Gå til innhold

Hvorfor ser man skeiv og fæl ut om man snur kameraet og tar bilde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde det. Dere vet jo at det er et filter på snap uten at dere tar på filter om dere skjønner. Så sannheten kommer frem når man da snur kameraet, men lurer på om det blir speilvendt da? Altså om noen sjal ta bilde av deg. Hvorfor kan vi ikke se yt som vi gjør i speilet? Noen som vet? Fikk ca 10 dårligere selvtillit nå. 😱😅

Anonymkode: a4489...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er speilvendt det du ser når du tar en vanlig selfie og det du ser i speilet selvfølgelig. Så når du bruker det filteret eller snur kamera, blir det slik andre ser deg på en måte ja. Men vi synes nok at vi ser fæl ut selv fordi vi er bare vant til å se oss selv speilvendt. 

Anonymkode: 74df0...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så over gamle selfier så jeg at de ikke var samme vinkel som speilet. Så jeg føler at de lar både mobil og speil være samme vinkel, gjør hjernen mest vant til en vei, og vi vil få et verre selvbilde. Ansiktet mitt er like skjevt nå som det var før, men før var jeg ikke så oppmerksom på det, å det er usunnt. 

Men om du ser på andre når de står å ser seg i speilet, syns du de ser anderledes ut enn når du ser dem? Jeg tror det varierer hvordan vi ser hverandre, utifra hvilke trekk øynenen våre fokuserer på når vi ser på noen. 

Helt normalt å gå inn i en spiral av dårlig selvfølelse over dette. Prøv å glem det fordømte kameraet bak, det er s*atans verk 😅

Anonymkode: 118a5...86d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg så over gamle selfier så jeg at de ikke var samme vinkel som speilet. Så jeg føler at de lar både mobil og speil være samme vinkel, gjør hjernen mest vant til en vei, og vi vil få et verre selvbilde. Ansiktet mitt er like skjevt nå som det var før, men før var jeg ikke så oppmerksom på det, å det er usunnt. 

Men om du ser på andre når de står å ser seg i speilet, syns du de ser anderledes ut enn når du ser dem? Jeg tror det varierer hvordan vi ser hverandre, utifra hvilke trekk øynenen våre fokuserer på når vi ser på noen. 

Helt normalt å gå inn i en spiral av dårlig selvfølelse over dette. Prøv å glem det fordømte kameraet bak, det er s*atans verk 😅

Anonymkode: 118a5...86d

Lol jeg tok med a'en der ja, jaja 😂

Anonymkode: 118a5...86d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er speilvendt det du ser når du tar en vanlig selfie og det du ser i speilet selvfølgelig. Så når du bruker det filteret eller snur kamera, blir det slik andre ser deg på en måte ja. Men vi synes nok at vi ser fæl ut selv fordi vi er bare vant til å se oss selv speilvendt. 

Anonymkode: 74df0...d7c

Men andre ser oss ikke slik? Skeive øyne osv? Visste ikke jeg ble lurt av speilet . Flere som får noen rare/slitne øyne på kameraet? 

Anonymkode: a4489...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg har ført hjerneslag på bilder tatt rett fram. Men i speilet ser jeg egentlig ganske ok ut. 

Anonymkode: e68db...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser ut som jeg har ført hjerneslag på bilder tatt rett fram. Men i speilet ser jeg egentlig ganske ok ut. 

Anonymkode: e68db...edb

Ja enig😄 men vi tenker ikke over det med andre? Eller det oppholdet ansiktet jeg også får på bilder. Kan ikke stole 100% på bildene heller. 

Anonymkode: a4489...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste av oss har et helt symmetrisk ansikt. Så når du ser deg i speilet og tar en selfie så er det en speilvendt variant av deg. Når du da blir fotografert så er det den rette siden av deg, den alle andre ser. Men for deg så blir det rart og kan oppleves som "feil". Det er ikke mange mm som skal til før du ser forskjell. Og vi har tross alt studert ansiktene våre ganske så godt i speilet. Det er veldig lett å se at det ikke stemmer med virkeligheten på et bilde.

Men slapp av. Alle andre er vant til å se deg i en ikke speilvendt situasjon og de synes du er fin og normal. 

Anonymkode: cdcb4...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere! Det går an å fjerne speilvendt greia. 
iphone: gå inn på innstillinger. Finn «KAMERA» eller søk «Kamera» i søkerfeltet. 
 

gjør grønn der det står «speil visningen til kamera foran».

 

Anonymkode: 88b1e...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja enig😄 men vi tenker ikke over det med andre? Eller det oppholdet ansiktet jeg også får på bilder. Kan ikke stole 100% på bildene heller. 

Anonymkode: a4489...d71

Jeg tror det er hva vi er vant til. Hadde det vært motsatt, ville vi syntes det var rart å se oss selv speilvendt. Vi har jo de samme trekkende speilvendt eller ei, så det er bare at det er uvant for oss som ikke er vant til å se oss ikke-speilvendt.

Anonymkode: 1c0c0...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (8 timer siden):

Vidvinkel.

Med kamera? Det er det nødt til å være ja. Kameraet til mi venninne blir jeg 10kg større, nesen bredere og større, pluss mage, rygg og midjen større. Veier kun 61 kg så er begrenset å tjukk man kan se ut. 

Anonymkode: a4489...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 20.52):

Prøvde det. Dere vet jo at det er et filter på snap uten at dere tar på filter om dere skjønner. Så sannheten kommer frem når man da snur kameraet, men lurer på om det blir speilvendt da? Altså om noen sjal ta bilde av deg. Hvorfor kan vi ikke se yt som vi gjør i speilet? Noen som vet? Fikk ca 10 dårligere selvtillit nå. 😱😅

Anonymkode: a4489...d71

Perspektiv og optisk forvregning har noe å si. Jo nærmere kameraet er  ansiktet desto verre. Profesjonelle portrettforografer tar gjerne portretter på over 1,5 meters avstand. Kommer du så nær som f.eks 50 cm så blir det ille.

Honey Dew beskrev  hovedproblemet når hun skrev "vidvinkel", fordi vidvinkel gir temmelig mye optisk fortegning slik  at sirkler ut mot bildekant trekkes ut til ovale og samtidig gjør at man går plagsomt nært og får ekstremt  nært perspektiv.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...