Gå til innhold

Reservere solstol ved basseng på hotell.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
 

vi skal på vår første sydentur sammen som familie, typisk pakkereise på et stort hotell. 

Dette problemet med at folk reserverer solsenger er noe som har økt de seneste årene og ikke noe jeg har hatt problemer med før. 
 

leser på kommentarene på hotellet at folk er fornøyde men at hotellet ikke slår ned på dette med at folk legger håndklær på solseng og ikke benytter de før 11-12. det står på hotellets nettside at dette ikke er lov ved hotellet. 
 

Så til poenget mitt, er det innafor å fjerne håndklær selv, hvis solsengene ikke er i bruk når man selv kommer til bassenget? Jeg kjenner at slikt irriterer meg veldig 🤪

Anonymkode: 656ff...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville jeg gjort. Om de kommer bort og klager eller lager en sak ut av det, så ville jeg henvist til hotellets regler angående reservering av solsenger, og bedt de snakke med personalet. 

Anonymkode: c97e5...d1c

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt at det er så viktig med de solstolene

Anonymkode: 8ac26...385

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit hvis så lenge dere er 100% sikker på at eieren til håndkleet ikke er i bassenget.

Anonymkode: 45980...0ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ville jeg gjort. Om de kommer bort og klager eller lager en sak ut av det, så ville jeg henvist til hotellets regler angående reservering av solsenger, og bedt de snakke med personalet. 

Anonymkode: c97e5...d1c

Tror jeg kommer til å gjøre det altså! 

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har aldri skjønt at det er så viktig med de solstolene

Anonymkode: 8ac26...385

Er jo greit når man har barn og skal vær ved bassenget lenge. Hvertfall at man har en eller to til en familie. 

Anonymkode: 656ff...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Greit hvis så lenge dere er 100% sikker på at eieren til håndkleet ikke er i bassenget.

Anonymkode: 45980...0ae

Selvfølgelig, ellers blir det kleint 😂 jeg er veldig konfliktsky så må være helt sikker ja 🙈

Anonymkode: 656ff...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har mulighet...se på basseng området klokken 06-07. Om.du ser de stolene forsatt har håndkle looken 09-13 og de ikke ser brukt ut...legg de annet sted. Vi har ofte gjort det. Eller si i fra til hotellet. Mange hoteller har begynt med slike vakter

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (2 minutter siden):

Om du har mulighet...se på basseng området klokken 06-07. Om.du ser de stolene forsatt har håndkle looken 09-13 og de ikke ser brukt ut...legg de annet sted. Vi har ofte gjort det. Eller si i fra til hotellet. Mange hoteller har begynt med slike vakter

👍

i will do ! 

Anonymkode: 656ff...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tror jeg kommer til å gjøre det altså! 

 

Er jo greit når man har barn og skal vær ved bassenget lenge. Hvertfall at man har en eller to til en familie. 

Anonymkode: 656ff...449

Vær klar over at du da kan få «kjeft» av eierne av håndklærne. 
 

Ved en anledning hadde andre fjernet håndklær, og vi la oss på sengene. Kom noen og kjeftet oss huden full, men vi flytta oss ikke, og vi hadde ikke stjålet håndkle. 
 

Etter en stund, de hadde snakket engels til oss, så begynte de å prate svensk om oss seg i mellom, og trodde vi ikke forstod. Da fikk de svar som fortjent, og forsvaret etter kort tid. Så alt kan skje. 

Anonymkode: d770b...a6d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis til skikkelige steder. Vi skal tilbake til vårt et av våre faste steder i sommer. Der får man handkle når man kommer til bassenget, legger det i en kurv når man drar, eller de plukker det bort for deg. Det gjelder også om man er til lunsj. 

Anonymkode: f25fb...925

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vær klar over at du da kan få «kjeft» av eierne av håndklærne. 
 

Ved en anledning hadde andre fjernet håndklær, og vi la oss på sengene. Kom noen og kjeftet oss huden full, men vi flytta oss ikke, og vi hadde ikke stjålet håndkle. 
 

Etter en stund, de hadde snakket engels til oss, så begynte de å prate svensk om oss seg i mellom, og trodde vi ikke forstod. Da fikk de svar som fortjent, og forsvaret etter kort tid. Så alt kan skje. 

Anonymkode: d770b...a6d

Heldigvis er sambo mindre konfliktsky enn meg så da får de igjen hvis de prøver å kjefte 🙈

men får vel prøve oss på å gå til hotellet å si ifra hvertfall. 

Anonymkode: 656ff...449

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Reis til skikkelige steder. Vi skal tilbake til vårt et av våre faste steder i sommer. Der får man handkle når man kommer til bassenget, legger det i en kurv når man drar, eller de plukker det bort for deg. Det gjelder også om man er til lunsj. 

