AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 Heldigvis har jeg bil og kan kjøre de stedene jeg skal, men selv inne så svetter jeg som bare det, om jeg bare gjør enkle aktiviteter. Jeg tenker med gru på det å måtte gå ut på varme sommerdager. Jeg bare kjenner svetten renne under brystene, nedover ryggen og bak knærne. Altså, er det noe som kan hjelpe? Kan psykiske vansker gjøre svetteproblem verre? Eller får man lavere toleranse for sol og varme jo mer man holder seg unna? Tidligere jobbet jeg og klarte jo det på de varmeste dagene uten større problemer. Følte ikke svetten renne på en ubehagelig måte. Så har jeg vært ti år utenfor arbeidslivet og murt meg inne på varme dager, nettopp fordi det er så ubehagelig. Men må jeg gjennom en periode med svetting før det blir bedre fordi jeg venner meg til varmen? Eller hva kan det komme av at jeg har så ekstremt lav toleranse nå? Noen som har hatt det slik og fått det lettere? Det er altså ikke bare rent solskinn som gjør det, men også bevegelse i skyggen/ inne i varmen. Det er så grusomt og forferdelig ekkelt med svetten. Veldig kjipt å tenke på at andre kan se svetten på meg etter maks ti min ute 😑🥴 Anonymkode: 11db9...95d
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #2 Skrevet 27. juni 2024 Jo bedre form du er jo mer skal til for å svette, men du svetter mer når du først øker pulsen. Man kan ta botox mot svette vet jeg, men det eneste jeg kan anbefale er tynn sommerull i basic farger, da begynner det iallefall ikke lukte klut av deg. Om du synes svettedråpene er ubehagelige så anbefaler jeg tettsittende slik at de ikke kan renne nedover hele ryggen men løse plagg er best for å kle ut varmen Anonymkode: 939c8...bc2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #3 Skrevet 27. juni 2024 KALD DUSJ. Sånn seriøst, ta deg en kald dusj opptil flere ganger om dagen, funker som bare det. Anonymkode: 7885e...a85
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #4 Skrevet 27. juni 2024 Jeg svetter også mye, også inne i varmen som du sier. Blir ordentlig svett så fort jeg gjør noe. Har nok mye å gjøre med overvekt for min del. Men merker at hvis jeg er stressa eller nervøs blir det enda verre. Anonymkode: 241fe...043
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #5 Skrevet 27. juni 2024 Jeg svetter mye. Bruker yerka, holder med 1-2 netter i uka (bruker deo som vanlig pga lukt). Smører den under bryst, ryggen, bak knær, lysken og under armene og det holder svetten i sjakk. Stikker litt de første gangene men går fort over. Tips å smøre på et par timer før du legger deg og la det tørke skikkelig før du gjør noe. Anonymkode: 9bf8a...570
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #6 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg svetter mye. Bruker yerka, holder med 1-2 netter i uka (bruker deo som vanlig pga lukt). Smører den under bryst, ryggen, bak knær, lysken og under armene og det holder svetten i sjakk. Stikker litt de første gangene men går fort over. Tips å smøre på et par timer før du legger deg og la det tørke skikkelig før du gjør noe. Anonymkode: 9bf8a...570 Meg igjen: svetter pga angst. Og om jeg er aktiv.. eller varm. Aldri blitt kvitt det, desverre. Er nok bare en svetter. Ble værre med årene 🥲 Anonymkode: 9bf8a...570
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #7 Skrevet 27. juni 2024 Jeg har blitt overvektig etter hver fødsel før jeg sakte, men sikkert går tilbake til å være normalvektig. Når jeg er overvektig svetter jeg helt utrolig fort og mye. Som slank kan jeg ha skikkelig harde treningsøkter uten å svette i nærheten så mye. Så overvekt kan jo ha noe å si? Anonymkode: fd822...71f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #8 Skrevet 27. juni 2024 Pre menopause? Hormonkrøll. Tips er kalde bad eller dusj. Og femarelle, kjøpes på helsekost. Anonymkode: 3d766...f9f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå