Gå til innhold

Bør ghosting og ditching konfronteres? Eller bør man bare la det gå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på det å bli dårlig behandlet i datingfasen. Er i en situasjon hvor alt var fint og flott, men så begynte han å trekke seg unna uten å si hva som var galt. Han sa at alt var ok med oss, men handlingene hans sa det motsatte. Ofte han ikke engang gadd svare meg når jeg spurte han om noe (messenger)

Så sier han etter noe tid at han ikke føler det vi har er noe, og at han vil bryte kontakten.

Jeg skjønner ingenting, og føler meg som en idiot. Har ikke mast, men har jo prøvd å holde liv i relasjonen siden han sa at alt var ok.

Jeg er forbannet. Gi han noen sannhetens ord før jeg sier farvel, eller bare droppe hele fyren uten et ord? Synes det er så respektløst å holde på sånn

Anonymkode: 7faa4...fb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjedd med meg også. 

Tips fra meg. Gå med hever hode og ikke si noe som helst til han. Bare dropp hele fyren. 
Skal se at han sender deg melding da. Bare å ignorere han. Svar tilbake med samme mynt. 

Anonymkode: 4d586...1d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tenker på det å bli dårlig behandlet i datingfasen. Er i en situasjon hvor alt var fint og flott, men så begynte han å trekke seg unna uten å si hva som var galt. Han sa at alt var ok med oss, men handlingene hans sa det motsatte. Ofte han ikke engang gadd svare meg når jeg spurte han om noe (messenger)

Så sier han etter noe tid at han ikke føler det vi har er noe, og at han vil bryte kontakten.

Jeg skjønner ingenting, og føler meg som en idiot. Har ikke mast, men har jo prøvd å holde liv i relasjonen siden han sa at alt var ok.

Jeg er forbannet. Gi han noen sannhetens ord før jeg sier farvel, eller bare droppe hele fyren uten et ord? Synes det er så respektløst å holde på sånn

Jeg har hatt et par kvinner som uten et ord bare har kuttet kontakten, og jeg har gitt de noen sannhetens ord. Jeg forventer mer av voksne folk som har passert 30. 

Ditt tilfelle blir for så vidt mer en gråsone. Jeg vet ikke om jeg ville lagt sinnet mitt om jeg hadde sendt en melding på det. Kanskje heller "Bare et lite vennlig tips til slutt, om du mister interesse eller synes det mangler følelser, ikke vær en tafatt tusseladd og si at alt er ok før du trekker deg. Vær litt mer mandig av deg og stå i det. Det er mer ryddig av deg enn å fade ut kontakten." 

Anonymkode: d198d...7b6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du er forbanna fordi du ikke respekterte deg selv nok til å forvente mer av noen? 

Han har vært tydelig uinteressert, uten at han ønskte å ta en konfrontasjon på det når du svarer. I stedet for å respektere ditt eget ønske om at han skal respektere deg fortsetter du å holde kontakten, for så å bli forbannet når han er ærlig om at han ikke ønsker noe mer. 

Du kan jo for all del dele noen "sannhetens ord" og han kommer bare til å tenke "good riddance" og det med rette. 

Anonymkode: 0efa9...172

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har hatt et par kvinner som uten et ord bare har kuttet kontakten, og jeg har gitt de noen sannhetens ord. Jeg forventer mer av voksne folk som har passert 30. 

Ditt tilfelle blir for så vidt mer en gråsone. Jeg vet ikke om jeg ville lagt sinnet mitt om jeg hadde sendt en melding på det. Kanskje heller "Bare et lite vennlig tips til slutt, om du mister interesse eller synes det mangler følelser, ikke vær en tafatt tusseladd og si at alt er ok før du trekker deg. Vær litt mer mandig av deg og stå i det. Det er mer ryddig av deg enn å fade ut kontakten." 

Anonymkode: d198d...7b6

Helt uenig. Det er ikke sikkert han innså at han ikke var interessert før nå, og nå sier han fra. Om man skriver noe sånt understreker man hvor needy og dramatisk man er. 

Anonymkode: 0efa9...172

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Take the L

Anonymkode: 13e63...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil få deg til å føle deg bedre? Tror du at du vil få det du trenger av å gi han noen «sannhetens ord», eller vil det føles bedre å heve seg over det? 

Anonymkode: 0a0b9...eba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det e jo ikke ghosting det du beskriver her.

Jeg datet en fyr jeg syns var fin helt i starten. Dette ga jeg også utrykk for. Så dukket et par mindre sjarmerende sider opp etterhvert, og jeg sa ærlig at dette funker ikke for meg likevel. Det er lov å skifte mening. Akkurat som denne ‘eks-daten’ din har gjort. Du kan ikke skjelle ham ut fordi følelsene hans ikke klarte å utvikle seg for deg.

Anonymkode: a5769...983

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da har han jo ikke ghostet deg. Han er jo ærlig og tydelig. Her er det bare å gå videre, han har ikke gjort noe galt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I denne situasjonen har han vært ærlig og sagt at han ikke har følelser for deg. Det er bare negativt for deg om du skal bli sur på han for det.Det kan skje hvem som helst, og det er positivt at han sa fraom det. Hadde han ghostet deg, dvs bare trukket seg vekk uten å gi forklaring, så ville jeg sendt en melding der du avslutter med han. Da kan du godt skrive noe ala "siden jeg ser etter en skikkelig mann som oppfører seg respektfullt mot andre mennesker så ser jeg at vi ikke er en god match. Lykke til videre!"

Anonymkode: d8ae1...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...