Gå til innhold

Samvær annenhver dag ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barna er 4 og 1 år. Hos far annenhver dag til ca. 21.00 der de flir levert til mor. Aldri vært bort i noe sånt. Begge foreldrene mener det er greit der de får tid med barna, men jeg mener at det er utrolig slitsomt for de små. De virker slitne og ofte grinete.  Av og til sovner de før far leverer tilbake. Det kan hende at 4-åring overnatter av og til, men pga hun er helt utslitt. 

Dette er familiemedlemmer og vi har snakket om dette der jeg sa at barna bør ha mer stabilitet. 

Hva tenker dere ? 

Anonymkode: 3eaf6...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så jævlig for ungene. Egoistiske foreldre. 

Anonymkode: 2755c...a77

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk løsning som kun handler om å tilfredsstille foreldrenes egoisme og avhengighet til barna.

 

Anonymkode: 8a78a...64f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 er jo veldig sen leggetid for så små barn...

Anonymkode: 6ecb9...421

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet de sier at samvær flere dager i uka for mindre barn kan være bra.  Men vil si 21 er vel litt seint med tanke på evnt hvis de er i bhg.

Den på 4 hadde det kansje heler vært bedre å sovet over fast 

Anonymkode: edca5...f0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

21 er jo veldig sen leggetid for så små barn...

Anonymkode: 6ecb9...421

Unnskyldning er at de trenger ikke å stå opp veldig tidlig pga de leverer litt senere i barnehagen. 

ts 

Anonymkode: 3eaf6...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet de sier at samvær flere dager i uka for mindre barn kan være bra.  Men vil si 21 er vel litt seint med tanke på evnt hvis de er i bhg.

Den på 4 hadde det kansje heler vært bedre å sovet over fast 

Anonymkode: edca5...f0d

4 åringen sover av og til i helgen. Ikke i ukedagene pga faren begynner på jobb veldig tidlig. 

ts 

Anonymkode: 3eaf6...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det fungerer for dem, så flott for dem. Syns ingen andre skal dømme hvordan andre velger å løse sine saker. 

Personlig ville jeg ikke løst det sånn, men legger meg heller ikke opp i hvordan andre velger å løse slikt. 

Anonymkode: 8ac01...d0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barna er 4 og 1 år. Hos far annenhver dag til ca. 21.00 der de flir levert til mor. Aldri vært bort i noe sånt. Begge foreldrene mener det er greit der de får tid med barna, men jeg mener at det er utrolig slitsomt for de små. De virker slitne og ofte grinete.  Av og til sovner de før far leverer tilbake. Det kan hende at 4-åring overnatter av og til, men pga hun er helt utslitt. 

Dette er familiemedlemmer og vi har snakket om dette der jeg sa at barna bør ha mer stabilitet. 

Hva tenker dere ? 

Anonymkode: 3eaf6...d86

Det høres sykt stress ut og en 1 åring og en 4 åring bør jo være i seng for lenge siden når klokken er 9

Anonymkode: 49239...3ce

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter på de ikke er norske… 🧐 

Helt grusom ordning for barna.

Anonymkode: 5efc3...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at foreldrene har mye samvær. Kjenner flere som har hyppig samvær, det kommer barnet til gode!

Eneste jeg ville ha endret, var tidspunktet. Så små barn bør legge seg i 19/20- tiden.

Anonymkode: d0377...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Unnskyldning er at de trenger ikke å stå opp veldig tidlig pga de leverer litt senere i barnehagen. 

ts 

Anonymkode: 3eaf6...d86

Så hvorfor legger du deg borti det da? Sp fint de tenker på barna da og lar far treffende ogfte

Anonymkode: 8f1f3...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gjetter på de ikke er norske… 🧐 

Helt grusom ordning for barna.

Anonymkode: 5efc3...22a

Fordi? 

Anonymkode: 8f1f3...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Så hvorfor legger du deg borti det da? Sp fint de tenker på barna da og lar far treffende ogfte

Anonymkode: 8f1f3...51c

Fordi 4-åring er sliten. Grinete og vil til moren. Det skjønner jeg veldig godt. Å bytte hus og ha forskjellige regler annenhver dag er slitsomt i lengden. Jeg legger meg borti pga jeg er glad i disse barna og de fortjener stabilitet. Det å sovne, bli vekket for å bli kjørt eller sove i bilen er ikke greit.

ts 

Anonymkode: 3eaf6...d86

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Flott at foreldrene har mye samvær. Kjenner flere som har hyppig samvær, det kommer barnet til gode!

Eneste jeg ville ha endret, var tidspunktet. Så små barn bør legge seg i 19/20- tiden.

Anonymkode: d0377...163

Ofte blir de hentet i 18.tiden. Jeg har prøvd å ikke reagere, men jeg ser 2 voksne  som synes det er kjekt med fri ofte og 2 slitne barn. 

ts 

Anonymkode: 3eaf6...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis det fungerer for dem, så flott for dem. Syns ingen andre skal dømme hvordan andre velger å løse sine saker. 

Personlig ville jeg ikke løst det sånn, men legger meg heller ikke opp i hvordan andre velger å løse slikt. 

Anonymkode: 8ac01...d0a

Egentlig enig. Regner med de har kommet frem til denne løsningen sammen med familievernkontoret.

Anonymkode: 855a2...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi 4-åring er sliten. Grinete og vil til moren. Det skjønner jeg veldig godt. Å bytte hus og ha forskjellige regler annenhver dag er slitsomt i lengden. Jeg legger meg borti pga jeg er glad i disse barna og de fortjener stabilitet. Det å sovne, bli vekket for å bli kjørt eller sove i bilen er ikke greit.

ts 

Anonymkode: 3eaf6...d86

Å hvordan vet du dette?

Anonymkode: 8f1f3...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ofte blir de hentet i 18.tiden. Jeg har prøvd å ikke reagere, men jeg ser 2 voksne  som synes det er kjekt med fri ofte og 2 slitne barn. 

ts 

Anonymkode: 3eaf6...d86

Men alle barn i den alderen er jo slitne! Mine barn var veldig slitne etter en dag i bhg, og vi har bare hatt ett hjem. Så, jeg tenker at man ikke kan skylde på hjemmene her, men at det er en naturlig tilstand for små barn. 

Jeg synes det er kjempeflott å se foreldre som er så aktive og engasjerende i sine barns liv. Det er mye verre med en forelder som har liten interesse av å møte barnet sitt. Det er nok av dem der ute også. 

Anonymkode: d0377...163

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...