AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 Etter 12 år sammen, er jeg i ferd med å avslutte forholdet. Jeg tror det er det riktige og at vi ikke er riktig for hverandre lenger, men likevel føles det så rart å ikke skulle være sammen lenger. Jeg føler omtrent at vi hører til hverandre, og klarer ikke se for meg at vi skal gå videre med noen andre. Selv om jeg føler at bruddet er riktig og at forholdet ikke er sunt for meg, tror jeg det kommer til å være veldig vondt og rart å ikke lenger ha den rollen i hverandre sitt liv. Ikke være den han kommer hjem til, den han er tro mot og den han «skylder noe». Jeg har stadig drømmer for tiden hvor jeg drømmer at han går videre og/eller at jeg ikke er noe for han lenger, og jeg våkner opp av sjalusi og tidenes kjærlighetssorg… Er dette normalt å føle på når man går fra noen man har vært sammen med såpass lenge? Må jo innrømme jeg blir redd for om dette betyr at jeg ikke vil takle et brudd. Vi vil nemlig måtte forholde oss til hverandre uansett, siden vi har barn sammen, noe som jo gjør det litt vanskeligere… Anonymkode: b7131...c66
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #2 Skrevet 27. juni 2024 Om det er normalt eller ikke, vet jeg ikke. Men jeg føler det slik, mange år etter bruddet. Det føles fortsatt rart at han ikke kommer hjem hit, for det er jo her han hører til. Ikke med hun andre. Det er fortsatt tungt, selv om det var jeg som gikk. (Vi hadde vært sammen mye lenger enn dere, og har også barn sammen) Anonymkode: 7086a...0f0 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #3 Skrevet 27. juni 2024 Jeg føler det litt sånn med min eks også. Bruddet var uunngåelig, vi kunne ikke leve sammen, og dessuten var jeg null tiltrukket og null kjærestefølelser. Men han føltes som, og føles fortsatt som hjem og familie, etter 1,5 år. Nå har vi mye kontakt og omtaler hverandre fortsatt som familie, har barn sammen (jeg har barnet 100%). Har mye kontakt med familien hans også. Nå som jeg har møtt en ny, prøver jeg å begrense kontakten med ham, selv om min nye kjæreste aksepterer og syns det er positivt at vi er venner. Vi er såpass venner at jeg har fortalt ham om min nye kjæreste gjennom hele date prosessen. Men det føles rart at eksen er "hjem" så jeg håper at den nye kjæresten kan bli det etterhvert. Anonymkode: bfdfb...4aa 1
Grüner Skrevet 27. juni 2024 #4 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Etter 12 år sammen, er jeg i ferd med å avslutte forholdet. Jeg tror det er det riktige og at vi ikke er riktig for hverandre lenger, men likevel føles det så rart å ikke skulle være sammen lenger. Jeg føler omtrent at vi hører til hverandre, og klarer ikke se for meg at vi skal gå videre med noen andre. Selv om jeg føler at bruddet er riktig og at forholdet ikke er sunt for meg, tror jeg det kommer til å være veldig vondt og rart å ikke lenger ha den rollen i hverandre sitt liv. Ikke være den han kommer hjem til, den han er tro mot og den han «skylder noe». Jeg har stadig drømmer for tiden hvor jeg drømmer at han går videre og/eller at jeg ikke er noe for han lenger, og jeg våkner opp av sjalusi og tidenes kjærlighetssorg… Er dette normalt å føle på når man går fra noen man har vært sammen med såpass lenge? Må jo innrømme jeg blir redd for om dette betyr at jeg ikke vil takle et brudd. Vi vil nemlig måtte forholde oss til hverandre uansett, siden vi har barn sammen, noe som jo gjør det litt vanskeligere… Anonymkode: b7131...c66 Vet ikke hvor vanlig det er å ha sjalusidrømmer, men det er helt normalt å synes det er vanskelig å gå fra hverandre etter så mange år sammen hvor en har delt så mye og i tillegg har barn sammen, selv om en føler det er det rette. Det er også normalt å reagere og synes det er vanskelig og også litt bli litt sjalu, hvis eksen finner seg en ny, og særlig hvis han gjør det før deg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #5 Skrevet 27. juni 2024 Ett år fra hverandre nå etter langvarig forhold. Jeg har truffet en ny og har null følelser for eksen, men fikk likevel et stikk i magen da han fant en ny nylig. Tror det er ganske naturlig. For min del hjelper det å huske årsaken til at det ikke ble oss likevel. Lett for å glorifisere når en sitter på andre siden. Anonymkode: d753f...15e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #6 Skrevet 28. juni 2024 Takk for svar. Virker jo ikke som det er helt unormalt. Jeg har jo vært sammen med han hele mitt voksne liv, så er muligens ikke så unaturlig heller. Jeg vet ikke. Håper bare det er en følelse som etterhvert går bort. Jeg vet jo egentlig ikke hvem jeg er uten han… ts Anonymkode: b7131...c66
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #7 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ett år fra hverandre nå etter langvarig forhold. Jeg har truffet en ny og har null følelser for eksen, men fikk likevel et stikk i magen da han fant en ny nylig. Tror det er ganske naturlig. For min del hjelper det å huske årsaken til at det ikke ble oss likevel. Lett for å glorifisere når en sitter på andre siden. Anonymkode: d753f...15e Det er sant. Merker at jeg til og med gjør dette litt mens vi enda er sammen. Innimellom glemmer jeg litt hva som ikke fungerer, og blir minnet på hva som er fint mellom oss/familielivet. Men dessverre er det mer negativt enn positivt, og dermed er jeg overbevist om at det er riktig å gå. Men klart, jeg vil jo savne det fine vi har sammen og ikke minst det å være en familie. ts Anonymkode: b7131...c66
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #8 Skrevet 28. juni 2024 Ja, det er vanlig at både den som går og den som blir forlatt kan slite med å gi helt slipp på eksen, fordi "den hører jo til" dem. Jeg ble dumpet i mine siste forhold og syntes det var vanskelig at de, i tillegg til å gå, også virket så opphengt i meg og ikke ville jeg skulle gå videre. Eksmannen min sa det rett ut; nå som jeg går fra deg, kommer du bare til å gå videre. Ja, det var sant. Selv om bruddet var skikkelig tungt, var det en lettelse at ting var endelig. Og at jeg fikk lov til å bli en annen, og være med andre. Jeg hadde vært ulykkelig forelsket i ham før han dro, men bruddet satte meg fri. Jeg er skrudd sammen sånn at jeg takler ekstreme situasjoner som et brudd ganske greit. Det er å ikke vite som jeg ikke takler. Trist at eksen ikke en gang undte meg et fint liv uten ham. Anonymkode: 59e7c...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #9 Skrevet 28. juni 2024 Grüner skrev (13 timer siden): Vet ikke hvor vanlig det er å ha sjalusidrømmer, men det er helt normalt å synes det er vanskelig å gå fra hverandre etter så mange år sammen hvor en har delt så mye og i tillegg har barn sammen, selv om en føler det er det rette. Det er også normalt å reagere og synes det er vanskelig og også litt bli litt sjalu, hvis eksen finner seg en ny, og særlig hvis han gjør det før deg. Jeg drømmer generelt veldig mye, og veldig mye som er relaterbart til virkeligheten 🤷🏼♀️ i forhold er jeg generelt ikke så sjalu, fordi jeg vet at jeg ikke har noen grunn til det. Men når vi ikke er sammen lenger, blir det jo litt annerledes og jeg frykter følelsen kan spis meg opp litt. Og ikke nødvendigvis fordi det var feil å gå, men fordi det likevel gjør vondt og er litt rart å skulle bli «erstattet» med noen andre.. ts Anonymkode: b7131...c66
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #10 Skrevet 28. juni 2024 Det er lov å være glad i hverandre som en familie selv om man ikke er eller skal være «kjærester». Den første tida er det rart, og så går det seg til og blir mer naturlig. Anonymkode: 9f583...