AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 Jeg og resten av familien er ikke noen strandløver, men kjenner på dårlig samvittighet når «alle» er på stranda og koser seg. Jeg blir stressa av sand overalt, mange folk, liker ikke kroppen min eller å vise frem min bleke hud som aldri blir brun, liker ikke kaldt vann. Vi finner på andre ting og koser oss heller i hagen osv. Men lilevel kjenner jeg på dårlig samvittighet, at det liksom ikke er sosialt akseptert å ikke like strandlivet.. rart? Anonymkode: 6fbd4...c15
mommyaka Skrevet 27. juni 2024 #3 Skrevet 27. juni 2024 Nei. Jeg å mannen min orker ikke stranden...vi tar med barna for krabbe fiske etc..og innimellom er vi på stranden for å bade litt...mem det er ikke ofte. Vi har et stort basseng i Hagen som barna koser seg med. Når vi er i Spania å klarer vi ikke ligge på stranden..vi har ikke roa...serlig ikke når du har 2 barn som alltid må følges med og følges i vannet. Kansje om 10 år..så kan vi ta med bok på stranden og slappe av 🤣
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #4 Skrevet 27. juni 2024 Enig! Jeg bryr meg ikke om min eller andres kropp, men synes det er helt forferdelig å ligge som sild i tønne😅 Unger som vræler, folk som hører på forskjellig musikk fra ulike kanter, eller de som breier seg ut når de skal spise og dekker på til hele storfamilien🤣 Takk og lov for at jeg har stor hage med vannspreder🙌🏻 Leier hus med basseng når vi er på reise😎 Anonymkode: 4cfa6...4d5 1
Arkana Skrevet 27. juni 2024 #5 Skrevet 27. juni 2024 Jeg kan ikke fordra å bare ligge på stranda og har aldri forstått de som drar på ferie til syden og bare bader og soler seg i en uke eller to. Men barna elsker det så ja, vi drar innimellom (og skal faktisk dit i ettermiddag) for deres skyld. Jeg tar med en bok, kald drikke og masse snacks. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #6 Skrevet 27. juni 2024 Prøvde i dag med 3 barn, vi måtte gå etter litt for alle 3 løp i forskjellige retninger (ingen kan svømme) Anonymkode: e22e4...d52 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #7 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg og resten av familien er ikke noen strandløver, men kjenner på dårlig samvittighet når «alle» er på stranda og koser seg. Jeg blir stressa av sand overalt, mange folk, liker ikke kroppen min eller å vise frem min bleke hud som aldri blir brun, liker ikke kaldt vann. Vi finner på andre ting og koser oss heller i hagen osv. Men lilevel kjenner jeg på dårlig samvittighet, at det liksom ikke er sosialt akseptert å ikke like strandlivet.. rart? Anonymkode: 6fbd4...c15 Ikke vært på stranden en eneste gang enda i vår/sommer.. Anonymkode: 01600...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #8 Skrevet 27. juni 2024 Ja, alle er på stranda, du er rar. Hilsen en som sitter inne med alle dører og vinduer lukket i solsteika 😆 Anonymkode: 5a2f1...0d1 1 1
Kompis2 Skrevet 27. juni 2024 #9 Skrevet 27. juni 2024 nei garantert ikke! Det var så mye folk på handlesenteret i dag at jeg orket ikke gjøre alt jeg skulle.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #10 Skrevet 27. juni 2024 Nei. Kan ikke tenke meg et mindre komfortabelt sted å være. Skitten sand, sand som setter seg på alt og alle, dårlige toalettforhold, kaldt badevann, tungvindt når man skal spise Anonymkode: 09f4b...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #11 Skrevet 27. juni 2024 Ikkje på denne stranda. Anonymkode: d2127...05a 6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #12 Skrevet 27. juni 2024 Nei, vi er i hagen, ofte griller vi, soler oss. Barna har hatt noen diverse basseng opp imellom, men ikke noe dødsviktig for dem Anonymkode: 3ade2...163
Margeritt Skrevet 27. juni 2024 #13 Skrevet 27. juni 2024 To tenåringsbarn her. Har alt gjort klart til telting, har sagt at jeg reiser på stranden når som helst, bare å si ifra og jeg blir med på det de har lyst til. Så nå ligger jeg her på verandaen på 4. dagen, mens de spiller og er på tlf inne 😅 Første uken med ferie så de får bare slappe av om det er det de vil. Vi har nok planer resten av sommeren og jeg har solstol og jacuzzi så jeg lider ingen nød, egentlig litt deilig å gjøre ingen ting også 🤩 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #14 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg og resten av familien er ikke noen strandløver, men kjenner på dårlig samvittighet når «alle» er på stranda og koser seg. Jeg blir stressa av sand overalt, mange folk, liker ikke kroppen min eller å vise frem min bleke hud som aldri blir brun, liker ikke kaldt vann. Vi finner på andre ting og koser oss heller i hagen osv. Men lilevel kjenner jeg på dårlig samvittighet, at det liksom ikke er sosialt akseptert å ikke like strandlivet.. rart? Anonymkode: 6fbd4...c15 Fint for barna å være på stranden. Mange gode minner og fine tider. Bli trygg på deg selv og gå for barna dine! Anonymkode: 86e98...5f8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #15 Skrevet 27. juni 2024 Nei, vi er mange som ikke liker strandliv og maset der. Du er i godt selskap, aksepter deg selv som du er! Anonymkode: 2b5df...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #16 Skrevet 27. juni 2024 Nei, vi sitter like gjerne inne på de varmeste dagene Anonymkode: 64e09...959
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #17 Skrevet 27. juni 2024 Vi har stort basseng i hagen så vi er nestenaldri på stranda. Mye mer behagelog å ligge i solstolen hjemme og bade når jeg vil uten en haug med andre folk. Anonymkode: 2a173...807 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #18 Skrevet 27. juni 2024 På stranda så fort det er fint vær 🙂 Veier 100 kg så kropp bryr jeg meg ikke om. At du lar livet til barna bli begrenset pga dine komplekser syns jeg blir for dumt 🤦♀️ Har 2 barn på 7 og 10. De har som regel alltid med en venn ekstra. Null stress og alle koser seg hele dagen. Noe drama kan det bli, men det takles underveis. Anonymkode: 8d19e...b67 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #19 Skrevet 27. juni 2024 Jeg er ikke noe særlig glad i strandliv. Hovedårsaken er at jeg rett og slett synes det er kjedelig. Deretter kommer at det er mye "styr" - det blir sand over alt, det er ofte dårlige eller ikke-eksisterende toalettforhold, og det tar mye tid og planlegging om man skal ha med seg mat og utstyr til å være der en hel dag. Og har man med seg små barn, er det jo enda verre. Jeg synes også at vannet i Norge stort sett alltid er for kaldt til at jeg orker å bade i det. Og å bade i sjøen blir man klissete av, man kan få sår av å tråkke på skjell eller skarpe steiner, og man kan bli brent av brennmaneter. Foretrekker ferskvann dersom jeg faktisk skal bade, men da er det bare for et bad og så hjem igjen. Anonymkode: f2172...824 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #20 Skrevet 27. juni 2024 Eneste er at jeg leser vel mye "jeg/meg" i innlegget ditt. Hele forklaringen på hvorfor "dere" ikke liker stranda starter med "jeg..." Om barna har glede av stranden har det ingenting å si at jeg er usikker på egen kropp, eller at jeg ikke liker å bade. Anonymkode: 919c1...58a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå