Gå til innhold

Blir du såret hvis partneren din ikke vil tilbringe sin bursdag med deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen forklarer; 

Blir du såret eller kjenner andre negative/vonde følelser, dersom din partner ikke vil tilbringe sin bursdag med deg, og heller velge å bruke den med venner/kompiser? Ingen annen feiring planlagt, så det blir ingen annen anledning for å markere bursdagen? 

Ville du kjent på de samme, eller andre følelser dersom det var din egen bursdag og du ikke ble "prioritert" ? 

Anonymkode: 42e4c...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kan ikke du feire med han og vennene hans?

Anonymkode: 722e8...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har både vært på guttetur (sykkelløp), og på sommerfest med jobben, på bursdagen min. Aktiviteter han selv ikke styrer.

Men om han bevisst hadde tatt initativ til guttekveld på bursdagen min, og jeg ønsket å markere og ellers vill bli sittende alene, så hadde han ikke vært mannen min lenger, nei. 

Anonymkode: f57b0...051

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke skjedd i vårt forhold. For meg er sånne ting viktig. Noe han veit. Den dagen han driter i mine følelser og meninger er forholdet over.

Vil du virkelig leve sånn resten av livet TS? Der din kjæreste aldri sette deg først på viktige dager? 

Du kan få noe så mye bedre ❤️

Anonymkode: d7326...3c5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kompisgjengen har planer akkurat den dagen, fordi de pleier å trene/game/annen fast aktivitet den ukedagen, fordi han har tatt initiativ til å heller feire med dem? I utgangspunktet tenker jeg at han får gjøre som han vil, bursdager er uansett ikke så viktig for meg og man må jo heller ikke feire hjemme akkurat på dagen om det passer bedre enn annen dag. Men om det handler om å bli bevisst og demonstrativt valgt bort og nedprioritert, har man kanskje større problemer enn bare den bursdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du feire han med frokost på sengen eller en champagne-brunsj? 

Anonymkode: 8d26c...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da hadde jeg blitt temmelig fornærmet. Aldri skjedd heldigvis. 

Anonymkode: 6818f...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi fikk barn hadde det gått helt fint, men nå som vi har barn som også ønsker å feire, hadde det ikke vært aktuelt å prioritere kompiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg blitt skikkelig lei meg, heldigvis har det aldri skjedd de 22 årene vi har vært sammen.

Anonymkode: d140a...065

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 timer siden):

Fordi kompisgjengen har planer akkurat den dagen, fordi de pleier å trene/game/annen fast aktivitet den ukedagen, fordi han har tatt initiativ til å heller feire med dem? I utgangspunktet tenker jeg at han får gjøre som han vil, bursdager er uansett ikke så viktig for meg og man må jo heller ikke feire hjemme akkurat på dagen om det passer bedre enn annen dag. Men om det handler om å bli bevisst og demonstrativt valgt bort og nedprioritert, har man kanskje større problemer enn bare den bursdagen. 

Dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men så er jo jeg også venn med hans kompiser. Det ville altså vært helt unaturlig for meg å ikke være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det kun guttevenner? Hvis det var begge kjønn, så hadde jeg blitt såret av at jeg var ok å ligge med men ikke god nok til å kalles venn...

Anonymkode: 94015...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her; 

Det var ikke noe avtalt med kompisene, men noe spontant som etterhvert varte hele dagen. Vi hadde en avtale om at vi skulle spise middag sammen, enten ute eller bestille mat hjem, utover det ønsket han bare en chill dag hjemme. Det er jo hans dag, så selvsagt skal han få gjøre som han selv ønsker, men det er jo sårende for meg at han ikke ønsker å inkludere meg, og også at han ikke opprettholder avtalen vi hadde, ei heller gir beskjed om at det er endring i planene og at jeg heller kan finne på noe annet, i stedet for å vente på at vi skal gå ut å spise. 

Anonymkode: 42e4c...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han bryter en avtale og ikke engang gidder å gi beskjed er jo ugreit helt uavhengig av hvilken dag det er. Jeg siterer like gjerne meg selv, siden det tydeligvis var nærme poenget:

Daria skrev (På 27.6.2024 den 17.10):

Men om det handler om å bli bevisst og demonstrativt valgt bort og nedprioritert, har man kanskje større problemer enn bare den bursdagen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (1 minutt siden):

At han bryter en avtale og ikke engang gidder å gi beskjed er jo ugreit helt uavhengig av hvilken dag det er. Jeg siterer like gjerne meg selv, siden det tydeligvis var nærme poenget:

 

Det var det jeg også forsøkte å få frem da vi snakket om dette, at dette ville vært kjipt og sårende uavhengig av om det var bursdag eller ikke. Det hele topper seg jo med at han forsnakker seg til meg, og sier at han hadde sagt til kompisene at jeg ikke kom fordi jeg var sur, ettersom jeg ikke hadde hørt fra han. Kjenner jeg ikke klarer å legge vekk skuffelsen, og syns det er vanskelig å forholde meg til han. 

Anonymkode: 42e4c...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi jeg mener det er tull å feire bursdager/gjøre noe ut av den når man blir voksen, type over 18 år. Her i huset går det som en vanlig dag. 

Anonymkode: 4e84e...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, fordi jeg mener det er tull å feire bursdager/gjøre noe ut av den når man blir voksen, type over 18 år. Her i huset går det som en vanlig dag. 

Anonymkode: 4e84e...a2e

Gjetter på du dropper årsdager, halloween, julepynt før lille julaften, og alt slikt også 😅

Anonymkode: f57b0...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...