Gå til innhold

Reservere solstol ved basseng på hotell.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En av grunnene til at vi valgte hotellet var at det stod at de passet på at ingen fikk reservere solstoler. Men utifra tilbakemeldingene folk skriver på ving sine sider nå, så har ikke hotellet fulgt opp dette. Så det er litt skuffende. Hvor skal dere? 

Anonymkode: 656ff...449

Et mindre sted ved comosjøen i år, har aldri opplevd tull på stedene der. Selv der du legger ut eget handkle (for eksempel grand hotel mennagio) står det aldri reserverte solsenger over tid. 

Har også flere ganger i for eksempel Thailand leid med direkte tilgang til bassenget, da har du jo private solstoler som ingen andre kan ta. 

Anonymkode: f25fb...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er også en av grunnene til at vi ikke reiser på charter lenger. Jeg vet at det vil irritere meg, og jeg vet at dersom jeg tar vekk hånddukene så vil jeg bruke all min energi på å speide etter om de kommer tilbake. 

Det er jo enormt irriterende at man taper på å følge reglene. Om hotellet sier det ulovlig å reservere så må de følge det opp. Ellers må de finne en annen løsning på problemet. Nå overlater de jo bare problemet til gjestene!

Anonymkode: 0d130...fe9

Ikke sant! Jeg håper virkelig at det ikke vil lage en altfor stor demper på ferien. Har jo betalt en formue for å reise 🙈

Anonymkode: 656ff...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du anbefale noen? Jeg vil til syden men orker ikke dette rælet, betaler heller ekstra for bedre. 

Anonymkode: fb8d9...b47

https://www.essencehotel.es/en/

Dette er kanskje det vi har vært aller mest fornøyd med fordi det var så rent og pent i bassengområdet, veldig stille og rolig, nydelige drinker etc. 

Anonymkode: 57f76...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror jeg kommer til å gjøre det altså! 

 

Er jo greit når man har barn og skal vær ved bassenget lenge. Hvertfall at man har en eller to til en familie. 

Anonymkode: 656ff...449

Nei det er ikke greit å løpe ned klokka 8:00 om morningen og legge håndklær for å okkupere solsengene, for så å gå og spise frokost og gjøre ymse  andre ting før de kommer tilbake til bassenget. Men takk og lov er det flere og fler hotell som tar fatt og fjerner håndklær selv.

Anonymkode: fdf49...bfd

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra det er mulig å reservere solsenger jeg… 

Jeg pleier alltid å våkne tidlig, så jeg er gjerne på plass ved bassenget rundt kl 7. Da har jeg gjerne 2 timer der med en bok, før resten av familien kommer og er klar for frokost. 
Vi lar da alt ligge (reservert) når vi går og spiser. Og har plassene klare når vi er ferdige (ca 30-40 min)

Helt perfekt

Anonymkode: 0316c...c86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er bra det er mulig å reservere solsenger jeg… 

Jeg pleier alltid å våkne tidlig, så jeg er gjerne på plass ved bassenget rundt kl 7. Da har jeg gjerne 2 timer der med en bok, før resten av familien kommer og er klar for frokost. 
Vi lar da alt ligge (reservert) når vi går og spiser. Og har plassene klare når vi er ferdige (ca 30-40 min)

Helt perfekt

Anonymkode: 0316c...c86

You're part of the problem.

Anonymkode: 7c37c...edf

  • Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg synes det er bra det er mulig å reservere solsenger jeg… 

Jeg pleier alltid å våkne tidlig, så jeg er gjerne på plass ved bassenget rundt kl 7. Da har jeg gjerne 2 timer der med en bok, før resten av familien kommer og er klar for frokost. 
Vi lar da alt ligge (reservert) når vi går og spiser. Og har plassene klare når vi er ferdige (ca 30-40 min)

Helt perfekt

Anonymkode: 0316c...c86

Da håper jeg at de ansatte ved hotellene  dere bor på kaster seg på trenden og fjerner håndklær fra solsenger som ikke er i bruk.

Anonymkode: fdf49...bfd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det er bra det er mulig å reservere solsenger jeg… 

Jeg pleier alltid å våkne tidlig, så jeg er gjerne på plass ved bassenget rundt kl 7. Da har jeg gjerne 2 timer der med en bok, før resten av familien kommer og er klar for frokost. 
Vi lar da alt ligge (reservert) når vi går og spiser. Og har plassene klare når vi er ferdige (ca 30-40 min)

Helt perfekt

Anonymkode: 0316c...c86

Men føler ikke det er helt det samme. For da har du jo benyttet deg av solsengene siden kl 7-9 og bare går å spiser litt. Selvom det kanskje ikke er heeeelt innafor.

men det er jo snakk om de som går ut kl 7 og holder av og går å legger seg igjen og spiser frokost før de kanskje kommer tilbake 11-12 tiden. 

Anonymkode: 656ff...449

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da håper jeg at de ansatte ved hotellene  dere bor på kaster seg på trenden og fjerner håndklær fra solsenger som ikke er i bruk.

Anonymkode: fdf49...bfd

Kunne virkelig ønske det var slik!

Anonymkode: 656ff...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

https://www.essencehotel.es/en/

Dette er kanskje det vi har vært aller mest fornøyd med fordi det var så rent og pent i bassengområdet, veldig stille og rolig, nydelige drinker etc. 

