Gå til innhold

Hudpleie rutine - hvordan ser din ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kastet meg inn på dette (sakte og forsiktig), og må si at jeg er nysgjerrig på hvordan andre gjør det. Jeg begynte med det fordi at huden min begynte å se ut som sandpapir, og etter 3 måneder så har jeg merket stor forandring på huden min. Det er veldig kult. 🙂:D Så selvfølgelig så da blir jeg enda mer nysgjerrig på dette! 

Jeg har for øyeblikket det sånn at jeg bruker:

Morgen: 
Cleanser
Fuktighetskrem

Kveld:
Cleanser
Serum
Fuktighetskrem

Vurderer å starte med retinol som neste steg, hver søndag kveld, sånn at søndag blir:
Cleanser
Retinol
Serum
Fuktighetskrem 

🙂 

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt mer interessert i hudpleie det siste året og synes det er gøy å prøve ut ulike serum osv. Type rens, serum og krem varierer litt hvilket merke og type jeg bruker. Men i hovedtrekk ser det sånn ut:

Morgen: Rens, toner, serum og solkrem. 

Kveld: Oljerens, rens, toner, serum og fuktighetskrem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Vinny said:

Jeg har blitt mer interessert i hudpleie det siste året og synes det er gøy å prøve ut ulike serum osv. Type rens, serum og krem varierer litt hvilket merke og type jeg bruker. Men i hovedtrekk ser det sånn ut:

Morgen: Rens, toner, serum og solkrem. 

Kveld: Oljerens, rens, toner, serum og fuktighetskrem. 

Da må jeg spørre. Hva er toner??? 😅

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: toner, vitamin c, aminosyrer, fuktighetskrem og solkrem

Kveld: rens, tretinoin, peptid-serum, niacinamide, aminosyrer, fuktighetskrem og evt cicaplast-kem

 

Husk solkrem! Ser du mangler det. Du kan ihvertfall ikke bruke retinol uten solkrem, da speeder du bare opp aldringsprosessen. 

Anonymkode: ab890...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Morgen: toner, vitamin c, aminosyrer, fuktighetskrem og solkrem

Kveld: rens, tretinoin, peptid-serum, niacinamide, aminosyrer, fuktighetskrem og evt cicaplast-kem

 

Husk solkrem! Ser du mangler det. Du kan ihvertfall ikke bruke retinol uten solkrem, da speeder du bare opp aldringsprosessen. 

Anonymkode: ab890...3b1

Tar du på solkrem på slutten av morgenen uansett hva på dagen du gjør? Jeg tar på solkrem når jeg går ut. Jeg gikk ut med søpla i stad i rundt 15-tiden og da smurte jeg meg. Men hvis jeg bare henger inne så kan det være at jeg ikke gidder 😅 Om jeg er mye ute så smører på solkrem flere ganger om dagen. 

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mye bedre hud når jeg sluttet med cleanser på morgnen.  Vasker jo ansiktet med cleanser på kvelden,  så er jo ikke sminke, smuss ol der på morgnen. Jeg skyller bare lett med lunken vann. Avslutter med kaldt vann.  

Anonymkode: 36e6a...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tar du på solkrem på slutten av morgenen uansett hva på dagen du gjør? Jeg tar på solkrem når jeg går ut. Jeg gikk ut med søpla i stad i rundt 15-tiden og da smurte jeg meg. Men hvis jeg bare henger inne så kan det være at jeg ikke gidder 😅 Om jeg er mye ute så smører på solkrem flere ganger om dagen. 

Anonymkode: 6b048...dd3

Hvorfor det? Makan til hysteri.. 

Anonymkode: 39928...6da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk mye bedre hud når jeg sluttet med cleanser på morgnen.  Vasker jo ansiktet med cleanser på kvelden,  så er jo ikke sminke, smuss ol der på morgnen. Jeg skyller bare lett med lunken vann. Avslutter med kaldt vann.  

Anonymkode: 36e6a...549

Man må fjerne produktene man har hatt på om natten. Ellers virker ikke produktene man bruker om morgenen. Man får heller ikke av talg-produksjon kun med vann. Så sminke vil sitte dårlig. 

Trikset er å bruke en mild krem-rens om morgenen. 

Anonymkode: 44f91...2a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: Vann. Fuktighetskrem med solfaktor. 

Kveld: Ditto.

Bruker ikke ansiktssminke, bare mascara, øyenbrynsblyant, kanskje litt øyeskygge. 61 år, lite rynker. Men det siste er nok genetisk + kommer an på hvor tynn man er. Tynne blir ofte mer rynkere enn tjukke. Har dessuten venninner som ikke har brukt mer sminke enn meg, ikke røyka og ikke sola seg mye, som er VELDIG mye mer rynkete. Flaks og uflaks.

Anonymkode: 1745f...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Makan til hysteri.. 

Anonymkode: 39928...6da

Kanskje. Jeg har ikke vært noe flink med solkrem i 20-årene så prøver å legge meg til gode vaner! Hjernen min har ikke noe gylden middelvei. Enten så blir det solkrem hver gang jeg går ut eller så glemmer jeg det hele tiden. 😅

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje. Jeg har ikke vært noe flink med solkrem i 20-årene så prøver å legge meg til gode vaner! Hjernen min har ikke noe gylden middelvei. Enten så blir det solkrem hver gang jeg går ut eller så glemmer jeg det hele tiden. 😅

Anonymkode: 6b048...dd3

Hehe, forstår 😊beklager for krasst svar. 

