- Brian Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 (endret) Kunne ikke vært mer enig i denne kronikken; en god del elsparkesyklister har absolutt null kjennskap til trafikkultur, og for bare noen dager siden ble jeg nesten påkjørt av et hjernedødt fjols som fant ut at det var særdeles smart å i full fart kjøre midt på fortauet med en tom sykkelvei like ved, og han er ikke den eneste - fortauene er blitt til en lovløs jungel der elsparkesyklene tar seg til rette: El-sparkesyklene må forbys blant gående El-sparkesyklene som suser rundt på fortauene medfører stress og er en reell fare for fotgjengere i alle aldre. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/W0jnjg/el-sparkesyklene-maa-forbys-blant-gaaende Ikke bare gir man fullstendig blaffen i hva som er eller ikke er lov da man ofte ser to, eller til og med tre på én sykkel, men tar i tillegg null ansvar for skader og bare stikker av: Da elsparkesyklisten traff Erling, ble livet hans snudd på hodet: – Jeg hadde ikke en sjanse https://www.nettavisen.no/nyheter/da-elsparkesyklisten-traff-erling-ble-livet-hans-snudd-pa-hodet-jeg-hadde-ikke-en-sjanse/s/5-95-1783455 Sitat – Jeg prøvde å få øyekontakt med den unge gutten, men blikket hans var helt sløvt. Det var som om han sto i en slalåmbakke nedover fortauet og kjørte sikksakk mellom fotgjengerne. [...] Ifølge Bonnevie Hjort hev han seg ut av veibanen i det føreren sneide han. – Hvis jeg ikke hadde hevet meg ut av veibanen hadde han kjørt meg rett ned. Gutten fortsatte bare ned bakken så jeg fikk aldri tak i han, forteller han videre. Hendelsen skulle vise seg å ha skadet hodet hans enda hardere. Dagen etter var han på tur med datteren sin da han plutselig besvimte. – Jeg ble hentet i sykebil og kjørt til sykehuset på Gjøvik før jeg ble fraktet videre til Ullevål for operasjon. Det var masse væske og blod som førte til at hjernen hadde blitt komprimert til halv størrelse. Det var ikke rart jeg besvimte. Endret 27. juni 2024 av - Brian 4 1 3
Madame Butterfly Skrevet 27. juni 2024 #2 Skrevet 27. juni 2024 Ikke akkurat supert med dem i biltrafikken heller…. Synes generelt sett at ting har kommet seg, men man må virkelig være obs, vil helst ikke få en slik under bilen min. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå