Gå til innhold

Chiffon slør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg vet at dette har vært snakket om litt før (og jeg har lest dem) MEN det var noen som foreslo å sy chiffonslør selv. Jeg har prøvd et sånt slør, og synes det er veldig fint. Det kostet imidlertid Kr 1750..

SÅ, har noen peiling på hvordan sy et sånt et, stoffet er jo så tynt og ustabilt at det må være veldig vanskelig å få til fin kantsøm..

Og hvor kjøper man kam ? Skal spørre frisør om jeg trenger det, eller om det skal sys inn i frisyren, men i tilfelle?

Jeg har vært på et par stoffbutikker også, kjøpte litt stoff for å prøvesy litt, men det var dårlig chiffon de hadde. Noen som har kjøpt i Trondheim og kan anbefale? Eller andre steder som sender..

Til sist vil jeg spørre litt om lengde på slør.. Jeg skal ha kjole med slep, og slepet vil knappes opp på stumpen etterhvert (sikkert rett etter bilder). Jeg tenkte da at det kanskje er lurt å ha slør som rekker litt ovenfor gulvet, så jeg kan ha sløret hele kvelden.

Samtidig er det fint når sløret ligger litt utover slepet i kirken osv, eller ? Ikke særlig praktisk, men jeg har inntrykk av at det er sånn det "skal" være.

Takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg giftet meg så sydde faktisk frisøren sløret. Kanskje hun som skal pynte deg kan det også?? Har ikke peiling på sying jeg altså, men spør henne. Kanskje hun i allefall vet noen som kan?? Hun vet også om du trenger kam eller om sløret kan "syes" inn i håret. Kammer har vel i så fall frisøren.

Lykke til :)

Skrevet

Her er en link med 'bruksanvisning' for de som vil sy chiffon slør selv: http://www.bruden.subnet.dk/_745728.html

Jeg (med hjelp av mamma) lagde mitt selv, og det ble virkelig fint!! Mitt var litt kortere enn kjolen, lå nesten kant i kant (fordi jeg sydde feil, men det ble fint likevel). Jeg hadde det bare på under vielsen - det falt av under 'klemmingen' etter vielsen.

Kam kjøpte jeg i en assortert sy-butikk!

Jeg kjøpte fransk silke chiffon med ferdig kant - slapp mye problem og pirkearbeid der...!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde 3m slør i mitt bryllup. Dette måtte jeg bære i hånden ute på kvelden, men syntes det var finest med et så langt på bilder osv. Blir litt stakkarslig syns jeg om det blir kortere.

Jeg kjøpte mitt på Vitabella Stjørdal. Kostet 1575. Anbefaler deg å kontakte henne, er helt topp. Ellers så syr Tessem slør til deg om du vil.

Skrevet

Jeg har vært hos hun Vitabella-dama, og ble ikke imponert. Hun reklamerer med at hun har Midt-Norges største utvalg, og når vi kom dit var "salongen" hennes et lite loft i huset hennes ! Hun sa også på forhånd at hun hadde så gode salg, 50-70% men det må man ta med en klype salt. Kjolene var 80-talls design med voldsomme puffermer og tull, og skoene på salg var str. 35 og 41. Helt bortkastet tur for min del..

Jeg trenger ikke å være den aller aller flotteste bruden verden har sett, men jeg vil heller ikke se ut som en tomsing..

Jaja, hjertesukk om Vitabella.

Skrevet

Og takk for hjelpen dere har gitt, kom på at jeg er jo ingen surhøne, så da trenger jeg ikke være så bitter på Vitabella heller. :lol:

Jeg kjøpte kjole på Tessem, og de som er der er veldig greie.

Damen der sa hun skal forsøke seg på å sy chiffon-slør også, for de hun har tatt inn ferdige er så dyre at de selger ikke så bra. Så hvis hun får til det, kan mange flere få flotte chiffon-slør :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...