Gå til innhold

Frivillig barnløs som ønsker flere venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det andre frivillig barnløse i alderen 35+ som synes det er vanskelig å møte nye venner som voksen?
Jeg har samboer men vi valgte bort barn da ingen av oss ønsker oss det.

«Alle» venninnene mine er travle småbarnsforeldre som jeg ser sjeldnere og sjeldnere, de bor heller ikke i byen/Oslo lenger så det er jo naturligvis en stor del av det. Vi ender ofte opp med å avtale å møtes 4-5 uker frem i tid og hvis hellet er med oss treffes vi som avtalt. Tenker at kanskje flere kan kjenne seg igjen i dette

Jeg skulle gjerne hatt noen flere venninner å f.eks. ta en spontan middag eller brunsj med, trene eller gå tur med osv. Jeg savner rett og slett flere venner med samme interesser som meg selv. Har du noen tips til bra steder å møte nye venner på så tar jeg gledelig i mot! Jeg har også tenkt litt på å starte opp en nytt initiativ for denne gruppen mennesker i Oslo, så hvis det høres interessant ut for deg vil jeg gjerne vite det!

Anonymkode: 6acb2...769

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er frivillig barnløs. Har ikke venninner, men det er fordi jeg liker det sånn. Føler liksom at i 30/40årene behovet for å ha venner er mye mindre enn før. 

Anonymkode: 0e45e...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er frivillig barnløs. Har ikke venninner, men det er fordi jeg liker det sånn. Føler liksom at i 30/40årene behovet for å ha venner er mye mindre enn før. 

Anonymkode: 0e45e...dda

Det er forståelig, alle er jo ikke like. Jeg setter enormt stor pris på egentid men jeg får også energi av å være sammen med venner.

Ts

Anonymkode: 6acb2...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er vanskelig, men jeg er godt voksen så de fleste på min alder har heldigvis store eller voksne barn hvis de har barn. Og er over den verste bobla der de bare kan snakke om seg og sitt. 

Anonymkode: b870a...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det andre frivillig barnløse i alderen 35+ som synes det er vanskelig å møte nye venner som voksen?
Jeg har samboer men vi valgte bort barn da ingen av oss ønsker oss det.

«Alle» venninnene mine er travle småbarnsforeldre som jeg ser sjeldnere og sjeldnere, de bor heller ikke i byen/Oslo lenger så det er jo naturligvis en stor del av det. Vi ender ofte opp med å avtale å møtes 4-5 uker frem i tid og hvis hellet er med oss treffes vi som avtalt. Tenker at kanskje flere kan kjenne seg igjen i dette

Jeg skulle gjerne hatt noen flere venninner å f.eks. ta en spontan middag eller brunsj med, trene eller gå tur med osv. Jeg savner rett og slett flere venner med samme interesser som meg selv. Har du noen tips til bra steder å møte nye venner på så tar jeg gledelig i mot! Jeg har også tenkt litt på å starte opp en nytt initiativ for denne gruppen mennesker i Oslo, så hvis det høres interessant ut for deg vil jeg gjerne vite det!

Anonymkode: 6acb2...769

Jeg har ikke barn er 30 år og ufrivillig barnløs. Jeg trengte venninner uten barn sånn at jeg ikke alltid måtte høre masse prat om barn. Jeg lastet ned appene hey vina  og  venn. Nå har jeg flere barnløse venninner. Kan anbefales. 

Anonymkode: 241cc...663

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dumt å skrive med anonym bruker, da kan ikke de som kunne tenke seg å bli bedre kjent med deg kontakte deg

Anonymkode: a49ab...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 28 og går egentlig bare og venter på at vennene mine kommer til å få barn etter hvert. Jeg kjenner jeg egoistisk nok håper på at noen av dem velger bort barn, for jeg vet jeg og mannen kommer til å falle utenfor vennegjengen. 

Jeg har hest på en "voksen stall" altså ingen under 18, og der har jeg funnet et fint felleskap. Så tror kanskje det beste er å møte venner gjennom en hobby, aktivitet, klubb eller lignende.

Anonymkode: 714c3...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 30-årene og de fleste jeg kjenner har fått barn og blitt sykt selvopptatte! Merker det også på jobb, hvor jeg møter og prater med mange i alle aldre, og de som er 30-40 er virkelig kun opptatt av seg selv og sin nærmeste familie. Det blir også mye "vi mødre", "oss fedre", "flokken min" osv, og mange ser ned på de som "ikke har fått det til", ie ikke har barn... 

Anonymkode: 973e0...2fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...