Anonymkode: f25fb...925

En av grunnene til at vi valgte hotellet var at det stod at de passet på at ingen fikk reservere solstoler. Men utifra tilbakemeldingene folk skriver på ving sine sider nå, så har ikke hotellet fulgt opp dette. Så det er litt skuffende. Hvor skal dere? 

Anonymkode: 656ff...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rydd unna håndklær. Kommer noen og klager så si at dere tok solstolene etter at en ansatt tok bort håndklærne og fortsett med solkremsmøring og boklesing. 

Anonymkode: f46e7...51a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass konfliktsky at jeg ville tatt solsengene og flyttet dem litt unna, og lagt hånddukene på bakken. Slik at hvis eierne kommer etter en time eller to, kan de ikke vite nøyaktig hvor "deres" solstoler er...

Men det er veldig irriterende at ikke hoteller gjør noe med denne oppførselen. Det ville jo vært nok solsenger til alle ellers!

Dette er faktisk en av grunnene til at vi ofte leier egen leilighet med basseng, eller feriehus med basseng hvis vi reiser en hel familie.  Orker ikke sånn stress når jeg har en ukes ferie og vil slappe av og stresse ned fra en hektisk jobb...

Anonymkode: 5ca90...b6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er såpass konfliktsky at jeg ville tatt solsengene og flyttet dem litt unna, og lagt hånddukene på bakken. Slik at hvis eierne kommer etter en time eller to, kan de ikke vite nøyaktig hvor "deres" solstoler er...

Men det er veldig irriterende at ikke hoteller gjør noe med denne oppførselen. Det ville jo vært nok solsenger til alle ellers!

Dette er faktisk en av grunnene til at vi ofte leier egen leilighet med basseng, eller feriehus med basseng hvis vi reiser en hel familie.  Orker ikke sånn stress når jeg har en ukes ferie og vil slappe av og stresse ned fra en hektisk jobb...

Anonymkode: 5ca90...b6c

Neste gang blir det nok noe slikt her også! Vi har litt under tre uker til vi drar så er jo lov å håpe at mange klager på dette før vi reiser slik at de setter inn mer tiltak nå i fellesferien. 

Anonymkode: 656ff...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror dette er bedre ved hotell som ikke er veldig store og/eller all inclusive. Vi velger selv oss ut små perler av noen hotell (i litt dyrere prisklasse) og har da ikke problem med slikt. 

Anonymkode: 57f76...928

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er innafor å fjerne håndklede til de som har prøvd å reservere stolene, men var klar på at dere han få noen sinte folk som konfronterer dere.

Opplevd det en del i Spania, spesielt tyskere er ikke redde for å komme for å kjefte, på tross at hotellet ikke aksepterer reservering av solsenger, og dette er opplyst ved skilt ved bassenget og på nettsiden. Men sånn er det. Du blir aldri kvitt håndkle mafian. 

 

Jeg ender nok opp med å reise tilbake til ett hotell jeg har vært på før, der du får ett laminert kort som du kan bruke på den solsengen du vil ha HELE oppholdet ditt ❤️ Og det er ikke lov til å fjerne av andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tror dette er bedre ved hotell som ikke er veldig store og/eller all inclusive. Vi velger selv oss ut små perler av noen hotell (i litt dyrere prisklasse) og har da ikke problem med slikt. 

Anonymkode: 57f76...928

Kan du anbefale noen? Jeg vil til syden men orker ikke dette rælet, betaler heller ekstra for bedre. 

Anonymkode: fb8d9...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er såpass konfliktsky at jeg ville tatt solsengene og flyttet dem litt unna, og lagt hånddukene på bakken. Slik at hvis eierne kommer etter en time eller to, kan de ikke vite nøyaktig hvor "deres" solstoler er...

Men det er veldig irriterende at ikke hoteller gjør noe med denne oppførselen. Det ville jo vært nok solsenger til alle ellers!

Dette er faktisk en av grunnene til at vi ofte leier egen leilighet med basseng, eller feriehus med basseng hvis vi reiser en hel familie.  Orker ikke sånn stress når jeg har en ukes ferie og vil slappe av og stresse ned fra en hektisk jobb...

Anonymkode: 5ca90...b6c

Det er også en av grunnene til at vi ikke reiser på charter lenger. Jeg vet at det vil irritere meg, og jeg vet at dersom jeg tar vekk hånddukene så vil jeg bruke all min energi på å speide etter om de kommer tilbake. 

Det er jo enormt irriterende at man taper på å følge reglene. Om hotellet sier det ulovlig å reservere så må de følge det opp. Ellers må de finne en annen løsning på problemet. Nå overlater de jo bare problemet til gjestene!

Anonymkode: 0d130...fe9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...