Gå til innhold

Skal jeg ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan starte med at jeg er en singel ung dame. Jeg møtte på en gammel flamme på vei hjem fra byen, jeg var veldig full å husker svært lite av denne gåturen hjem. Han ble med meg hjem og vi pratet litt og hørte på musikk, så dro han videre til en annen fest. Noen uker etter dette fikk jeg en melding fra dama til denne mannen. Hun mente at jeg hadde ødelagt forholdet mellom dem og at jeg og denne mannen hadde sex, for det hadde han sagt til henne. Jeg kan virkelig ikke huske at dette har skjedd. Påpeker på nytt at jeg var veldig full denne kvelden. Jeg forklarte henne at jeg husket svært lite og jeg ba om unnskyldning om dette var tilfelle! 
Noen måneder før dette skjedde møtte jeg han på byen og da fortalte han meg at han hadde lyst til å avslutte forholdet med denne damen av ulike årsaker. 

Alt i alt, skal jeg ha dårlig samvittighet? Jeg er absolutt ikke en person som ville ha ødelagt noen andre sitt forhold!! 

Anonymkode: c2ea3...e68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan starte med at jeg er en singel ung dame. Jeg møtte på en gammel flamme på vei hjem fra byen, jeg var veldig full å husker svært lite av denne gåturen hjem. Han ble med meg hjem og vi pratet litt og hørte på musikk, så dro han videre til en annen fest. Noen uker etter dette fikk jeg en melding fra dama til denne mannen. Hun mente at jeg hadde ødelagt forholdet mellom dem og at jeg og denne mannen hadde sex, for det hadde han sagt til henne. Jeg kan virkelig ikke huske at dette har skjedd. Påpeker på nytt at jeg var veldig full denne kvelden. Jeg forklarte henne at jeg husket svært lite og jeg ba om unnskyldning om dette var tilfelle! 
Noen måneder før dette skjedde møtte jeg han på byen og da fortalte han meg at han hadde lyst til å avslutte forholdet med denne damen av ulike årsaker. 

Alt i alt, skal jeg ha dårlig samvittighet? Jeg er absolutt ikke en person som ville ha ødelagt noen andre sitt forhold!! 

Selvfølgelig ikke.

100% hans ansvar. 

Ikke tenk på det en gang:) Blokker damen hvis hun blir intens. Her er det hennes egen mann hun burde være sur på.

Anonymkode: b693b...5a4

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hans forhold hans ansvar. Men at du var så full, at du er usikker på om det stemmer at dere hadde sex eller ikke, er jo ikke så bra. Ville nok roet ned alkoholinntaket, for din egen del. Du vet aldri hva som kan skje eller hvem du møter på. 

Anonymkode: 14e28...82c

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Husker du virkelig ikke om du hadde sex? Wow... jeg trodde jeg kunne bli blackout drita iblant, men selv jeg husker jo om jeg har ligget med noen eller ikke. Tviler på det var særlig betryggende for denne damen når svaret er at du beklager "hvis det er tilfelle" 😅 Det er jo det samme som å bekrefte det. 

Men jeg tenker ikke du har gjort noe galt uansett om du lå med han eller ikke.. hans valg, hans ansvar. Du har ikke ødelagt forholdet deres, det er det han som har gjort. Eller, de sammen - det lukter jo at det er helt andre årsaker til at det eventuelt blir slutt her som ikke har noe med deg å gjøre. Siden han tydelgvis hadde tenkt på det lenge.

Anonymkode: e1197...61b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1) Nei - du kunne ikke vite og hans forhold er hans ansvar. 

2) Gjør noe med alkoholproblemet ditt!

Anonymkode: ac24d...9bc

• Nyttig 1
Skrevet

Om du var så full at du ikke husker om du har hatt sex med han eller ikke, så mener jeg at han har utnyttet deg til noe du ikke var i stand til å si nei til og all skyld er i så fall hans, ikke din!

Og dere som mener at hun har et alkoholproblem… Når jeg drikker, drikker jeg alltid det samme hver gang, i så å si samme mengde, men det kommer helt an på dagsform, syklus osv om jeg blir tipsy eller om det rett og slett bikker over på vei hjem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Margeritt said:

Om du var så full at du ikke husker om du har hatt sex med han eller ikke, så mener jeg at han har utnyttet deg til noe du ikke var i stand til å si nei til og all skyld er i så fall hans, ikke din!

Og dere som mener at hun har et alkoholproblem… Når jeg drikker, drikker jeg alltid det samme hver gang, i så å si samme mengde, men det kommer helt an på dagsform, syklus osv om jeg blir tipsy eller om det rett og slett bikker over på vei hjem. 

Selvfølgelig spiller dagsformen inn, men neppe med så store variasjoner som du påstår. Men det er irrelevant. Hvis man ikke er i stand til å merke hvordan alkoholen påvirker deg og regulere drikkinga utifra dagsformen , så har man helt klart et alkoholproblem. Og hvis ikke det å ende opp med å ikke vite om man har hatt sex med folk eller ikke, er nok til å understreke dette, så lurer jeg på hva som er.  

Kan forøvrig anbefale "28 days" med Sandra Bullock. Veldig bra og emosjonelt brutal film. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Selvfølgelig spiller dagsformen inn, men neppe med så store variasjoner som du påstår. Men det er irrelevant. Hvis man ikke er i stand til å merke hvordan alkoholen påvirker deg og regulere drikkinga utifra dagsformen , så har man helt klart et alkoholproblem. Og hvis ikke det å ende opp med å ikke vite om man har hatt sex med folk eller ikke, er nok til å understreke dette, så lurer jeg på hva som er.  

Kan forøvrig anbefale "28 days" med Sandra Bullock. Veldig bra og emosjonelt brutal film. 

