Gå til innhold

Det er 10 gram protein i en karbonade ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og her har jeg kjøpt proteinpudding i dyre dommer! 

Anonymkode: 36dd4...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da massevis av matvarer som har mye protein og er sunnere enn proteinpudding. Tine gresk yoghurt naturell, for eksempel, har så å si like mye, men er et mye renere og sunnere produkt.

Jeg spiser proteinpudding selv, men bare som en erstatning for godteri eller dessert.

Anonymkode: 32f34...3fd

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spis heller naturlig mat og unngå ultraprosessert. Kjøtt har i tillegg veldig god kvalitet på proteinet, såkalt DIAAS.

Jeg kjøper faktisk proteinpulver til foreldrene mine og de drikker en stor shake hver morgen, men de er gamle og har høyere behov for protein, men dårligere matlyst. De færreste unge trenger proteinpulver. De trenger bare å erstatte brød og slikt med kjøtt.

Anonymkode: d9803...3e1

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og her har jeg kjøpt proteinpudding i dyre dommer! 

Anonymkode: 36dd4...91f

Hm… hvorfor ikke kjøpe protein pulver da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, spis heller naturlig mat og unngå ultraprosessert. Kjøtt har i tillegg veldig god kvalitet på proteinet, såkalt DIAAS.

Jeg kjøper faktisk proteinpulver til foreldrene mine og de drikker en stor shake hver morgen, men de er gamle og har høyere behov for protein, men dårligere matlyst. De færreste unge trenger proteinpulver. De trenger bare å erstatte brød og slikt med kjøtt.

Anonymkode: d9803...3e1

Proteinpulver er praktisk går som hvilken som helst mat gruppe, bare spis variert kost. Selv inntar jeg 40 gram proteiner via Shake og 150 gram via mat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da ingen grunn til å kjøpe proteinpudding for å få i seg proteiner. Det kan derimot være et greit alternativt til godteri og kaker.

Anonymkode: 651c0...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egg har mye protein i seg 🙂

Anonymkode: 02411...710

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange matvarer som har ett godt innhold av protein.

Fordelen med en del av proteinproduktene er lavt innhold av fett, sukker og/eller kalorier.

Spørsmålet er om protein er det eneste du ser på og bryr deg om, eller om du ser på totalen?

Anonymkode: 10ca1...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

230 kr for en kilo proteinpulver er jo ikke så galt da.Karbonader er jo svindyrt i varmdisken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg spiser propud stort sett som erstatning for søtsaker. Men har trodd at det var vanskelig å få i seg nok proteiner fra vanlig mat. Nå leser jeg at bare en osteskive og en skive grovbrød har flere gram protein i seg, og ikke minst egg som jeg spiser hver dag. Så da tror jeg at jeg kanskje får i meg nok likevel!

Anonymkode: 36dd4...91f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ts her. Jeg spiser propud stort sett som erstatning for søtsaker. Men har trodd at det var vanskelig å få i seg nok proteiner fra vanlig mat. Nå leser jeg at bare en osteskive og en skive grovbrød har flere gram protein i seg, og ikke minst egg som jeg spiser hver dag. Så da tror jeg at jeg kanskje får i meg nok likevel!

Anonymkode: 36dd4...91f

Det spørs jo hva du spiser. Det er ikke vanskelig å få i seg nok proteiner hvis du spiser nok animalsk. Planter er elendige kilder til protein, men de kan bli OK hvis du har mye kunnskap og kombinerer dem riktig. Og husk at daglig inntak-grensa er minimum for at man ikke skal få mangel. Det er ikke det optimale. Det optimale proteininntaket ligger på noe sånt som 2,5g protein per kg kroppsvekt.

Anonymkode: d9803...3e1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det spørs jo hva du spiser. Det er ikke vanskelig å få i seg nok proteiner hvis du spiser nok animalsk. Planter er elendige kilder til protein, men de kan bli OK hvis du har mye kunnskap og kombinerer dem riktig. Og husk at daglig inntak-grensa er minimum for at man ikke skal få mangel. Det er ikke det optimale. Det optimale proteininntaket ligger på noe sånt som 2,5g protein per kg kroppsvekt.

Anonymkode: d9803...3e1

Skal i hvert fall begynne å drikke melk, 1 glass har 7 g protein og også kalsium som vi damer i overgangsalderen trenger 🤭

Anonymkode: 36dd4...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Og her har jeg kjøpt proteinpudding i dyre dommer! 

Anonymkode: 36dd4...91f

Da må jeg spise ca 20 karbonader daglig for å nå proteinmålet mitt. Lite bærekraftig 😊

Anonymkode: 87ab0...8fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det optimale proteininntaket ligger på noe sånt som 2,5g protein per kg kroppsvekt.

Anonymkode: d9803...3e1

Unge idrettsutøvere i vekst har et maktbehov for ca 2.0 gram pr kg.

Ytterst få kan nyttiggjøre seg av særlig over dette. Da snakker vi store menn med uvanlig muskelmasse hvor ytterligere muskelvekst er målet.

Anonymkode: 87ab0...8fd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke så mye om dette, men vil tru at ovedpoenget med proteinpulver er å ha noe som er lett å konsumere og som alltid er tilgjengelig liggende hjemme. Klart man kan spise masse kjøtt rent kjøtt hver dag, men det er slitsom og viktigst av alt, tidskrevende. Proteinpulver er kjapt og enkelt.

Anonymkode: 12d16...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (3 timer siden):

Proteinpulver er praktisk går som hvilken som helst mat gruppe, bare spis variert kost. Selv inntar jeg 40 gram proteiner via Shake og 150 gram via mat 

Og tisser ut igjen 100g av de? Hvor mye tror du at du trenger?

Anonymkode: ebf40...329

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Og tisser ut igjen 100g av de? Hvor mye tror du at du trenger?

Anonymkode: ebf40...329

Det overflødige protein vil vel enten bli langsomt omdannet til blodsukker eller lagret som fett

Anonymkode: bf1d1...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det optimale proteininntaket ligger på noe sånt som 2,5g protein per kg kroppsvekt.

Anonymkode: d9803...3e1

Nei, og særlig ikke om det kommer fra proteinpulver, også kjent som kreftpulver. 1,5g protein av høy kvalitet per kilo holder for menn som bygger muskler, med mindre man er bodybuilder hvor man trenger litt over 2g. 1g per kilo holder for de fleste andre. Spiser du for mye protein kunne du like gjerne spist en pose potetgull, for det gjøres om til fett ved for høyt inntak. 

Anonymkode: b95c1...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Og tisser ut igjen 100g av de? Hvor mye tror du at du trenger?

Anonymkode: ebf40...329

Tisser det ut? Spiser 2 x kroppsvekt per dag, testet 1,5 men da ble jeg mindre og svakere.  Eldre utøvere trenger kanskje noe mer også ettersom kroppen blir dårligere på å ta opp næring. 

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og tisser ut igjen 100g av de? Hvor mye tror du at du trenger?

Anonymkode: ebf40...329

Du vet at såpass er vanlig når man trener styrke?

Anonymkode: e5270...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...