Gå til innhold

Forloveden gjorde at jeg mistet venninnen min…. Hva ska jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Mann 35 år her. Kort bakhistorie: vært venn med bestevenninna mi i 10 år og møtte forloveden min for 7 år siden. Min venninne og kjæreste ble etterhvert også bestevenninner og vi ble alle en ganske nærme gjeng som møttes flere ganger i uken. 
 

nå til historien. Forloveden min har adhd og har en tendens til å bli litt ekstrem. Vær venninne skal gifte seg i sommer og min dame har begynt å ta over hele bryllupet. Hun har skrevet lange lister over hva hun mener skal med. Dukket opp på kjoleprøving og ble ekstremt sint og kontrollerende når hun ikke fikk velge kjolen hun skulle ha. Skulle bestemme hvem som skulle komme. Prøvde å gjøre seg til forlover selv om hun ikke var det. Når venninne sa pent ifra og begynte å sette grenser. Klikket det for dama, blokka ho i alle sosiale mediet og nr. osv. hun mente st hun hadde rett og skulle bestemme alt på hennes premisser. Det var tross alt en viktigere dag for henne enn venninna vår.  Når har jeg mistet min bestevenn fordi hun oppfører seg som et barn. Lurer også på om dama har litt flere diagnoser enn adhd som hun ikke har fortalt meg om. Vet ikke helt hva jeg vil med det her, bortsett fra at jeg begynner å bli usikker på hele dama. Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke snakket med venninna vår etter dama klikka. Dama hadde skrevet en lang melding til venninna som ikke hang på grep og dratt meg inn i den som at jeg tenkte det samme som hun. Er flau på hennes vegne kg tørr ikke p ta kontakt. 
 

 

Anonymkode: 04751...3ea

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Mann 35 år her. Kort bakhistorie: vært venn med bestevenninna mi i 10 år og møtte forloveden min for 7 år siden. Min venninne og kjæreste ble etterhvert også bestevenninner og vi ble alle en ganske nærme gjeng som møttes flere ganger i uken. 
 

nå til historien. Forloveden min har adhd og har en tendens til å bli litt ekstrem. Vær venninne skal gifte seg i sommer og min dame har begynt å ta over hele bryllupet. Hun har skrevet lange lister over hva hun mener skal med. Dukket opp på kjoleprøving og ble ekstremt sint og kontrollerende når hun ikke fikk velge kjolen hun skulle ha. Skulle bestemme hvem som skulle komme. Prøvde å gjøre seg til forlover selv om hun ikke var det. Når venninne sa pent ifra og begynte å sette grenser. Klikket det for dama, blokka ho i alle sosiale mediet og nr. osv. hun mente st hun hadde rett og skulle bestemme alt på hennes premisser. Det var tross alt en viktigere dag for henne enn venninna vår.  Når har jeg mistet min bestevenn fordi hun oppfører seg som et barn. Lurer også på om dama har litt flere diagnoser enn adhd som hun ikke har fortalt meg om. Vet ikke helt hva jeg vil med det her, bortsett fra at jeg begynner å bli usikker på hele dama. Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke snakket med venninna vår etter dama klikka. Dama hadde skrevet en lang melding til venninna som ikke hang på grep og dratt meg inn i den som at jeg tenkte det samme som hun. Er flau på hennes vegne kg tørr ikke p ta kontakt. 
 

 

Anonymkode: 04751...3ea

Hva har kjæresten din sagt var grunnen til at hun 'klikka' da?

Anonymkode: fe363...11d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som skurrer når du har en «bestevenninne» som mann i en alder av 30+

Anonymkode: f4ac5...a13

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Grunnen var at hun ikke fikk bestemme og synes hun hadde rett til det. Var visst eneste hun i verden som kunne gjøre det bra og var ikke enig med bruden om detaljer . Vi skal jo gifte oss neste år så skjønner ikke hvorfor hun ikke kan fokusere på det istede 

Anonymkode: 04751...3ea

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen! Ja skjønner det kan høres litt rart ut at r jeg kaller henne bestevenninne, men dama kaller henne for bestevenninna vår hele tiden så har blitt vant til å bruke det uttrykte. 

Anonymkode: 04751...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er noe som skurrer når du har en «bestevenninne» som mann i en alder av 30+

Anonymkode: f4ac5...a13

Hvorfor det?

