Gå til innhold

Møtes for første gang etter 10 uker med teksting, føler press


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tekstet med en mann i 10 uker, og han virker som en herlig person. Jeg har nesten blitt betatt. Vi skal møtes snart for første gang, og jeg kjenner virkelig på presset. Jeg skal reise til byen han bor i. 

Vi har kjemi online, men har vi det i virkeligheten? Det er ikke sikkert. Jeg har komplekser for utseendet mitt til vanlig, og nå er det jo enda større komplekser. Hva om han ikke liker hvordan jeg ser ut? Hva om han forventet en annen type personlighet? 

Dette gjelder selvsagt andre veien også. Jeg har sett flere bilder av han enn han av meg, så jeg er ganske sikker på at jeg er tiltrukket av utseendet hans. Personligheten er vanskelig å tolke over meldinger, så jeg er spent på om inntrykket jeg har av han stemmer overens med virkeligheten. 

Alt i alt er det varigheten av tekstingen som er problemet her. Men av ulike grunner ble det sånn. Jeg har dannet meg et bilde av han og oss, har dagdrømt i flere uker og ønsker virkelig at dette skal være starten på noe veldig fint. Hodet og hjertet er allerede tungt involvert. Dette kan ende med et knust hjerte. 

Nå snakker jeg for meg selv, jeg vet ikke om/hvilke tanker han har rundt dette. Jeg har ikke nevnt dette for han. 

Hvordan kan jeg/vi ta presset bort fra første date? Hva bør vi gjøre når vi møtes første gang? Ser for meg at en standard date vil være for «seriøst» og jeg takler ikke slikt press. Å møtes med intensjon om å være venner hadde egentlig vært det beste. 

Setter pris på alle tips og eventuelt erfaringer :) 

Anonymkode: fde62...bc5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å ikke ha noen forventninger, selvom det ikke er lett. Det kan være VELDIG annerledes i virkeligheten enn på meldinger. 

Gå en tur, ta en kaffe, ikke noe for seriøst første gang, og ha muligheten til å avbryte raskt om det ikke klaffer. 

Uansett, lykke til, om du ender opp med en venn eller noe mer ❤️

Anonymkode: 6b38d...64d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå ut ifra at han tenker akkurat det samme som deg. Både med om han er god nok og om han vil like deg. Han er nok også spendt på om dette er starten på noe mer. Lykke til

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg tenker også at vi nå har sendt meldinger nesten daglig i over 2 måneder. Og hvis vårt første møte ikke blir vellykket/ingen kjemi/ikke det vi forventet, avbryter vi bare all kommunikasjon da? Dette stresser meg også. 

Anonymkode: fde62...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. Jeg tenker også at vi nå har sendt meldinger nesten daglig i over 2 måneder. Og hvis vårt første møte ikke blir vellykket/ingen kjemi/ikke det vi forventet, avbryter vi bare all kommunikasjon da? Dette stresser meg også. 

Anonymkode: fde62...bc5

Kvifor ikkje fortsette som venner om dere ønsker det? Litt kleint i starten å snu modus fra vil kanskje bli kjæreste til bare venn men det går over.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis og treff han som en venn. Ikke som en potensiell kjæreste. På den måten blir det litt mindre skummelt. Regner med at du har ordnet en annen overnattingsplass om kjemien skulle være steindårlig? Om ikke så book et hotellrom, så kan du uansett kose deg i byen selv om dere ikke skulle være en match.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirah skrev (5 minutter siden):

Reis og treff han som en venn. Ikke som en potensiell kjæreste. På den måten blir det litt mindre skummelt. Regner med at du har ordnet en annen overnattingsplass om kjemien skulle være steindårlig? Om ikke så book et hotellrom, så kan du uansett kose deg i byen selv om dere ikke skulle være en match.

Lykke til!

Skal jeg «møte han som en venn» for egen del, eller er dette noe jeg burde kommunisere om? 

Jeg har hotellrom. Har ikke planer om å sove med han, eventuelt før vi har blitt mye bedre kjent.

Anonymkode: fde62...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptatt skrev (26 minutter siden):

Kvifor ikkje fortsette som venner om dere ønsker det? Litt kleint i starten å snu modus fra vil kanskje bli kjæreste til bare venn men det går over.

 

Jeg hadde ønsket det tror jeg :) har jo blitt litt vant til å ha han i livet mitt på et vis. 

Anonymkode: fde62...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fella ved å tekste alt for lenge. Har du ikke snakket med ham på telefon heller? 

Den du har skapt oppi hodet ditt er ikke sikkert at eksisterer. 

Jeg har gjort den feilen selv og han var helt annerledes enn det jeg trodde 😑

Anonymkode: 01842...82a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er fella ved å tekste alt for lenge. Har du ikke snakket med ham på telefon heller? 

Den du har skapt oppi hodet ditt er ikke sikkert at eksisterer. 

Jeg har gjort den feilen selv og han var helt annerledes enn det jeg trodde 😑

Anonymkode: 01842...82a

Jeg er fullstendig klar over det, og eg skulle ønske at vi kunne møtes i løpet av de første 2-3 ukene. 

Hvordan var det å møte han du tekstet med? Var dere på en typisk date? 

