Gå til innhold

Seponert Cipralex - rusfølelse? Noen erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har stått på 10 mg i et år, men ble nettopp gravid og ble enig med lege og jordmor om å slutte (mitt valg). Gikk ned til 5 mg i 6 dager, sluttet helt for en uke siden, og har merket det godt på kroppen den siste uken med seponeringssymptomer , men en ting jeg ikke har hørt fra lege, eller lest om, er en økende rusende følelse? Jeg føler meg bokstaveligtalt ruset og det blir bare mer og mer. Ikke ruset konstant, men hver gang jeg beveger meg blir jeg nesten litt småsvimmel med rusfølelse, og hver gang jeg blunker rusher det en rusfølelse i meg, hele kroppen, og ordentlig sommerfugler i hjertet som om man er nyforelsket og ruset samtidig. Synes det øker på.

Ja, jeg vet jeg er gravid, men dette er mitt andre svangerskap, og opplevde mye svimmelhet forrige svangerskap, men dette er ikke det samme. Rusfølelsen er så ekte og føles IKKE som kommer av svangerskapet. 
 

Er dette vanlig? Synes det er såpass fremtredende at jeg nesten blir redd, og vurderer å forhøre meg med legevakten imorgen.

Anonymkode: d75c9...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hormoner som spiller inn her også, i kombinasjon. Så du må nok gi det mer tid. Men er du redd så oppsøk hjelp :) 

Anonymkode: 22e05...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sluttet på Cipralex hadde jeg også symptomer en tid etter nedtrappingen. Det føltes som små elektriske støt som gjorde meg litt svimmel. Men det gikk over, husker ikke hvor lang tid det tok. Hvis du må på medisin igjen senere, vil jeg for resten anbefale Brintellix. Ingen ubehagelige opptrappingssymptomer bortsett fra litt kvalme de første to ukene, og løfter virkelig det generelle stemningsleie noen hakk uten å gi den numne følelsen Cipralex kan gi. Lykke til! 

Anonymkode: fc2cb...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...