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #11 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er vanlig at både den som går og den som blir forlatt kan slite med å gi helt slipp på eksen, fordi "den hører jo til" dem. Jeg ble dumpet i mine siste forhold og syntes det var vanskelig at de, i tillegg til å gå, også virket så opphengt i meg og ikke ville jeg skulle gå videre. Eksmannen min sa det rett ut; nå som jeg går fra deg, kommer du bare til å gå videre. Ja, det var sant. Selv om bruddet var skikkelig tungt, var det en lettelse at ting var endelig. Og at jeg fikk lov til å bli en annen, og være med andre. Jeg hadde vært ulykkelig forelsket i ham før han dro, men bruddet satte meg fri. Jeg er skrudd sammen sånn at jeg takler ekstreme situasjoner som et brudd ganske greit. Det er å ikke vite som jeg ikke takler. Trist at eksen ikke en gang undte meg et fint liv uten ham. Anonymkode: 59e7c...3ec Jeg tror egentlig ikke det handler om at man ikke unner vedkommende et fint liv/å gå videre uten dem. Jeg tror sjalusi bare er en såpass dyp følelse at det er noe man kan kjenne på likevel.. men forstår at det kan føles sånn for deg, og jeg vet jo ikke hvilken type eksen din var heller ❤️ ts Anonymkode: b7131...c66
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #12 Skrevet 28. juni 2024 Kan jeg spørre hvorfor du går? Ikke noe voldsomt inngående, men litt hva som er bra og hva som er dårlig, siden du virker å være litt i tvil. Drømmer selv på den måten, og hver gang jeg våkner i sorg over et drømt brudd er jeg så lettet over å se ham med meg 😅Skjønner godt at de kan får deg til å lure, det er nok hjernen din son jobber på høygir 💗 Anonymkode: eb9fd...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #13 Skrevet 28. juni 2024 Aldri kjent på det. Når jeg har avsluttet et forhold er jeg ferdig. Men har heller aldri følt en sterk tilhørighet til noen. Inntil jeg møtte han jeg er sammen med nå. Om det skulle bli slutt ville jeg nok syntes det var vanskelig å tenke på at han fant seg en annen. Men jeg vet også at jeg ville gått videre da jeg ikke er en person som lever i fortiden. Anonymkode: f7b2e...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #14 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror egentlig ikke det handler om at man ikke unner vedkommende et fint liv/å gå videre uten dem. Jeg tror sjalusi bare er en såpass dyp følelse at det er noe man kan kjenne på likevel.. men forstår at det kan føles sånn for deg, og jeg vet jo ikke hvilken type eksen din var heller ❤️ ts Anonymkode: b7131...c66 Jeg skjønner at man kan kjenne på sjalusi, men jeg synes ikke det er rett å si det til/vise det fram til den man slår opp med, som ønsket forholdet. Eksen min var nostalgisk og drømmende, alle eksene var det. Jeg er konkret; slutt er slutt, og jeg drømmer ihvertfall ikke om en som så tydelig ikke ville ha meg. Anonymkode: 59e7c...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #15 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 14.16): Kan jeg spørre hvorfor du går? Ikke noe voldsomt inngående, men litt hva som er bra og hva som er dårlig, siden du virker å være litt i tvil. Drømmer selv på den måten, og hver gang jeg våkner i sorg over et drømt brudd er jeg så lettet over å se ham med meg 😅Skjønner godt at de kan får deg til å lure, det er nok hjernen din son jobber på høygir 💗 Anonymkode: eb9fd...cf7 Jeg står alene med det meste av ansvar, vi er totalt ulike, noe som gjør at jeg synes en hverdag med han er stressende, vi har veldig ulike holdninger og verdier, han er ekstremt dårlig på å lytte, han setter seg selv og egne behov fremfor meg og barnet, vi er dårlige på å kommunisere. Dessverre er det mer negativt enn positivt, men det positive er vel at han gir meg en form for trygghet, at vi stoler 100% på hverandre og at han aksepterer meg for den jeg er. Og ikke minst det å være to… føles så mye skumlere å være alene, selv om jeg føler meg ensom i forholdet også. ts Anonymkode: b7131...c66
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2024 #16 Skrevet 29. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 18.20): Jeg skjønner at man kan kjenne på sjalusi, men jeg synes ikke det er rett å si det til/vise det fram til den man slår opp med, som ønsket forholdet. Eksen min var nostalgisk og drømmende, alle eksene var det. Jeg er konkret; slutt er slutt, og jeg drømmer ihvertfall ikke om en som så tydelig ikke ville ha meg. Anonymkode: 59e7c...3ec Nei, det skjønner jeg. ts Anonymkode: b7131...c66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå