Gå til innhold

Fikk E på eksamen


Mello

Anbefalte innlegg

Jeg fikk E på eksamen, og er så redd det skal påvirke mine fremtidige muligheter for jobb. Det er barnehagelærer jeg utdanner meg som.

Er det noen som har fått E på eksamen, og fremdeles fått jobb når de er ferdige med utdanningen? Er bare denne jeg har fått dårlig karakter på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mello skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk E på eksamen, og er så redd det skal påvirke mine fremtidige muligheter for jobb. Det er barnehagelærer jeg utdanner meg som.

Er det noen som har fått E på eksamen, og fremdeles fått jobb når de er ferdige med utdanningen? Er bare denne jeg har fått dårlig karakter på. 

Er det ikke stor etterspørsel etter barnehagelærere? Jeg vet at det er veldig kjipt å få en skuffende karakter, men det er jo flere ting som tas i betraktning! Hvis du har arbeidserfaring innen fagfeltet, hjelper det nok mye!

For noen videreutdanninger kreves det noen ganger et karaktersnitt på C, så det kan ha noe å si hvis man får et snitt under det.

Håper dette ordner seg for deg!♥️

Endret av Kassettspiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
Mello skrev (16 minutter siden):

Jeg fikk E på eksamen, og er så redd det skal påvirke mine fremtidige muligheter for jobb. Det er barnehagelærer jeg utdanner meg som.

Er det noen som har fått E på eksamen, og fremdeles fått jobb når de er ferdige med utdanningen? Er bare denne jeg har fått dårlig karakter på. 

Hvor lang tid har du igjen av studiet? Husk at det viktigste er å bestå. En E er ikke så farlig om snittet ditt er B/C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk E på KRLE-eksamen på lærerutdanningen. Og det etter at jeg strøk første gangen. Fikk jobbtilbud fra alle skolene jeg søkte.

Anonymkode: 68a51...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mello skrev (16 minutter siden):

Jeg fikk E på eksamen, og er så redd det skal påvirke mine fremtidige muligheter for jobb. Det er barnehagelærer jeg utdanner meg som.

Er det noen som har fått E på eksamen, og fremdeles fått jobb når de er ferdige med utdanningen? Er bare denne jeg har fått dårlig karakter på. 

Søsteren min er utdannet barnehagelærer og ved intervjurunde i fjor vår(altså for første jobb etter studering), så sjekket de ikke karakterer, så bare etter om bacheloren var bestått… Fikk ingen spørsmål om karakterer med andre ord.

De var mer opptatt av hvordan hun fremsto og hvordan hun snakket om faget sitt. Hun har fikk et vikariat i starten av juli, som nå er fast jobb

Anonymkode: 33733...669

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp igjen eksamen om det stresser deg med en E

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan aldri se for meg at det vil bli et problem.

Anonymkode: 96960...2a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke et problem.

Du får  uansett, bare du består.

Anonymkode: ffc96...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått alle karakterer mellom E og B på barnehagelærer. Har vært på flere intervjuer og fått ulike vikariat. Jeg har aldri fått spørsmål om karakterer på intervjuene jeg har vært på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg søkte jobber var det kun lønn- og personal som var interessert i vitnemålene mine for å kunne beregne lønn. Tror ikke du skal bekymre deg for en E. Om du tenker å ta master en gang så kan det stoppe deg fra det, men de tid den sorg ;)

 

Anonymkode: 407fa...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for alle oppmuntrende kommentarer. Skal ikke ta master, og har lang erfaring innenfor barnehage. Føler meg virkelig mye bedre nå. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk en E på en eksamen som jeg misforstod. Det var veldig tungt og flaut den gang, men så lenge ikke alle karakterene er så dårlige, så går det nok fint. 

Anonymkode: 92864...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal være så bekymret for å ikke få jobb😊 Det er mangel på barnehagelærere! Fikk du E, er du fortsatt med! 😉

Jeg hadde to E’er på mitt vitnemål, men da tok jeg en ren bachelor i pedagogikk. Nå tar jeg en master i spesialpedagogikk, og fikk nylig tilbake eksamen i vitenskapsteori og forskningsmetode. Jeg har jobbet MYE med kvantitativ metode dette semesteret, og har fått gode tilbakemeldinger på arbeidskrav. Da jeg leverte eksamen i vitenskapsteori, så hadde jeg en god følelse… Men fikk en skikkelig smell, da jeg også fikk E. Tror jeg rett og slett misforsto oppgaven.. Skikkelig surt.. 🙃

Jeg har alltid ligget lavt i tørre fag som ex.fac, ex.phil, vitenskapsteori og forskningsmetode. Derimot har jeg ligget på B og C i relevante ped og spesped fag! Fikk også B på bacheloroppgaven😊

Anonymkode: 25ae3...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mello skrev (46 minutter siden):

Jeg fikk E på eksamen, og er så redd det skal påvirke mine fremtidige muligheter for jobb. Det er barnehagelærer jeg utdanner meg som.

Er det noen som har fått E på eksamen, og fremdeles fått jobb når de er ferdige med utdanningen? Er bare denne jeg har fått dårlig karakter på. 

Dette ville jeg ikke tenkt et sekund på. I sosiale yrker kan man vel mer eller mindre subbe gjennom studiet og likevel få jobb, gitt at man har de riktige menneskelige egenskapene - som virkelig er det viktigste når man skal jobbe med mennesker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde én E fra bachelorutdanningen. Endte likevel med snitt på B. Da jeg søkte jobb så ikke lederen engang på karakterkortet mitt.. Kom inn på master og har ingen problem på jobbfronten.

Anonymkode: f4745...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har fått E: be om begrunnelse! Da kan dere lære av hva dere gjorde dårlig til neste eksamen. Og så kan det en sjelden gang skje feil, noe dere også kan plukke opp ved å lese en begrunnelse. Sist kan det også hende dere synes sensor sin vurdering er urimelig. Da kan dere klage, og oppgaven vil vurderes av nye sensorer.

 

Hilsen mangeårig sensor på universitet

Anonymkode: c3180...8a6

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kassettspiller skrev (38 minutter siden):
Er det ikke stor etterspørsel etter barnehagelærere? Jeg vet at det er veldig kjipt å få en skuffende karakter, men det er jo flere ting som tas i betraktning! Hvis du har arbeidserfaring innen fagfeltet, hjelper det nok mye!

For noen videreutdanninger kreves det noen ganger et karaktersnitt på C, så det kan ha noe å si hvis man får et snitt under det.

Håper dette ordner seg for deg!♥️

Ingen kommer noensinne til å spørre deg om karakterer. Det er en karakter, du tar vel flere fag?. Ta den opp igjen om du orker, men tro meg, har tatt flere videreutdanninger, og det gikk helt fint med det karaktersnitt midt på treet. 
mvh Barnehagelærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en irriterende E på vitnemålet, aldri vert arbeidsledig etter endt utdanning som barnehagelærer. Er nå styrer og igang med etterutdanning. 

Tror faktisk ikke noen av arbeidsgiverene mine har sjekket karakterer 😊

Anonymkode: dab5e...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Til dere som har fått E: be om begrunnelse! Da kan dere lære av hva dere gjorde dårlig til neste eksamen. Og så kan det en sjelden gang skje feil, noe dere også kan plukke opp ved å lese en begrunnelse. Sist kan det også hende dere synes sensor sin vurdering er urimelig. Da kan dere klage, og oppgaven vil vurderes av nye sensorer.

 

Hilsen mangeårig sensor på universitet

Anonymkode: c3180...8a6

Jeg er også sensor, og med mindre det har skjedd åpenbare feil (som at linjer har forskjøvet seg da karakterene ble ført inn slik at feil karakter blir satt på feil person), er det veldig risikabelt å klage på en E. Gjør det kun hvis det ikke er noe problem for deg å konte. 
Hilsen sensor (og klagesensor)

Anonymkode: 96960...2a9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E fra første året på bachelor jeg også. Aldri vært et problem annet enn for meg selv og eget ego 😅

Anonymkode: 411a3...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...