AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 Har hatt en vanskelig oppvekst grunnet min mor. Hun er psykisk syk og har vært det hele livet, med en tung diagnose. Under oppveksten fikk jeg aldri snakke om at hun var syk til noen. Når jeg ble voksen var det plutselig greit, da skriver hun lange innlegg om det på Facebook for det nå er mer godkjent å være psykisk syk. Hun var manipulerende når jeg var liten. Eksempel «hei kjære kan du lufte hunden» og når jeg sa nei for jeg var på vei ut døren, kunne hun snu om å si «da får du til helvete aldri spørre meg om noe igjen» Da jeg ble 18 kastet hun meg ut, jeg gikk på nav og hadde ingen steder å bo. Min andre søsken fikk bo hjemme til han var 25. Hun har truet med selvmord om jeg ikke gjør som hun vil flere ganger som resulterte i traumer for meg. Har prøvd å ta livet sitt flere ganger også. Hun fortalte meg hele oppveksten at jeg var syk som hun (noe jeg har testet flere ganger hos dps), og når jeg da fikk svar at jeg var frisk fortsatte hun å fortelle meg hvor syk jeg var. Og eneste grunnen til at hun var snill var pga jeg var syk som henne. Utro mot både min far og stefar Jeg ble voksen og prøvde å legge alt bak meg. Har fått to barn, og har en samboer. Når barna kom til verden legger hun ut bilde på Facebook slik at alle skal gratulere hun, men stiller aldri opp. Er det fint vær nekter hun å komme på besøk for da skal hun pleie egne interesser. Ofte går det 2-3 måneder. Jeg føler meg sint og skuffet over hvordan hun har behandlet meg. Når jeg tar det opp svarer hun bare «ja jeg er jo så forferdelig mor jeg» «fyfaen… hør hva du sier» eller andre ting. Eller «ja det er jo deg det er synd i når det er jeg som er syk» Noen ganger går vi måneder uten kontakt før hun plutselig skal ha mye kontakt og se ungene mine. Dette blir ustabilt for de. Vurderer å si at nok er nok. Kan hun være narsissist eller blir man slik i oppførsel av å være psykisk syk? Har en haug med verre episoder enn dette også men vil ikke gå innpå de som er veldig detaljert eller «svært unormal» i fare for gjenkjennelse Anonymkode: a324a...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #2 Skrevet 27. juni 2024 Som å høre mi ega mor beskrevet. Ja vil påstå ho høres narsisistisk ut Anonymkode: 6cc36...230
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #3 Skrevet 27. juni 2024 Skal alt være narsissisme? Alle virker besatt av det ordet. Det er mange andre diagnoser i verden. Nei, jeg tror helt bestemt ikke hun er narsissist. Hun høres ikke ut som en stormannsgal selvdigger. Hun har vel heller eupf eller noe helt annet. Anonymkode: fe744...f45
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #4 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skal alt være narsissisme? Alle virker besatt av det ordet. Det er mange andre diagnoser i verden. Nei, jeg tror helt bestemt ikke hun er narsissist. Hun høres ikke ut som en stormannsgal selvdigger. Hun har vel heller eupf eller noe helt annet. Anonymkode: fe744...f45 Nei absolutt ikke. Jeg bare lurer noen ganger da hun er så egoistisk og tenker kun på seg selv. Hun har også en hobby der hun legger ut bilder av hobbyen som hun nærmest skulle vært kjendis, og alle må være interessert i denne Anonymkode: a324a...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #5 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Som å høre mi ega mor beskrevet. Ja vil påstå ho høres narsisistisk ut Anonymkode: 6cc36...230 Ja jeg begynner å tenke at hun muligens er det. Kjedelig at du har en mor som er slik ❤️ Anonymkode: a324a...5a5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #6 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei absolutt ikke. Jeg bare lurer noen ganger da hun er så egoistisk og tenker kun på seg selv. Hun har også en hobby der hun legger ut bilder av hobbyen som hun nærmest skulle vært kjendis, og alle må være interessert i denne Anonymkode: a324a...5a5 Det høres i alle fall ut som Münchausen by proxy hvor hun produserer eller simulerer sykdom hos barnet. Det er assosiert med EUPF og traumer fra egen barndom. Det er også noe som heter dramatiserende pf. Emosjonelt ustabil PF (Borderline PF) Det gir også urimelige sinneutbrudd. Kanske jeg er urettferdig. Hun kan være narsissist for alt jeg vet, men jeg synes det er veldig mange spørsmål om kjærester og foreldre er narsissister for tiden. Det virker nesten som en trend. Anonymkode: fe744...f45 1
Bigote Skrevet 27. juni 2024 #7 Skrevet 27. juni 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen ganger går vi måneder uten kontakt før hun plutselig skal ha mye kontakt og se ungene mine. Dette blir ustabilt for de. Vurderer å si at nok er nok. Kan hun være narsissist eller blir man slik i oppførsel av å være psykisk syk? At du tenker på deg selv og barna dine er langt viktigere enn å å finne ut om hun er narsissist. Om hun trekker deg ned i livet er det innafor og kutte henne ut. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #8 Skrevet 27. juni 2024 Hun høres i alle fall ikke helt god ut, og ja dessverre er det mange narsissistiske foreldre. Ikke mye å forvente fra den kanten. Råder deg til å tenke gjennom om du trenger å ha kontakt med henne. Fokuser på deg selv og barna dine❤️ Anonymkode: ac5c3...dea
Nonstop1 Skrevet 27. juni 2024 #9 Skrevet 27. juni 2024 Min far er lignende. Og veldig opptatt av fasade i tillegg. Vet ikke hva de sliter med jeg, men har endt med at jeg pleier forholdet vårt til et minimum.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #10 Skrevet 27. juni 2024 Narsissisme er jo også en psykisk vansker.. Så hva slags psykiske vansker har hun? Hun høres mer ut som emosjonelt ustabil. De kan være veldig kjipe foreldre de også, uten at de med vilje prøver å plage barna Anonymkode: 8259d...68f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #11 Skrevet 27. juni 2024 Kanskje emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, bare med narsissistiske trekk? Det eneste som fremkommer som klart er at hun er syk. Og at det vil være lurt å vurdere hvor mye kontakt du selv har godt av. Anonymkode: 7d98a...bbf
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #12 Skrevet 27. juni 2024 Det som er 100% sikkert er at hun er GIFTIG! Å hive diagnoser etter henne er ikke vits. Da får du bare masse argumenter tilbake, og at du prøver å sverte henne. Du VET at hun er giftig, og det beste for deg er å ikke utsette deg selv for denne giften mer enn overhodet nødvendig. Anonymkode: 0d69c...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå