er litt progressivt, samt at hun føler hun har kontroll, må også uttrykke at hun når som helst kan ombestemme seg, å at det ikke er noe man må uskyld seg for.  Mange dritt menn der ute som har ødelagt fine jenter for livet

Takk for svar. Jeg prøver jo å vise forståelse og tålmodighet men det er pokker ikke så lett det heller. Jeg ønsker jo i realiteten ikke å leve et sexløst liv men samtidig elsker jeg henne.

 

Anonymkode: f7da8...ae7

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja du er egoist

Anonymkode: f9dd1...c00

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man kan si jeg er egoist. Det er jo jeg som blir liggende der uten å få fullført? Altså hun ber meg ikke om å stoppe under akten, men er man litt oppegående så blir man jo ikke akkurat opphisset av at hun gråter. 
og hun vet jo at det ikke er farlig lenger, så hvorfor blir hun fortsatt redd? 

Anonymkode: f7da8...ae7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svært vanskelig for dere begge. Det er krevende for henne, men også for deg.  Håper hun klarer å vise deg nærhet på andre måter enn sex i hverdagen? Du har  selvsagt  behov for å føle nærhet, ikke bare at dere lever som «venner». Snakk med henne? Kan du bidra på noen måte slik at hun føler seg trygg med deg?  Hva er målet hennes? Ønsker hun å kunne ha sex med deg igjen? Forstår hun at dette er vanskelig for deg også?  Veldig leit for dere begge, , at hun skal ha slike traumer.  Forsøk å ha gode samtaler? 
lykke til.  

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrkSolsikke skrev (5 minutter siden):

Dette er svært vanskelig for dere begge. Det er krevende for henne, men også for deg.  Håper hun klarer å vise deg nærhet på andre måter enn sex i hverdagen? Du har  selvsagt  behov for å føle nærhet, ikke bare at dere lever som «venner». Snakk med henne? Kan du bidra på noen måte slik at hun føler seg trygg med deg?  Hva er målet hennes? Ønsker hun å kunne ha sex med deg igjen? Forstår hun at dette er vanskelig for deg også?  Veldig leit for dere begge, , at hun skal ha slike traumer.  Forsøk å ha gode samtaler? 
lykke til.  

Jeg har forsøkt å snakke med henne. Jeg er kanskje ikke så god til å ordlegge meg alltid og spesielt ikke hvis jeg blir såret eller føler meg avvist. Da kan jeg kanskje til og med fremstå som sur. Ja dette er veldig vanskelig og jeg vet jo at hun elsker meg også, jeg bare KJENNER det ikke, om du skjønner? It takes two to tango og akkurat nå er det kun jeg som danser. Hun kunne vel også anstrengt seg litt?

Anonymkode: f7da8...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja det er du. 

Hun må få initiere sex i en periode, ikke du. Å gå i behandling er ofte svært triggende og press og dårlig samvittighet fra den som skal være hennes nærmeste hjelper overhodet ikke.

Det du kan be henne om, er å få være med på en time eller to med terapeuten slik at du får en økt forståelse for hvordan hun har det og hvordan du kan forholde deg til det.

Anonymkode: 5c852...7b0

Så du mener at han er egoistisk fordi han ønsker sex med sin egen partner? Han skal leve et sexløst liv pga hennes problemer? 

Anonymkode: 9952f...677

  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun burde være i et forhold med en som ønsker et normalt sexliv.

Anonymkode: cdb9e...b18

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo slått opp så hun kan bearbeide traumene i eget tempo.

Anonymkode: f71fe...91b

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men jeg forstår ikke helt hvorfor man kan si jeg er egoist. Det er jo jeg som blir liggende der uten å få fullført? Altså hun ber meg ikke om å stoppe under akten, men er man litt oppegående så blir man jo ikke akkurat opphisset av at hun gråter. 
og hun vet jo at det ikke er farlig lenger, så hvorfor blir hun fortsatt redd? 

Anonymkode: f7da8...ae7

Er man litt oppegående lar man det ikke gå så langt at hun gråter mens du tenker på å få tømt deg, og at du ikke syntes det er opphissende. 
 

Da er man mer opptatt av om partneren har det bra eller ikke. Og din partner har det ikke bra sånn som ting er nå. 

  • Liker 21
  • Nyttig 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinte-my skrev (2 minutter siden):

Er man litt oppegående lar man det ikke gå så langt at hun gråter mens du tenker på å få tømt deg, og at du ikke syntes det er opphissende. 
 

