Gå til innhold

Barn kryper ute, sand/skittflekker på bukse som ikke forsvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan få slike flekker bort? De er svarte og ser ut som sand og skitt. Barnehagen gidder ikke ta av det som er under og tar på egen krabbebukse jeg har tatt med, men klærne blir ødelagt hver dag av disse flekkene som ikke forsvinner. Hvordan fjerne de, 

Anonymkode: 38443...0ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta på barnet klær som kan lekes med og kun det i barnehagen. De kan ikke bytte hele tiden. 

Gallesåpe fjerner alle flekker her i huset. 

Anonymkode: 9acfc...948

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

På stell såpen 

Anonymkode: 43d2f...9cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan få slike flekker bort? De er svarte og ser ut som sand og skitt. Barnehagen gidder ikke ta av det som er under og tar på egen krabbebukse jeg har tatt med, men klærne blir ødelagt hver dag av disse flekkene som ikke forsvinner. Hvordan fjerne de, 

Gidder ikke? Nå må du for pokker gi deg! Tror du ikke det er nok å gjøre i en barnehage?

Anonymkode: ab140...334

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha egne klær til barnehage-bruk. At det blir ødelagt må du faktisk bare regne med.. 

Anonymkode: 83006...8d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke send med klær som ikke tåler å bli brukt. Barnehagen kan ikke gå å styre med sånt hele tiden på alle unger 

Anonymkode: d57d8...74e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De har vel bare din unge å ordne med 😂 om det er fordi de ikke gidder. Prøv å jobb på en småbarnsavdeling i barnehage. Da skjønner du hvorfor de ikke har bytta den buksa 

Anonymkode: bb381...6f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanish! Masse, masse Vanish. 

Anonymkode: 71261...291

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne delen av året er slik. Ungene kommer hjem skitne og lykkelige. Jeg kjøper brukt tøy som de kan bruke uten å være redd for å ødelegge. Det gjelder forøvrig ellers også, tar aldri på plagg vi er redd for i barnehagen. De skal kunne male, søle, spise, være ute uansett vær og ha uhell. 

Anonymkode: 879ee...d0b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn skal begynne i bhg i august. Vi har allerede samla en pose med klær som skal brukes i barnehagen. Arvet en del klær, så har ikke betalt noe for de. Hadde vi ikke arvet, hadde vi kjøpt noe billig på finn eller på bruktbutikk. Så vi tenker at disse klærne kan bare bli slitte og skitne. Litt finere klær sender vi ikke i bhg. Har ellers god erfaring med gallesåpe :)

Anonymkode: d6a35...499

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ha kun klær i bhg som du ikke er redd for. Bhg kan ikke drive å bytte klær på alle barna fordi foreldre ikke tåler skit og flekker.. 

Skitne klær og skitne barn er nesten definisjonen på en vellykket dag i bhg..

Anonymkode: c5dae...cd8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det der har jeg gitt opp og tenker at det er bare sånn det er å ha 2-åring :)  I tillegg til evige flekker fra lek ute er det malingsflekker og orange flekker fra tomatsaus o.l. på mange av klærne. 

Har et par antrekk vi ikke pleier ta på når hun skal i barnehagen (+ noen kjoler til selskaper/høytider) men generelt er alle klærne til barnet bruksklær og sålenge jeg vet de er vasket så forsøker jeg å ikke bry meg om at de er litt flekkete.

Kjøper ikke kjempedyre klær til ungen uannsett og hun vokser jo ganske fort ut av ting også enn så lenge. Er jo ikke klær som skal brukes i årevis. 

Anonymkode: 9ecf3...992

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vanish! Masse, masse Vanish. 

Anonymkode: 71261...291

Takk for svar til det jeg faktisk spør om ❤️

Til dere andre: det er barnehagen selv som har sagt at foreldre pleier å ha med krabbebukse og at de skal ta denne på. Når de gjør det med andre barn forventer jeg også at det gjøres med mine 

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte strykelapper på knærne på buksene ved behov. Vi måtte bruke det i flere år grunnet aktiv lek 😅

Anonymkode: 812af...2b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for svar til det jeg faktisk spør om ❤️

Til dere andre: det er barnehagen selv som har sagt at foreldre pleier å ha med krabbebukse og at de skal ta denne på. Når de gjør det med andre barn forventer jeg også at det gjøres med mine 

Lurer oppriktig. Hva er en krabbebukse? 

Om det er en typ skallbukse eller regnbukse, så er jo det altfor varmt å ha på nå. 

Anonymkode: 71622...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...