Gå til innhold

Solbrent er det sjanse for kreft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært så lenge i solen og er solbrent over store deler av kroppen min. Smører meg med solkrem som lindrer noe, men er det større sjanse å få kreft nå? Noen som vet?

Anonymkode: f5c07...2db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men vi har vel alle opplevd å bli solbrent og alle har ikke fått hudkreft. Ikke bekymre deg for det må, bare vær forsiktig heretter så det ikke skjer igjen. 

Anonymkode: 87211...d15

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig det. Hver gang du blir brent eller brun, så får du uv skader i huden.

Anonymkode: 37e95...250

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er selvfølgelig det. Hver gang du blir brent eller brun, så får du uv skader i huden.

Anonymkode: 37e95...250

Ja får jo selvfølgelig bekymringstanker men jeg får roe det ned. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært så lenge i solen og er solbrent over store deler av kroppen min. Smører meg med solkrem som lindrer noe, men er det større sjanse å få kreft nå? Noen som vet?

Slapp av. Du får ikke kreft av å ha blitt solbrent en gang. Men hvis du stadig vekk blir det år etter år, øker risikoen for hudkreft,

Skrevet

Ja- soling og solbrenthet øker kreftfaren. Men smør deg bedre neste gang.

Du får ikke gjort noe fra eller til nå- så dumt å bruke energi på å bekymre seg

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det var godt å høre, jeg blir solbrent hver 5 år ca, så er lang tid siden sist heldigvis. 

AnonymBruker
Skrevet
Blålilla skrev (Akkurat nå):

Ja- soling og solbrenthet øker kreftfaren. Men smør deg bedre neste gang.

Du får ikke gjort noe fra eller til nå- så dumt å bruke energi på å bekymre seg

Ja enig med deg i det. skal være flink å smøre meg ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det var godt å høre, jeg blir solbrent hver 5 år ca, så er lang tid siden sist heldigvis. 

Du får ikke kreft umiddelbart etter å ha blitt solbrent så dette ville jeg ikke brukt tid på å bekymre meg over. Bruk heller solkrem hver gang du skal ut i solen og følg opp om det skjer endringer i hud/føflekker.

Jeg har lys hud og er solbrent flere ganger hvert år. Ikke med vilje, og jeg smører meg, men det skjer likevel. Vet at jeg med min hudtype må passe på, men bruker ikke en kalori på å bekymre meg etter hver gang jeg blir brent. Det hadde vært slitsomt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...