Anonymkode: 39928...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen: 

Vaske med vann, serum, ansiktskrem. Solkrem dersom jeg skal være ute. 

Kveld: 

Oljerens, vanlig rens, serum og ansiktskrem. 

Kjører peeling og Ansiktsmaske 1-2 ganger i uken. Retinol bruker jeg høst/vinter, men ikke om sommeren. 

Anonymkode: a96b6...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Morgen: Vann. Fuktighetskrem med solfaktor. 

Kveld: Ditto.

Bruker ikke ansiktssminke, bare mascara, øyenbrynsblyant, kanskje litt øyeskygge. 61 år, lite rynker. Men det siste er nok genetisk + kommer an på hvor tynn man er. Tynne blir ofte mer rynkere enn tjukke. Har dessuten venninner som ikke har brukt mer sminke enn meg, ikke røyka og ikke sola seg mye, som er VELDIG mye mer rynkete. Flaks og uflaks.

Anonymkode: 1745f...340

Ja, det tror jeg. Det som gjorde at jeg startet er vel egentlig at moren min har tippet 60 år og huden hennes... vel.. bare for å si du kan se på hvilken som helst 90-åring og de vil ha mindre rynker enn henne. Hun har ikke brukt dop, røyket eller lignende, så dette er nok gener. 😅 Kjente panikken kom.. for sånn har jeg ikke lyst til å se ut. 

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, forstår 😊beklager for krasst svar. 

Anonymkode: 39928...6da

Null stress. 😊 

Anonymkode: 6b048...dd3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Morgen: 

Vaske med vann, serum, ansiktskrem. Solkrem dersom jeg skal være ute. 

Kveld: 

Oljerens, vanlig rens, serum og ansiktskrem. 

Kjører peeling og Ansiktsmaske 1-2 ganger i uken. Retinol bruker jeg høst/vinter, men ikke om sommeren. 

Anonymkode: a96b6...e84

Kan jeg spørre hvorfor du ikke bruker retinol på sommeren? 😅

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleierutinen min har endret seg flere ganger, har ikke vært flink til å være konsekvent. Vet viktigheten av det, men hvis jeg ikke ser resultater innen uker har jeg en tendens til å gi opp. Har brukt mye penger og prøvd mange forskjellige merker og produkter.

Nå starter jeg på nytt, har bestilt produkter fra ZO, så slik blir min nye rutine.

Morgen:

Ansikteskrem fra ZO, øyekrem fra Lancome, peptidserum i ansiktet og under øynene fra TO

Kveld:

Ansiktskrem fra ZO, øyekrem fra Lancome, peptidserum under øynene, hydrating rens fra ZO
 

Ellers: AHA-tonic for TO 3 ganger i uken. Retinsyre 2-3 ganger i uken. Fuktmaske ved behov. Om det blir behov for det skal jeg implementere BHA-syre også.

Anonymkode: 0e970...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jeg spørre hvorfor du ikke bruker retinol på sommeren? 😅

Anonymkode: 6b048...dd3

Fordi flere mener at man ikke kan bruke det på sommeren pga solen, men hudlegen min anbefalte meg å bruke det på sommeren også, men med solfaktor. Hun sa også at sol kan deaktivere retinol.

Anonymkode: 0e970...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hudpleierutinen min har endret seg flere ganger, har ikke vært flink til å være konsekvent. Vet viktigheten av det, men hvis jeg ikke ser resultater innen uker har jeg en tendens til å gi opp. Har brukt mye penger og prøvd mange forskjellige merker og produkter.

Nå starter jeg på nytt, har bestilt produkter fra ZO, så slik blir min nye rutine.

Morgen:

Ansikteskrem fra ZO, øyekrem fra Lancome, peptidserum i ansiktet og under øynene fra TO

Kveld:

Ansiktskrem fra ZO, øyekrem fra Lancome, peptidserum under øynene, hydrating rens fra ZO
 

Ellers: AHA-tonic for TO 3 ganger i uken. Retinsyre 2-3 ganger i uken. Fuktmaske ved behov. Om det blir behov for det skal jeg implementere BHA-syre også.

Anonymkode: 0e970...617

https://zoskinhealth.com Nå prøvde jeg å google. Er det disse som du har bestilt fra? 

Anonymkode: 6b048...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Man må fjerne produktene man har hatt på om natten. Ellers virker ikke produktene man bruker om morgenen. Man får heller ikke av talg-produksjon kun med vann. Så sminke vil sitte dårlig. 

Trikset er å bruke en mild krem-rens om morgenen. 

Anonymkode: 44f91...2a7

Jeg er helt overbevist om at huden i ansiktet faktisk har godt av å opprettholde normal talgproduksjon.  Vasker du ofte vil talgproduksjon hos enkelte faktisk øke. 

Alle mine kviser, nupper og fet hud ble borte som dugg for solen når jeg sluttet med rens om morgnen.  Men jeg bruker heller ikke hauger med serum ol på kveld. Alltid bare brukt rens, rosevann fra Marokko og fuktighetskrem. 

Anonymkode: 36e6a...549

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen : øyekrem, serum, fuktighetskrem, solkrem.

Kveld: oljerens, vanlig rens, toner, serum og så en fuktighetskrem. 

😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...