Så du er mer opptatt av «alkoholproblemet» enn at hun kanskje har blitt utnyttet i en sårbar situasjon? 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg våknet neste dag hadde jeg alle klærne på, til og med skoene.. jeg tviler på at vi i det hele tatt hadde sex. En venninne sa at det kunne vært at han sa det til dama kun for å ha en grunn til å forlate henne, vet ikke helt hva jeg tenker om den grunnen men..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker svært sjeldent og hadde spist lite denne dagen, så var nokk det som var problemet.  

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Margeritt said:

Så du er mer opptatt av «alkoholproblemet» enn at hun kanskje har blitt utnyttet i en sårbar situasjon? 

Ikke tillegg meg meninger jeg på ingen måte har gitt uttrykk for! 

Det er selvfølgelig bekymringsverdig dersom hun i prinsippet er utsatt for en sovevoldtekt. Nå vet jeg lite om hvordan sånt stiller seg hvis han også selv var drita. Men ugreit uansett. Og bekymringsfullt uansett.

Nå er det lite som tyder på at det faktisk har skjedd da. Både i trådstart og i presiseringer etterpå. 

Jeg tipper dama til denne typen bløffer. Han har helt sikkert bedyret at ingenting skjedde og hun prøver seg på en bløff og ser om TS innrømmer noe. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg synes casen din er interessant, fra et etisk perspektiv. Skal du ha dårlig samvittighet fordi du muligens hadde fyllesex med noen som var i et forhold?

Noen påpeker at hvis du ikke husker det, så er det overgrep/voldtekt.

Du virker ikke selv å se på det som et problem, faktisk tviler du på at det har skjedd.

så kan man koke ned spørsmålet ditt til to ting ;

1.) Hvis man har sex med noen man vet er i et forhold, bør man ha dårlig samvittighet? (Fordi det er umoralsk)

og 

2.) Er man «fritatt» litt av ansvaret hvis man er så full at man ikke husker det..?

Det er kanskje siste jeg synes er interessant. Det virker som du selv tenker at siden du var så full at du ikke vet hva du har gjort, så er du kanskje fritatt ansvar?

men: hvis du hadde kjørt en bil i fylla, og ikke husket det: så ville du uansett bli dømt. Vi vet at alkohol ikke fritar en fra ansvar. 

Jeg tenker at ja: du har vel gjort noe «umoralsk» hvis du faktisk har vært sammen med en som du vet at er i et forhold. 

Siden du ikke husker det, og du sier du våknet med alle klærne på og mener selv dere ikke har hatt samleie, men har hørt at han har brukt sex med deg som en forklaring til kjæresten sin på hvorfor han vil avslutte; så hadde jeg, hvis jeg var deg, ønsket å finne ut om vi faktisk hadde sex eller ikke. Hadde jeg hatt sex uten å huske det, hadde jeg ærlig talt blitt litt engstelig for meg selv.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du ville vel husket om dere hadde sex. Dama var sikkert bare sjalu, og fisket etter om dere hadde sex. Han hadde garantert ikke sagt det til henne.

Anonymkode: 08bd4...750

• Nyttig 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Jeg synes casen din er interessant, fra et etisk perspektiv. Skal du ha dårlig samvittighet fordi du muligens hadde fyllesex med noen som var i et forhold?

Noen påpeker at hvis du ikke husker det, så er det overgrep/voldtekt.

Du virker ikke selv å se på det som et problem, faktisk tviler du på at det har skjedd.

så kan man koke ned spørsmålet ditt til to ting ;

1.) Hvis man har sex med noen man vet er i et forhold, bør man ha dårlig samvittighet? (Fordi det er umoralsk)

og 

2.) Er man «fritatt» litt av ansvaret hvis man er så full at man ikke husker det..?

Det er kanskje siste jeg synes er interessant. Det virker som du selv tenker at siden du var så full at du ikke vet hva du har gjort, så er du kanskje fritatt ansvar?

men: hvis du hadde kjørt en bil i fylla, og ikke husket det: så ville du uansett bli dømt. Vi vet at alkohol ikke fritar en fra ansvar. 

Jeg tenker at ja: du har vel gjort noe «umoralsk» hvis du faktisk har vært sammen med en som du vet at er i et forhold. 

Siden du ikke husker det, og du sier du våknet med alle klærne på og mener selv dere ikke har hatt samleie, men har hørt at han har brukt sex med deg som en forklaring til kjæresten sin på hvorfor han vil avslutte; så hadde jeg, hvis jeg var deg, ønsket å finne ut om vi faktisk hadde sex eller ikke. Hadde jeg hatt sex uten å huske det, hadde jeg ærlig talt blitt litt engstelig for meg selv.

Det mest interessante med innlegget er hva som foregår i hodet på HAN som har skrevet det. Han er sikkert singel, men verken ung eller dame.

Det er vel ingen "single unge damer" som skriver sånn. Formuleringene går igjen i x antall tråder, og fellesnevneren er at de handler om dating, flørt, forhold eller sex. 

Jeg har to råd til TS: Hvis du har utilfredsstilte behov, kom deg på Tinder. Ev. prøv deg på å skrive erotiske noveller for Vi Menn eller noe lignende. Historier om unge single damer faller helt sikkert i smak der.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet. Det skal ikke være på din kappe. Opplevde det samme en gang for noen år siden. Jeg trudde han var singel og han sa ikke noe annet. Noen uker senere skriver dama og spurte meg, for han nektet for det ifølge ho. Jeg var ærlig og fortalte alt, og beklaget meg ovenfor ho. Ho ble takknemlig. 

Så at han går bak ryggen på dama si, er ikke din skyld. Hadde hvert noe annet hvis du visste at de fremdeles var sammen, og var med på det. 

Anonymkode: 81ca6...167

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...