Gå til innhold

Tenåring forventer å bli kjørt flere ganger hver dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Tenåringen i huset forventer at jeg (mor) kjører ham til diverse aktiviteter fra morgen til kveld. Vi bor på landet, men det finns gode buss- og togforbindelser. Han kan ikke sykle akkurat nå pga skade.
Hvor mye kjører dere tenåringene deres?

Far pleier å kjøre ham hele tiden, men han er bortreist nå.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare at jeg også har ferie, og at ingen kjørte meg da jeg var ungdom. Jeg prøver, men han blir bare sur.

Ellers er han ganske grei, det er bare dette med kjøringen.

Er det jeg som er sær?

Anonymkode: acfe1...152

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke du mor? Sett foten ned å si nei... 

Anonymkode: 12ab1...da3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har en på 14, og jeg ser at venner blir kjørt «hele tiden», selv til skolen som er rett ved. Her sier vi at de kan sykle, gå, ta elsykkel osv. jeg har verken tid eller mulighet til å kjøre hit og dit…

Anonymkode: a9e24...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å si nei. Så lærer han å prioritere. Har hatt barn i Oslo så har aldri kjørt noe sted, de har lært å komme seg til alle aktiviteter selv. Sykkel, t-bane og buss. Han kan sikkert sykle de fleste steder der dere bor, antar jeg. 

Anonymkode: e15ab...f4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja. Tenåringen i huset forventer at jeg (mor) kjører ham til diverse aktiviteter fra morgen til kveld. Vi bor på landet, men det finns gode buss- og togforbindelser. Han kan ikke sykle akkurat nå pga skade.
Hvor mye kjører dere tenåringene deres?

Far pleier å kjøre ham hele tiden, men han er bortreist nå.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare at jeg også har ferie, og at ingen kjørte meg da jeg var ungdom. Jeg prøver, men han blir bare sur.

Ellers er han ganske grei, det er bare dette med kjøringen.

Er det jeg som er sær?

Anonymkode: acfe1...152

Pga skade kan han ikke sykle? men han pleier å sykle til vanlig?

Kanskje greit å kjøre han litt pga skade da? 

Men ikke mange ganger hver dag!

Anonymkode: e9324...4f6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som mor har jeg aldri hatt behov for å spørre fremmede på nettet om jeg må/bør være taxisjåfør, eller andre  ting.

Som mor har jeg satt grenser selv og ikke latt meg skremme av «sure» tenåringer.

Det er derfor vanskelig å forstå at man mangler evnen til å sette grenser, inngå avtaler etc.

Jeg ville startet med en tur i speilet. «Hva vil jeg? Hva synes jeg er greit? Hvor går grensene?»

Anonymkode: b3c23...528

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er så takknemlig for at min mor kjørte meg til venner og aktiviteter uten å klage. Sett barnet sine behov foran dine.

Anonymkode: 81140...632

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du satt deg ned og snakket med han om dette? Hva du føler, hva han føler? 

Da vil dere jo i større grad forstå hverandre, og finne en løsning midt i mellom. 

Anonymkode: cd5d5...184

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjører våre tenåringer med glede..

Anonymkode: 93495...bd7

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Vi bor skikkelig på landet og guttene må kjøres til det meste. Vi kjører gladelig, men han må si i fra/spør, og vi kjører ikke flere ganger til dagen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er så takknemlig for at min mor kjørte meg til venner og aktiviteter uten å klage. Sett barnet sine behov foran dine.

Anonymkode: 81140...632

Og resultatet er at man blir en person som kommer med slike uttalelser…

Anonymkode: fc789...ccd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du setter dine grenser men han trenger ikke å like dem, du må tåle at han er uenig.

Anonymkode: 40030...a6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi kjører våre tenåringer med glede..

Anonymkode: 93495...bd7

Ja i dag så skal jo ikke barna bevege seg i det hele tatt,dem skal ikke være selvstendig, ordet nei er et fremmedord og de forventer at hele samfunnet skal tilpasse seg

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke kjøre ungen sin på aktiviteter, også får vi en tråd om to år hvor TS er oppgitt fordi ungen bare sitter inne. :bond:

Anonymkode: 1fa87...f97

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjører så lenge vi kan 

Anonymkode: 157bd...2ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja i dag så skal jo ikke barna bevege seg i det hele tatt,dem skal ikke være selvstendig, ordet nei er et fremmedord og de forventer at hele samfunnet skal tilpasse seg

Jøss blir man ikke selvstendig fordi man blir kjørt ? Nytt for mrg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og resultatet er at man blir en person som kommer med slike uttalelser…

Å ble man ikke kjørt er man fortsatt bitter som voksen og slenger ut dritt til sndre

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er vel bare å si nei. Så lærer han å prioritere. Har hatt barn i Oslo så har aldri kjørt noe sted, de har lært å komme seg til alle aktiviteter selv. Sykkel, t-bane og buss. Han kan sikkert sykle de fleste steder der dere bor, antar jeg. 

Anonymkode: e15ab...f4f

Du leste ikke hi du eller? Kan IKKE sykle!!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sett en grense? Du kan kjøre én gang om dagen, resten må han fikse selv.

Anonymkode: 59e61...ea6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjører innimellom, men langt fra hver dag og hver gang. Unger og ungdommer kan fint lære seg å gå, sykle (skjønner at det er vanskelig nå som han er skadet), ta buss eller tog. Akkurat slik vi måtte da jeg vokste opp :)

Anonymkode: f7637...ae7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...