Anonymkode: 57f76...928

Takk for tips, skal sjekke det ut!

Anonymkode: fb8d9...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men føler ikke det er helt det samme. For da har du jo benyttet deg av solsengene siden kl 7-9 og bare går å spiser litt. Selvom det kanskje ikke er heeeelt innafor.

men det er jo snakk om de som går ut kl 7 og holder av og går å legger seg igjen og spiser frokost før de kanskje kommer tilbake 11-12 tiden. 

Anonymkode: 656ff...449

Hva du måtte føle er revnende  likegyldig. Forlater dere bassenget så tar dere med dere håndklær deres. Og med er det jo ikke hele familien heller som har benyttet solsengen fra syv til ni det er kun du. Så igjen så håper jeg at neste gang dere er på tur så har hotellet innført en rutine med å fjerne håndklær på alle senger som ikke er i bruk.

Anonymkode: fdf49...bfd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 22.38):

Jeg synes det er bra det er mulig å reservere solsenger jeg… 

Jeg pleier alltid å våkne tidlig, så jeg er gjerne på plass ved bassenget rundt kl 7. Da har jeg gjerne 2 timer der med en bok, før resten av familien kommer og er klar for frokost. 
Vi lar da alt ligge (reservert) når vi går og spiser. Og har plassene klare når vi er ferdige (ca 30-40 min)

Helt perfekt

Anonymkode: 0316c...c86

Kunne ikke vært mer enig. Ser i tråden her at vi "liksom" er i mindretall som mener dette, men i realiteten ser det ut til at vi er i flertall. Har akkurat kommet hjem fra ferie nå og vi fikk ikke gode plasser om vi kom etter kl 08 på morgenen. Vi var der litt før, spiste frokost og brukte sengene hele dagen. Kan ikke skjønne at de 30 minuttene som vi spiste frokost kunne plage noen at sengene ikke var i bruk akkurat da. Ungen bader forresten så og si hele tiden. Skulle han ha tatt vekk håndkledet sitt da? Nei, dette blir for dumt.

Skjønner godt de som mener at å reservere hele dagen og komme rekende langt utpå dagen er drøyt. Det er noe annet. 

Anonymkode: 8f724...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kunne ikke vært mer enig. Ser i tråden her at vi "liksom" er i mindretall som mener dette, men i realiteten ser det ut til at vi er i flertall. Har akkurat kommet hjem fra ferie nå og vi fikk ikke gode plasser om vi kom etter kl 08 på morgenen. Vi var der litt før, spiste frokost og brukte sengene hele dagen. Kan ikke skjønne at de 30 minuttene som vi spiste frokost kunne plage noen at sengene ikke var i bruk akkurat da. Ungen bader forresten så og si hele tiden. Skulle han ha tatt vekk håndkledet sitt da? Nei, dette blir for dumt.

Skjønner godt de som mener at å reservere hele dagen og komme rekende langt utpå dagen er drøyt. Det er noe annet. 

Anonymkode: 8f724...e57

Da får man bare krysse fingre for at vi neste tur så har hotellet dere skal bo på har bestemt seg for å fjerne håndklær på solsengene som tydelig ikke er i bruk.

Anonymkode: fdf49...bfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på klassisk charter 1-2 ganger i året i mange år. Kun en eneste gang har jeg opplevd at de ansatte brydde seg om reserveringen og tok vekk alle hånddukene og slengte de i en haug. Hver eneste dag. Er på ferie nå, har ennå ikke vært ved bassenget da det er helt umulig å få seg en solseng der. Alle er reservert kl 08.00. I fjor kastet jeg meg på trenden med reservering grytidlig bare for å få plass. 

Anonymkode: 4e3eb...50f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordre hotellet til å fjerne håndklær. 

Sist jeg var på tur med en venninne, var det mest populære å dra solsenger helt inntil bassengkanten så det var umulig å bruke bassenget. Selvsagt kunne vi tråkket oppi kjeks og sparket til vannflasker og sånn, vi vurderte det. Men sjøen og stranden passet oss uansett bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med solsengene er en av grunnene til at vi aldri skal mer på sånne typiske charter/all-inclusive ferier mer.

Velger heller sånne små private hoteller med svømmebasseng og få rom. En sånn en er vi på nå - aldri noe tull med håndkler på solsenger.

Har kranglet nok med folk som reserverer senger og ikke dukker opp før kl.13. Nok er nok

Anonymkode: 80b49...4a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det en uke til vi reiser og gruer meg nesten pga dette med solstoler altså🤪

Anonymkode: 656ff...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner konsekvent håndklær. De siste årene har jeg sluppet da hotellene har vært streng og fjerner de selv.

Anonymkode: d4423...2b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor følger ikke hotellene opp dette når det står på skilt ved bassenget? Fatter det ikke. Var nettopp på Mallorca og solsengene rundt bassenget ble okkupert fra 7.30 og sto tomme i timevis mange av sengene. At det går an å oppføre seg så ego! Hvis du er borte, annet enn for å bade i bassenget eller kjøpe deg drikke og is, så skal du ikke beholde plassen etter min mening. 

Anonymkode: adc78...c73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk vil bruke ferien sin ved bassenget. Havet og stranda er det beste med varme steder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...