Gå til innhold

Kjøper du fortsatt aviser eller magasiner på papir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få ned skjermtiden min og vurderer å gå tilbake til papiravis. Men det sitter langt inne. Jeg abonnerer på lokalavisa, Aftenposten og DN digitalt. Jeg kunne gjerne hatt enten et magasin eller en avis på papir. Men det er så praktisk å alltid ha det der og få dem opp i en feed.

Kjøper du noen agasiner eller aviser på papir og i så fall hvilke?

Anonymkode: 155e6...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, noen ganger. 

Anonymkode: 5e8bc...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, flere år siden jeg gjorde det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får Morgenbladet hver fredag. Det er såpass lange artikler at jeg leser det gjennom uka. Starter lørdag morgen med avisa og en kopp kaffe.

Anonymkode: b3c5f...e48

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Morgenbladet og Klassekampen. De kommer en gang i uken. Og så kjøper jeg en sjelden gang et matblad eller et interiørblad, typisk hvis jeg har ferie og/eller skal fly alene. I tillegg får jeg et fagtidsskrift i posten 1 gang i måneden.

Digitalt abonnerer jeg på lokalavisen(e), Aftenposten/VG og DN. 

Anonymkode: a953c...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter meg ofte av tilbudskampanjer på Aftenposten, og da bestiller jeg papiravis istedet for digital tilgang. Det er noe helt eget å holde avisa i hånden, da leser jeg også dybdesakene istedet for å bare scrolle overfladisk på mobilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper Morgenbladet og le Monde Diplomatique. Ikke fast hver uke/måned, men innimellom. Holder en lokalavis digitalt, men de to andre foretrekker jeg i papir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme tanke som deg. Merket at jeg sjekket vg.no og NRK.no helt manisk på mobilen mange ganger i løpet av dagen. Stort sett var det bare tulle nyheter og lite dybde.

Investerte i et abonnement på Aftenposten papiravisen man-lør. Koster litt over 700kr så er ganske dyrt, men for min psyke har det vært utrolig bra! Hatt det i 3 mnd nå.

Endret av Marvinshjem
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DN fredag og VG/Dagbladet lørdagsaviser kjøpes sporadisk. Synes det er hyggelig å bla i avisen. Har ellers abonnement på Aftenposten og lokalavisen (+79 til?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (14 minutter siden):

DN fredag og VG/Dagbladet lørdagsaviser kjøpes sporadisk. Synes det er hyggelig å bla i avisen. Har ellers abonnement på Aftenposten og lokalavisen (+79 til?) 

Jeg abonerer på Aftenposten på papir. Har den da også digitalt. Absolutt best utbytte på papir. Det blir grundigere lesing. Har også Magasinene Innsikt og Mat fra Norge, og i Form. Det er til dama.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (22 minutter siden):

DN fredag og VG/Dagbladet lørdagsaviser kjøpes sporadisk. Synes det er hyggelig å bla i avisen. Har ellers abonnement på Aftenposten og lokalavisen (+79 til?) 

Edit: Digitalt abonnement på Aftenposten og lokalavisen altså… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Vårt Land, Morgenbladet og Klassekampen lørdag, samt et variert utvalg tidsskrifter. Syn og segn, Fett, Norsk Shakespearetidsskrift, Josimar, Historiskan, Vi läser, Tidsskriften Opera, The New Yorker. Om jeg rekker å lese alt er en helt annen sak, men tanken og intensjonene er gode...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser bare på nett her og har gjort det i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, abonnerer på et reisemagasin. Jeg håper papirmagasiner vil finnes i fremtiden. 

Anonymkode: cb1d7...86d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper Allers av og til på butikken. Mest for kryssord og strikkeoppskriftene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En sjelden gang. Som regel leser jeg aviser på jobb, biblioteket eller det som ligger å slenger der jeg evt er ute i verden. Hjemme så har jeg x-antall Fjell&vidde, Sykepleien, obos m.fl som kommer i postkassa som jeg ikke har rukket å lese. Jobber meg igjennom haugen og er snart ferdig med obos😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser aviser kun digitalt nå, men har noen abonnementer på en del interiør- og hageblader. De funker litt som «godteri» for meg, noe jeg koser meg med. Men, det er bare ikke det samme med digitale medier versus trykk for min del. Jeg kjenner at jeg blir dummere av ikke å ha papiravis; jeg vet ikke lenger hvem alle ministre er, og klarer ikke følge med på nasjonale debatter som interesserer meg. Kanskje abonnere på Aftenposten og Morgenbladet på papir er løsningen.. er 49 år og har vokst opp med at man leser Aftenposten hver morgen før man går ut. Er så veldig lite oppdatert nå, merker jeg.. 

Anonymkode: 09e16...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abbonerer på mange forskjellige aviser alt fra DN til Klassekampen på papir, digitalt er ok men det gir ikke samme utbytte som analogt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, leser alt på nettbrett eller telefon. 

Sikkert ti år siden jeg kjøpte noe som helst på papir😅

Anonymkode: 81d35...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...