Gå til innhold

Jeg vil heller være et objekt enn å være ingenting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eneste verdi har alltid vært seksuell. Jeg er for funksjonshemmet til annet, annerledes for annet, dum for annet. Jeg er attraktiv, og det er det jeg har levd på i mange år.

Selvsagt vil jeg ikke det. Nå som jeg er eldre, har utseendet endret seg og jeg er livredd for ikke å være attraktiv for noen lenger.

Men, jeg vil heller være et objekt enn å være ingenting. Heller voldtatt (som jeg har erfaring med) enn oversett. Den konstante søken etter noen som anser meg som attraktiv er plagsomt, den konstante redselen for at både kropp og utseende skal forvitre er skadelig.

Hvordan kan jeg endre det?

Anonymkode: 35c1e...a00

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psykolog

Anonymkode: 6f297...279

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at psykolog kan være lurt ja. 

Vil vært litt skeptisk på psykologen og snakke med noen om det om du blir utsatt av dem også, da jeg har hørt folk kan bli missbrukt av psykologer. Spesielt om du er åpen om at du vil bli missbrukt heller enn å stå uten oppmerksomhet, det er skummelt og gjør deg veldig sårbar for syke menensker. Men håper det er sjeldent.

Trist at du føler deg uverdig for nøytral oppmerkosmhet og samhold. 

Anonymkode: e9ac0...38d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Min eneste verdi har alltid vært seksuell. Jeg er for funksjonshemmet til annet, annerledes for annet, dum for annet. Jeg er attraktiv, og det er det jeg har levd på i mange år.

Selvsagt vil jeg ikke det. Nå som jeg er eldre, har utseendet endret seg og jeg er livredd for ikke å være attraktiv for noen lenger.

Men, jeg vil heller være et objekt enn å være ingenting. Heller voldtatt (som jeg har erfaring med) enn oversett. Den konstante søken etter noen som anser meg som attraktiv er plagsomt, den konstante redselen for at både kropp og utseende skal forvitre er skadelig.

Hvordan kan jeg endre det?

Anonymkode: 35c1e...a00

Den du er er den personen du er hjemme når ingen ser. 

Lær deg å ha det fint uavhengig av hvem som ser på deg. Kansje det er andre ting som gjør deg lykkelig? Har du barn? I helgen sa mitt barn at de bryr seg ikke om utseendet. At de bryr seg om følelser og andres følelser. Jeg ble utrolig stolt.

Å glede en annen person er den enkleste veien til å være lykkelig og barnet mitt vet det. Alt du trenger er da å bare få noen til å smile og du vil føle føle deg glad. 

Anonymkode: 4cc45...69e

• Liker 1
Skrevet

Hva om det å være objekt heller enn ingenting på sikt står i veien for at du kan jobbe deg mot å bli noe, noe annet? 

Som andre sier så istemmer jeg hjelp fra psykolog. Jeg har selv hatt lignende tanker, og det er ikke noe godt å utsette seg selv for nedverdige erfaringer og til og med fare fordi en føler en ikke har noen verdi. Det har du! 

Det som hjalp for meg var å begynne å behandle meg selv godt, forsøke å dekke mine egne behov, ikke håpe og vente på at noen andre endelig skulle vise meg at jeg var verdifull og verdt å respektere. Det kan kreve mye innsats å endre selvhat til egenkjærlighet, men det er mulig og jeg har troen på at du kan få det til. Første steg er å ta et valg, om at du ønsker å gi deg selv det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...