Gå til innhold

Handler rike folk på ikea?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikea har så mange smarte dingser som sikkert også rike folk kan ha bruk for.

Men de har kanskje en egen riking-versjon av Ikea? Hva er det i så fall?

Anonymkode: 7adcc...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

de handler dyrt fordi de kan, ikke fordi det nødvendigvis er så mye bedre eller smartere.

Anonymkode: 3b802...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig gjør vi det. handler der vi får mest for pengene, og akkurat det vi ønsker oss.

På terrassen ute står det et solid og fint spisebord fra IKEA, sammen med åtte stoler til 3000kr stykket (arne jacobsen). Garderoben er plassmontert med dyre fronter, men med innmat fra IKEA da det er praktisk og holdbart. 

Faste kjøp hver gang jeg er innom er servietter, selv om jeg også har servietter fra Marimekko hjemme er det ikke de jeg vil bruke til hverdags. Har også sett med 24 vinglass fra IKEA, da jeg ikke orker tanken på at et av de dyrere glassene fra bryllupet skal gå i bakken når huset er fullt og alle beveger seg rundt. 

Kan til og med finne på å spise lunsj der når vi handler 😂

Anonymkode: 37278...d5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De handler i hvert fall der når barna deres skal studere fordi IKEA har endel både billig og ok møbler og ting til studenthybel/ kollektiv/ leilighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns de fleste har noe fra ikea, om de er rike eller fattige

Anonymkode: 7ff3f...1ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ofte en grunn til at folk er rike. Fordi de klarer å spare og ikke sløse penger.

Anonymkode: 013a7...958

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de fleste som bor i nærheten handler fra Ikea, det er mye moderne, rimelig og fint der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du hadde ubegrenset med penger,hadde du dratt på ikea? Nei,da spesialbestiller du møbler i samråd med designerne dine. 

Anonymkode: 35268...3e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rike folk handler ikke på IKEA-smarte gjør det! - Zlatan ibrahimovich 

Anonymkode: faa21...68c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor dem er rike. For dem fleste handler formue om å begrense forbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. De gjør det. 

Anonymkode: 375e5...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange såkalt «rike» er jo patologisk gjerrige, og fetisjerer «sparing».

Anonymkode: 58975...f57

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror mange gjør det. Jeg husker en reklame byrå som jeg besøkte av og til hvor mye var fra Ikea. Ikke fordi det var billigere men fordi det var mer modern og "design" enn det man fant i vanlige interiør kjeder. Ikea var mer internasjonal. Det er de fremdeles, mange er på jakt etter gamle IKEA klassiker som gikk ut for lenge siden. Bare å lete etter "Ikea hacks" og man får tusenvis av lenker, veldig populær i USA, Storbritannia, etc...

f.eks : https://ikeahackers.net/hacks

Jeg har også sett flere ganger i interiør mag, som Home and Cottage, House Beautiful, etc... den klassiske IKEA sofa , EKTORP som er elsket av mange i hele verden.

https://www.housebeautiful.com/home-remodeling/interior-designers/g44869838/12-things-designers-always-buy-at-ikea/

Endret av NatNat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

jeg er kjemperik og handler ikke på slike drittbutikker som Ikea! 

Anonymkode: f4e69...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, vi handler på Ikea selv om vi har masse penger. Er ikke noe galt i det.

Anonymkode: 6cb7f...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det gjør de nok! Jeg pleide å jobbe som kjøkkenkonsulent for IKEA, og jeg fikk jo forsåvidt ikke vite inntekten deres (med mindre de skulle søke om IKEA-kort men rike personer er jo ikke målgruppen for dette kredittkortet). Men jeg fikk vite adresse/boligstrøk og inntrykk av klesstil som ga en pekepinn på at disse personene ikke var fra «arbeiderklassen». Kunne også sitte mange timer med dem for å designe kjøkkenet og da blir man jo godt kjent, fikk høre hvilken business de drev ;) 

Anonymkode: ba371...1bf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det gjør de nok! Jeg pleide å jobbe som kjøkkenkonsulent for IKEA, og jeg fikk jo forsåvidt ikke vite inntekten deres (med mindre de skulle søke om IKEA-kort men rike personer er jo ikke målgruppen for dette kredittkortet). Men jeg fikk vite adresse/boligstrøk og inntrykk av klesstil som ga en pekepinn på at disse personene ikke var fra «arbeiderklassen». Kunne også sitte mange timer med dem for å designe kjøkkenet og da blir man jo godt kjent, fikk høre hvilken business de drev ;) 

Anonymkode: ba371...1bf

Må innrømme at sist jeg satt og designet lenge var jeg kun ute etter tegningene (satt hjemme da, ikke i butikk). Følte selv de dyrere leverandørene var litt raske når de tegnet, og IKEA har det beste programmet for å tegne selv. 

Anonymkode: 37278...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg handler på ikea selv om jeg har god råd, men ikke ting som må skrus sammen. Jeg hater å montere møbler. Da kjøper jeg ferdigmontert eller betaler for å få det montert.

Anonymkode: 5b316...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...