Anonymkode: 29ba9...708

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med bestevenninna du og beklag på vegne av den gale kjæresten din, greit at hun får vite at du ikke er like gal. Kun brudeparet som har rett tilå bestemme over sitt bryllup. 

Anonymkode: c4de6...c83

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ufint av dama di, å jeg skjønner veninna deres for sitt eget beste er nødt til å kutte kontakt. Hun kan ikke bestemme over folk sine liv. 

Er hun vanskelig mot deg også?

Ser forresten ikke problemet med å sende venna en meling å si beklager og at du ikke støtter hvordan hun har blitt sjefet rundt. 

Anonymkode: 1b1b1...981

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts her! Grunnen var at hun ikke fikk bestemme og synes hun hadde rett til det. Var visst eneste hun i verden som kunne gjøre det bra og var ikke enig med bruden om detaljer . Vi skal jo gifte oss neste år så skjønner ikke hvorfor hun ikke kan fokusere på det istede 

Anonymkode: 04751...3ea

Virkelig? I så fall vet du hvilken type drama du kommer til å måtte leve med resten av livet...

Dette hadde jeg ikke orket, for slikt blir aldri bedre, heller motsatt!

Anonymkode: 261a1...53e

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ta kontakt med bestevenninna du og beklag på vegne av den gale kjæresten din, greit at hun får vite at du ikke er like gal. Kun brudeparet som har rett tilå bestemme over sitt bryllup. 

Anonymkode: c4de6...c83

Dette! Jeg er gift med mannen min som jeg elsker. Jeg kommer til å være på hand side i alt som er viktig, men svada-piss hvor han helt klart driter seg ut må han fiske selv. Da er jeg tydelig på at det er hans greie og at jeg ikke er enig. Både ovenfor ham og ovenfor andre (hvis andre parter er involvert).

Du kan ikke la dama di bestemme hvem som er "deres" venner, ei heller hva du mener. 

At man ha diagnoser betyr ikke at man skal forstå i hjel alt. Alle tar feil og alle driter seg ut, nå er det henne. (Med forbehold om at hendelsesforløpet stemmer)

Anonymkode: 095fa...f6a

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du er flau over den oppførselen. Kjenner en med ADHD som kan bli litt overengasjert, men det kommer fra et godt sted. Når ting blir intenst eller litt mye, så pleier jeg bare å si pent ifra om at jeg trenger å tenke litt selv og høre hva mannen min tenker om enkelte ting - så pleier det å gå fint. ❤️ 

 

Litt rart å ha en bestevenninne i en alder av 30 egt. Og disse detaljene du har forteller her, er dette noe du fikk høre av din dame eller din «venninne»?

Anonymkode: d904d...91e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart tatt kontakt med bestevenninnen og sagt at du absolutt ikke er enig med din forlover i det som har skjedd.

Å unngå din venninne kan ødelegge vennskapet på lang sikt. Hvordan dette løses er en floke du må nøste opp i.

Du burde la din forlovede få vite klart at denne konflikten ønsker ikke du og ta del av og at du synes hun handlet feil. Spør henne om hva hum hadde syntes om en annen hadde gjort det samme mot henne når dere skal gifte dere.

Jeg personlig klarer ikke drama (er kvinne selv med adhd) så å leve slik ville vært uaktuelt for meg. Å ha adhd kan ikke brukes som unnskyldning for helt uakseptabel oppførsel. Jeg kan også få litt overtrening og bli ivrig. Jeg har sikkert tråkket noen på tærne, men dette er ganske drøyt. Jeg forstår ikke logikken til din forlovede. Dette er jo ikke hennes bryllup.

Anonymkode: eaa14...428

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts igjen! Ja skjønner det kan høres litt rart ut at r jeg kaller henne bestevenninne, men dama kaller henne for bestevenninna vår hele tiden så har blitt vant til å bruke det uttrykte. 

Anonymkode: 04751...3ea

Hva krangler dere om? En spesiell dag i deres liv, der en person prøver å styre og bestemme over. Denne personen har nå kuttet ut dere begge fordi hun ikke får kontrollere dere. 

Og det så du ikke komme? Hva er du forvirret over? Hvor gamle er dere? 

Dere er voksne og voksne bestemmer naturligvis i deres liv. Når det er to voksne som gifter seg, bestemmer de to voksne hvordan det blir. Ikke en forlover. Ikke en veninne. Ikke obs a eller politiet ikke kongen. Du og forloveden din bestemmer. 

Så nå er din eks veninne sur og vil ikke snakke med dere fordi hun ikke får kontrollere. Så bra. Da kan du senke skuldrene og begynne å glede deg over dagen og gi litt faen i damen som herja med dere. For hun gir faen i dere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er noe som skurrer når du har en «bestevenninne» som mann i en alder av 30+

Anonymkode: f4ac5...a13

Er det vel ikke

Anonymkode: 79e46...b81

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner veldig godt at du er flau over den oppførselen. Kjenner en med ADHD som kan bli litt overengasjert, men det kommer fra et godt sted. Når ting blir intenst eller litt mye, så pleier jeg bare å si pent ifra om at jeg trenger å tenke litt selv og høre hva mannen min tenker om enkelte ting - så pleier det å gå fint. ❤️ 

 

Litt rart å ha en bestevenninne i en alder av 30 egt. Og disse detaljene du har forteller her, er dette noe du fikk høre av din dame eller din «venninne»?

Anonymkode: d904d...91e

Nei selvsagt er ikke det rart 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 79e46...b81

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillevill skrev (14 minutter siden):

Hva krangler dere om? En spesiell dag i deres liv, der en person prøver å styre og bestemme over. Denne personen har nå kuttet ut dere begge fordi hun ikke får kontrollere dere. 

Og det så du ikke komme? Hva er du forvirret over? Hvor gamle er dere? 

Dere er voksne og voksne bestemmer naturligvis i deres liv. Når det er to voksne som gifter seg, bestemmer de to voksne hvordan det blir. Ikke en forlover. Ikke en veninne. Ikke obs a eller politiet ikke kongen. Du og forloveden din bestemmer. 

Så nå er din eks veninne sur og vil ikke snakke med dere fordi hun ikke får kontrollere. Så bra. Da kan du senke skuldrene og begynne å glede deg over dagen og gi litt faen i damen som herja med dere. For hun gir faen i dere. 

Usikker på om det er meg eller du som misforstår, men jeg forstod det sånn at venninna er den som skulle gifte seg. Kjæresten til TS, som er hans forlovede, blandet seg inn i venninna sitt bryllup, og styrte og kontrollerte. Og da venninna sa fra om at hun ikke likte det klikket TS sin kjæreste. Og hun sendte en frekk melding som ga uttrykk for at både TS og hun (kjæresten) mente de frekke tingene mot deres venninne. 

Anonymkode: 56d69...b31

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (17 minutter siden):

Hva krangler dere om? En spesiell dag i deres liv, der en person prøver å styre og bestemme over. Denne personen har nå kuttet ut dere begge fordi hun ikke får kontrollere dere. 

Og det så du ikke komme? Hva er du forvirret over? Hvor gamle er dere? 

Dere er voksne og voksne bestemmer naturligvis i deres liv. Når det er to voksne som gifter seg, bestemmer de to voksne hvordan det blir. Ikke en forlover. Ikke en veninne. Ikke obs a eller politiet ikke kongen. Du og forloveden din bestemmer. 

Så nå er din eks veninne sur og vil ikke snakke med dere fordi hun ikke får kontrollere. Så bra. Da kan du senke skuldrene og begynne å glede deg over dagen og gi litt faen i damen som herja med dere. For hun gir faen i dere. 

Du har misforstått !

Anonymkode: 79e46...b81

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Usikker på om det er meg eller du som misforstår, men jeg forstod det sånn at venninna er den som skulle gifte seg. Kjæresten til TS, som er hans forlovede, blandet seg inn i venninna sitt bryllup, og styrte og kontrollerte. Og da venninna sa fra om at hun ikke likte det klikket TS sin kjæreste. Og hun sendte en frekk melding som ga uttrykk for at både TS og hun (kjæresten) mente de frekke tingene mot deres venninne. 

Anonymkode: 56d69...b31

Ok. 

😅

ADHD er ikke det samme som å ville kontrollere andre. Det er ikke adhd som styrer ønsket om å kontrollere. Det er ikke gode snille folk som ønsker å bestemme over andre. Og dessuten så er ikke adhd en unnskyldning for å være voldsom og dominerende. 

Jeg tenker at ts bør tenke godt over om han vil ha en kjæreste som respekterer andre i så liten grad. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...