Da er man mer opptatt av om partneren har det bra eller ikke. Og din partner har det ikke bra sånn som ting er nå. 

Jeg forstår det og jeg ønsker jo selvfølgelig at hun skal ha det bra. Men jeg er jo midt oppi dette jeg også.

Anonymkode: f7da8...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du virker litt egoistisk samtidig så syns jeg ikke man skal leve et sexløst samliv pga en annens problemer. 
Blir det ikke bedre eller du ikke får følelsen av at hun prøver engang så hadde jeg slått opp. Aldri i livet om jeg hadde levd et sexlyst samliv. 
 
K38

Anonymkode: 2d084...a23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde bedt om å få bli med til terapeuten hennes. 

Anonymkode: 61e33...285

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo rett og slett slemt av deg!
 

Mange klager over lite sex, men da fordi partner ikke orker, ikke har lyst, småbarnsperiode. Her snakker vi om noe helt annet! Ja, det er kjipt for deg å ikke ‘få komme’, men det får da være grenser. Gi henne tid nå mens hun jobber seg gjennom dette, la henne ta initiativ og stoppe om det føles feil, så får heller du ta deg en runk. Ærlig talt!  

  • Liker 15
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun startet traumebehandling for 5 år siden er det ikke et godt tegn at hun ikke har kommet seg videre mht det seksuelle. 
 

Samtidig har jeg noen venninner som har gjennomgått traumebehandling og fy faen som de brøt sammen. Det er noe helt annet enn psykolog. Det de var obs på var at poenget var å bryte sammen for å så bygge seg opp igjen. 
 

Første året var heavy. De ble trigget av alt fra en lyd, lukt, en setning. Og de skjønte ikke hvorfor. Det var kroppen som reagerte uten at de klarte å styre det. De hadde null kontroll. 
 

Hun ene fikk totalt angstanfall da vi shoppet. Ble kritthvit, svimmel og holdt på å kollapse. Hun ble livredd og forvirret. Jeg sa at hun ikke trengte å være redd. At hun måtte omfavne det og flyte med det. At hun fikk et anfall var fordi hun hadde pushet seg selv mer enn kroppen taklet og det er et signal hun må kjenne på neste gang før hun smeller. 
 

Hun fikk fargen tilbake og ble lettet. Og så lo vi litt og brukte galgenhumor. 
 

Andre venninnen min kollapset på byen og ble hentet av ambulanse. Samme grunn. Noe trigget i kroppen og den sa stopp. Hun har også vokst enormt dette året.

Begge har fremdeles mye å jobbe med. Det jeg aller mest legger merke til er at de tar mer og mer kontroll. De begynner å finne seg selv og begynner å bli egoistisk på en god måte. De tør å bruke stemmen sin og har fått mer selvtillit og høyere selvbilde og selverdi.

Men noen knekker under dette. Kropp og psyke vil aldri helt bli det samme etter å ha levd i fornektelse og fight modus i flere år. Når de da konfronterer traumene så klarer de rett og slett ikke å vokse på det. 
 

At hun prøver å ha sex med deg viser at hun elsker deg og vil ha deg. Men kroppen får en reaksjon pga traumene rundt sex. Det har ikke noe med DEG å gjøre. Hun får ufrivillig Flashback og det klarer hun ikke å styre.

Det er forståelig at du synes dette er vanskelig og frustrerende. Men å møte henne med sure miner når hun får en reaksjon hun ikke kan noe for er ikke bra for noen av dere.

Så tiden har nok kommet der dere må ta et valg. 
 

Kanskje det beste for henne er at det blir slutt. Hun har fremdeles mye å jobbe med og du klarer ikke å være den støtten og tryggheten hun trenger i den prosessen.

Du vil ha et forhold som inkluderer sex. Det vil du ikke få nå. Og når du reagerer med sinne og skuffelse gang på gang så er det nok bedre for deg å la henne gå.

Anonymkode: df038...a28

  • Liker 11
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente sex, å det er sjokkerende for meg at du i det hele tatt klarer å tenne på noen du vet har så dype traumer av det du søker av henne, at hun rister? 

 

Tror egentlig det er best du slår opp, for hun vil ikke klare å gi deg det du søker, heller er det ikke rimelig av deg å kreve. 

Anonymkode: 5ae82...ff1

  • Liker 10
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...