Gå til innhold

Hudpleie rutine - hvordan ser din ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vann, sminkefjerner fra first price og en billig ansiktskrem. 43 år, pen hud og lite rynker. Keeping it simple 

Anonymkode: 1ed88...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min rutine er veldig enkel.

Dusjer en til fire ganger i uka avhengig av behov.

Ja, det er vel det. Bruker ikke noe slags kremer eller noe som som helst, bortsett fra Lamisil på fotsopp, om jeg har det, og kanskje noe på insektstikk når de er plagsomme. Huden min er tipp-topp, den.

Anonymkode: 54177...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 år, har hatt uren hud så og si hele livet men endelig fått ryddet opp i det etter iso-kur. Hadde kombinasjonshud tidligere, nå tror jeg at jeg har sensitiv hud.

Morgen: Vasker ansiktet med vann, ansiktskrem, solkrem

kveld: rensegelé, serum, ansiktskrem

Anonymkode: 77bb4...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri nevnt alder før, kommer ikke til å gjøre det nå heller.

Brukt en del opp igjennom, men pr dags dato er det disse. 

Morgen: Lunkent og kaldt vann i ansiktet,

collagenserum IMG_7400.jpeg.214d7f67c0e4f7ebcb76575fc39c1d99.jpeg

øyekrem IMG_7398.jpeg.1541701e932904d63e5e9134e814a64c.jpeg

ansiktskrem IMG_7399.jpeg.41de7a4c6fa4461cac152abadfbce0c4.jpeg

solkrem 50spf IMG_7397.jpeg.c5b9219d4b4f9fcc575b76c07245e3b9.jpeg

Kveld: Lunkent og kaldt vann i ansiktet

IMG_7401.jpeg.4ea881b6da1bb9fc2fa06a2e92ce575e.jpeg

Søndag:  Ingenting

Aldri hatt så fin hud før D3431E26-601D-4875-AC51-72E0FB67B20A.gif.758fdc46a6afda12ca8efb3d1ccaa94a.gif

Endret av Peanut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2024 den 9.38):

Hvilken solkrem bruker du?:) Høres ut som noe du kan bruke over sminke?

Anonymkode: 30da5...d87

Jeg har ikke funnet noen god solbeskyttelse som fungerer helt over sminke. Jeg bruker for tiden Beauty of Joseon Matte sunstick, den er ikke klissete eller klebrig finish. Men den drar jo med seg endel av basesminken.

Er ikke så veldig nøye for meg, solfaktor er viktigere enn sminke. Tar heller en kjapp touch up hvis det er behov for å se nysminket ut.

Anonymkode: 511db...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: Rens, serum og fuktighetskrem.

Kveld: Oljerens, rens, serum og Cicaplast balm

Anonymkode: b43af...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgen: mild rens fra Weleda eller Paula’s Choice. God fuktighetskrem fra apotek.

Kveld: Samme. + jojobaolje en sjelden gang.

Må fortsatt vise leg i en alder av 41 år. Det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 38f05...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K32 med Rosacea. Hudpleierutinen ser slik ut nå:

Morgen:

1. Skylle ansiktet med vann.

2. Clinisoothe skin purifier. 

3. PC RESIST Youth-Extending Daily Hydrating Fluid  SPF50. 

 

Kveld: 

1. Elixir 2 in 1 Refining Cleansing Milk 

2. Elixir face foam cleanser

Annenhver kveld med Soolantra og Finacea (reseptbelagt). 

3. Elixir sos paste ved behov. 
 

1 gang i uka: Elixir clearskin pads. Bruker også Elixir face formula (Niactil) ved behov. 
 

 

Anonymkode: 89ea1...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41 år. Sliter med hyperpigmentasjon og sebaceous filaments

Morgen: 

Beauty of Joseon oljerens 

Pyunkang Yul Essence Toner

Skinceuticals Phloretin cf serum

Purito centella recovery cream

I'm Vegan sun serum 50+PA++++

Kveld:

Beauty of Joseon oljerens 

Pyunkang Yul Essence Toner

La Roche-Posay Effaclar ultra consentrated serum

PURITO Dermide Cica Barrier Sleeping Pack

 

 

 

Anonymkode: 7e5e7...841

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Da prøvde jeg toner. Og må bare spørre. Dersom noen har noen tanker. Jeg er litt usikker på om det er jeg som har tatt for mye eller om jeg ikke tåler den. 😅 eller for all del.. kanskje dette er vanlig i starten? Jeg prøvde en toner nå og jeg tok en del dråper på en bomullspad som jeg smørte ut i ansiktet. Jeg telte ikke antall, men det var over fem dråper. Det føltes som ansiktet brant. Det hjalp veldig å få serum og krem på, men skal innrømme at jeg ikke har lyst til å gjenta det der 👀 

Anonymkode: 6b048...dd3

Hvilken da? For når det sies "toner hver dag" så menes FUKT toner... ikke syre. FUKT. Syre toner skal brukes sjeldnere og ved behov (og de fleste bruker en bomullsdott).

Anonymkode: 6e4d6...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2024 den 23.56):

Da prøvde jeg toner. Og må bare spørre. Dersom noen har noen tanker. Jeg er litt usikker på om det er jeg som har tatt for mye eller om jeg ikke tåler den. 😅 eller for all del.. kanskje dette er vanlig i starten? Jeg prøvde en toner nå og jeg tok en del dråper på en bomullspad som jeg smørte ut i ansiktet. Jeg telte ikke antall, men det var over fem dråper. Det føltes som ansiktet brant. Det hjalp veldig å få serum og krem på, men skal innrømme at jeg ikke har lyst til å gjenta det der 👀 

Anonymkode: 6b048...dd3

Hvilken toner brukte du? Det høres ikke ut som en toner du tåler. Jeg bruker fukt-toner, Cosrx hydrium watery toner. Den gir mye fukt! Om du bruker toner med syre, holder det nok et par ganger i uken. 

Anonymkode: 3ea5a...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

 

Må fortsatt vise leg i en alder av 41 år. Det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 38f05...785

Når du kjøper alkohol?

De spør jo damer på 60-80 år og. 
 

Jeg får spørsmål om leg på Monster. Den har 14 års grense. Jeg er 49.

Anonymkode: f0834...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken da? For når det sies "toner hver dag" så menes FUKT toner... ikke syre. FUKT. Syre toner skal brukes sjeldnere og ved behov (og de fleste bruker en bomullsdott).

Anonymkode: 6e4d6...1f7

https://lyko.com/no/ole-henriksen/ole-henriksen-transform-dark-spot-toner?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwp4m0BhBAEiwAsdc4aONmGax7igNVc3EPIRPOrz-0nA4ISR0rEVrJuhYsJ7YTyBG0cLos3xoCwxYQAvD_BwE

Bruk: Brukes hver kveld etter rengjøring, før serum og fuktighetskrem. Avhengighetsskapende søt sitrusduft som er en glede å bruke samtidig som hudtonen og strukturen jevnes ut. For en forandret, forfinet og ungdommelig "Ole-glød"! Passer alle hudtyper.

Det kan godt være at huden min reagerer på dette med syrer og at jeg trenger en annen slags toner. Jeg prøvde den på underarmen først uten noen form for reaksjon, så ble veldig overrasket over hvordan det svei i ansiktet. 

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk til alle dere som svarer! Jeg lærer så mye. Det er virkelig hjelpsomt ❤️ 

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken toner brukte du? Det høres ikke ut som en toner du tåler. Jeg bruker fukt-toner, Cosrx hydrium watery toner. Den gir mye fukt! Om du bruker toner med syre, holder det nok et par ganger i uken. 

Anonymkode: 3ea5a...5f6

Jeg satt den inn over her. Jeg skal se etter en fukt toner etterpå. Visste ikke at det var forskjell. 😅 Er mye å sette seg inn i, men samtidig så er det veldig spennende og interessant. Merker huden begynner å bli veldig mye finere for hver dag som går. 

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

https://lyko.com/no/ole-henriksen/ole-henriksen-transform-dark-spot-toner?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwp4m0BhBAEiwAsdc4aONmGax7igNVc3EPIRPOrz-0nA4ISR0rEVrJuhYsJ7YTyBG0cLos3xoCwxYQAvD_BwE

Bruk: Brukes hver kveld etter rengjøring, før serum og fuktighetskrem. Avhengighetsskapende søt sitrusduft som er en glede å bruke samtidig som hudtonen og strukturen jevnes ut. For en forandret, forfinet og ungdommelig "Ole-glød"! Passer alle hudtyper.

Det kan godt være at huden min reagerer på dette med syrer og at jeg trenger en annen slags toner. Jeg prøvde den på underarmen først uten noen form for reaksjon, så ble veldig overrasket over hvordan det svei i ansiktet. 

Anonymkode: 6b048...dd3

MIXSOON Bifida Toner synes jeg er fin dersom huden min har hatt en reaksjon må bygges opp igjen. I linken beskrives toneren godt. Mixsoon er kjent for rene og enkle ingredienser som er effektive uten for mye kjemi og syre. Jeg har både denne og en annen toner fra dem, som jeg merker har gid effekt på huden.

Og så er det alltid lurt å teste hvert produkt for seg, så det ikke blir full forvirring på huden. La det gå et par uker før mellom hvert nye produkt. Da får huden tid å skjønne hva som skjer, og du ser klart evt reaksjoner.

Anonymkode: 511db...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

https://lyko.com/no/ole-henriksen/ole-henriksen-transform-dark-spot-toner?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwp4m0BhBAEiwAsdc4aONmGax7igNVc3EPIRPOrz-0nA4ISR0rEVrJuhYsJ7YTyBG0cLos3xoCwxYQAvD_BwE

Bruk: Brukes hver kveld etter rengjøring, før serum og fuktighetskrem. Avhengighetsskapende søt sitrusduft som er en glede å bruke samtidig som hudtonen og strukturen jevnes ut. For en forandret, forfinet og ungdommelig "Ole-glød"! Passer alle hudtyper.

Det kan godt være at huden min reagerer på dette med syrer og at jeg trenger en annen slags toner. Jeg prøvde den på underarmen først uten noen form for reaksjon, så ble veldig overrasket over hvordan det svei i ansiktet. 

Anonymkode: 6b048...dd3

Den fra Ole henriksen hadde ingen effekt på min hud vertfall.

Anonymkode: b43af...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

https://lyko.com/no/ole-henriksen/ole-henriksen-transform-dark-spot-toner?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwp4m0BhBAEiwAsdc4aONmGax7igNVc3EPIRPOrz-0nA4ISR0rEVrJuhYsJ7YTyBG0cLos3xoCwxYQAvD_BwE

Bruk: Brukes hver kveld etter rengjøring, før serum og fuktighetskrem. Avhengighetsskapende søt sitrusduft som er en glede å bruke samtidig som hudtonen og strukturen jevnes ut. For en forandret, forfinet og ungdommelig "Ole-glød"! Passer alle hudtyper.

Det kan godt være at huden min reagerer på dette med syrer og at jeg trenger en annen slags toner. Jeg prøvde den på underarmen først uten noen form for reaksjon, så ble veldig overrasket over hvordan det svei i ansiktet. 

Anonymkode: 6b048...dd3

Oj, jeg har lignende erfaring med ingrediensene i den toneren (og husker jeg riktig så brukes det ganske mye sitrus i Ole Henriksen som også mange reagerer på, jeg er f.eks allergisk mot å spise sitrusfrukter og merker det også når det gjelder hudprodukter), så det kan være det! Svei og klødde som fasan flere ganger når jeg har prøvd produkter med lignende ingredienser. Ole Henriksen bruker vel også en del essensielle oljer og det er ikke få ganger jeg har hørt om at folk er sensitiv for enkelte av produktene deres. Men du kan jo f.eks prøve å vanne den ut eller å gjøre slik jeg gjør, å la den være på litt for så å skylle den av før du gjør resten av rutinen (funker fint for meg, jeg er veldig sensitiv). Da får du fortsatt tatt bort døde hudceller, men uten at den ligger på.

Når jeg begynte med syretoner så startet jeg først med vann på pad, så toner, bare en gang i uken, og så økte jeg forsiktig en stund før jeg begynte med det hver dag. For man kan lett være sensitiv og man må være forsiktig fordi hudbarrieren må vi ta godt vare på for å ha en hud som har det ok.

Håper du finner en måte som fungerer på deg. AHA funker kjempebra, men det finnes syrer som funker som samme måte (i at de "løser opp" døde hudceller), som f.eks PHA (Medik8 sin press & glow er god her). Det finnes også mye mildere varianter av AHA syrer enn glykolsyre som mandelic acid (By Wishtrend sin funker godt for meg for tiden) eller lactic acid.

 

PS! Hvis du velger å gi opp på den Ole Henriksen toneren så er det mange som bruker glykolsyre nettopp i armhulen eller andre plasser på kroppen (ikke nedentil, naturlig nok) der man svetter. Valker, armhuler, under brystparti, føtter, etc. Glykolsyre dreper nemlig bakterier og dermed så lukter man ikke (eller i alle fall mindre), og det kan jo være nyttig på denne tiden av året. Som et alternativ der du kan få brukt den opp, siden det ikke virker som om du har reagert på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solanum

Kvinne 50+, frisk men fet hud

Morgen: vann i dusjen. The ordinary c-vitamin og cerave spf 50. 

Kveld: The ordinary oljerens (for å løse opp solkremen) , vanlig rens, The Ordinary retinoid 0.5%, The ordinary rose hip seed oil og embryolisse multikrem (herlighet den er god!) 

Jeg bruker Emma S. sin niacinamid nå og da (jeg liker at den er i kremform. Den føles veldig god på. Litt dyr. ). Jeg har slutta å exfoliere. Jeg tenker rutinen min som et hele holder. 

Jeg har forsøkt å lage meg en billig og effektiv rutine. Jeg har vært gjennom en stor mengde produkter (litt influensing i SoMe), og har lært at rimelige og enkle produkter holder for min hud. 

Jeg har ikke rynker (genetiske grunner tror jeg), men huden har jo blitt veldig slapp.

Ei sånn fillerdame hvisket nylig til meg (når jeg stakk innom en hudpleiesalong for å høre hvilke muligheter jeg hadde), at du skal ikke gjøre noe med ansiktet ditt. Trikset er å løfte haka litt. Og smile bredt. Se, sånn her (så viste hun meg) Men hysj! Nå skal bare gå. Så nikket hun mot utgangen. 

Det er det beste som har skjedd selvtilliten min som voksen dame. Hun sa fra seg en kunde og sa jeg var fin som jeg er. 

Er ikke det utrolig fint av henne? Jeg ville nesten grine. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2024 at 12:46 PM, AnonymBruker said:

MIXSOON Bifida Toner synes jeg er fin dersom huden min har hatt en reaksjon må bygges opp igjen. I linken beskrives toneren godt. Mixsoon er kjent for rene og enkle ingredienser som er effektive uten for mye kjemi og syre. Jeg har både denne og en annen toner fra dem, som jeg merker har gid effekt på huden.

Og så er det alltid lurt å teste hvert produkt for seg, så det ikke blir full forvirring på huden. La det gå et par uker før mellom hvert nye produkt. Da får huden tid å skjønne hva som skjer, og du ser klart evt reaksjoner.

Anonymkode: 511db...ba8

Tusen takk! Jeg har notert meg den ned. Har begynt å titte litt på fukttoner! Elsker egentlig hudpleie nå merker jeg. Huden min blir finere og finere for hver dag som går! ❤️🥰 

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...