Anonymkode: fde62...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du kjenner litt på nervøsitet og forventninger😊 men tips fra ei som gjorde det samme i helgen; prøv å ha lave forventninger. Det kan være helt annerledes å møtes i virkeligheten. Bra du har booket hotellrom, fint å trekke seg litt tilbake uansett hvordan det går. Her gikk det dessverre ikke så bra, og vi har ikke snakket siden jeg dro hjem på søndag. Etter å ha brukt noen dager på å «lande» innser jeg at jeg er blitt lurt trill rundt. Han var ikke det han utga seg for… men heller å innse det etter noen få uker med teksting og gå videre, enn å bruke mer tid på noen som ikke er verdt det. Håper det blir en fin helg for deg og at det går bra å møtes🥰 husk at du er bra nok som du er, hvis han ikke liker deg så er det alltids en annen som kommer til å digge deg. Hold oss oppdatert på hvordan det går da☺️

Anonymkode: 9ecf6...f47

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du får en sorgreaksjon om det ikke blir noe. Så prøv å lage ett vennskap🥰

 

Og du MÅ fortelle oss hvordan det gikk da. 
 

Masse lykke til❤️

Endret av Torden
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner godt at du kjenner litt på nervøsitet og forventninger😊 men tips fra ei som gjorde det samme i helgen; prøv å ha lave forventninger. Det kan være helt annerledes å møtes i virkeligheten. Bra du har booket hotellrom, fint å trekke seg litt tilbake uansett hvordan det går. Her gikk det dessverre ikke så bra, og vi har ikke snakket siden jeg dro hjem på søndag. Etter å ha brukt noen dager på å «lande» innser jeg at jeg er blitt lurt trill rundt. Han var ikke det han utga seg for… men heller å innse det etter noen få uker med teksting og gå videre, enn å bruke mer tid på noen som ikke er verdt det. Håper det blir en fin helg for deg og at det går bra å møtes🥰 husk at du er bra nok som du er, hvis han ikke liker deg så er det alltids en annen som kommer til å digge deg. Hold oss oppdatert på hvordan det går da☺️

Anonymkode: 9ecf6...f47

Det var synd å høre at du ble lurt! Vil du fortelle hva skjedde? 

Anonymkode: fde62...bc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torden skrev (4 minutter siden):

Skjønner godt at du får en sorgreaksjon om det ikke blir noe. Så prøv å lage ett vennskap🥰

 

Og du MÅ fortelle oss hvordan det gikk da. 
 

Masse lykke til❤️

Jeg er fornøyd med vennskap også, om det viser seg å ikke være romantisk kjemi mellom oss❤️

Anonymkode: fde62...bc5

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt i alt er det varigheten av tekstingen som er problemet her. Men av ulike grunner ble det sånn. Jeg har dannet meg et bilde av han og oss, har dagdrømt i flere uker og ønsker virkelig at dette skal være starten på noe veldig fint. Hodet og hjertet er allerede tungt involvert. Dette kan ende med et knust hjerte. 

Det er ofte problemet, man fyller i hullene i hodet når en ikke helt vet hvordan den andre hadde reagert,.i fantasien. 

Dette blir vanskelig men du må møte med null forventninger og håp. Bare ha det gøy og se hva som skjer. Det du har bygget opp i hodet ditt vil med stor sannsynlighet ikke skje fordi realiteten ofte er annerledes uansett

Anonymkode: 11e27...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte noen etter 4 måneder, med teksting, bilder og tlf.

Det gikk kjempebra, vi kjente hverandre godt, ingen skuffelser.

Anonymkode: d86b0...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS her. Jeg tenker også at vi nå har sendt meldinger nesten daglig i over 2 måneder. Og hvis vårt første møte ikke blir vellykket/ingen kjemi/ikke det vi forventet, avbryter vi bare all kommunikasjon da? Dette stresser meg også. 

Anonymkode: fde62...bc5

Det er derfor man ikke skriver i månedsvis. Hvordan skal du ta vekk press når du selv velger å skrive med en mann i månedsvis. Så klart blir det mye spenning da. Så klart lage rman seg en fantasi i hodet og det er mye lettere å bli skuffet om fantasien i hodet ikke stemmer med virkeligheten. 

 

Anonymkode: 1ec32...4ba

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke pratet på telefonen heller? Det bør dere så fall gjøre frem mot dere møtes.

Anonymkode: 56c02...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en etter langvarig teksting. Ble vel 2 mnd med oss også. Kjemien mellom oss var grei den, eller hvertfall den fysiske tiltrekiningen. Men personlighetsmessig viste det seg jo at vi ikke var kompatible.  Jeg hadde i hodet mitt skapt ett fantasibilde av han, som overhode ikke stemte med virkeligheten. Så mine følelser, viste det seg etterhvert som vi ble kjent, var for fantasibildet, og ikke for han. 

Anonymkode: f232f...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å nevne bekymringene dine for han? Sannsynligvis har han tenkt på noe av det samme, og da blir det fort mye mindre skummelt å møtes. Nå virker det som du er veldig forberedt på at det kan hende dere ikke har kjemi "live", og det er bra tenker jeg. Da  har du alt senket forventningene dine en del. Prøv å tenke at du drar for å ha det hyggelig, ikke noe mer enn det. Det som skjer det skjer.

Masse lykke til!

Anonymkode: a2a2b...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...