AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 Ble singel i november i fjor etter å ha vært i forhold de siste fire årene. Ble nylig 28 og kunne tenkt meg å prøve meg med dating igjen. Problemet er at jeg har hatt samme vennegjeng siden tidlig tyveårene. Vi har begynt å bli lei av å dra ut på byen og foretrekker heller vinkvelder hjemme over nattklubb. Så det er en arena som blir mindre aktuell for å møte noen. Mange I min vennekrets er i stabile forhold og begynner å etablere seg imens jeg på en måte starter "på nytt". Både Jobber og studerer. Jobb er ikke en aktuell arena og på studiet mitt syns jeg de fleste blir for unge (tidlig 20 årene) Ble anbefalt å prøve Tinder. Satte alderen fra 25 -35, men ble overasket over hvor mange som hadde "prøver å finne ut av det" eller at de så etter noe kortvarig. Fikk inntrykk av at Tinder var lite seriøst, samtidig som at meldingene var veldig preget av å bli sendt til flere eller typ "er du ute Ikveld?" Så spørsmålet mitt er hvor møter man noen utenom Tinder? Og til dere som møte deres partner I slutten av 20årene eller senere, hvordan møtes dere? Anonymkode: fad4c...616
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #2 Skrevet 27. juni 2024 Fritidsinteresser, tilfeldigheter, noen via jobb, venners venner... Hvis forventningen er å date mye og ofte, så må du bruke dating-app. Det var ikke sånn før at folk dro på dates i bøttevis. Den forbrukermentaliteten kom med appene og dating-kulturen likeså. Du skal ha bra flaks for p finne noen seriøse. De fleste bruker appene til bruk-og-kast dating for å få knulla. Men noen har flaks. Det finnes seriøse folk også. Anonymkode: fa434...631
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #3 Skrevet 27. juni 2024 Kanksje at venner inviterer venner på spillkvelder osv? Kanskje kjærestene har kompiser, kollegaer, slektninger og diverse? Samme med veninnene, eller kollegaer som har en nabo osv. Anonymkode: dc75c...c6b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #4 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fritidsinteresser, tilfeldigheter, noen via jobb, venners venner... Hvis forventningen er å date mye og ofte, så må du bruke dating-app. Det var ikke sånn før at folk dro på dates i bøttevis. Den forbrukermentaliteten kom med appene og dating-kulturen likeså. Du skal ha bra flaks for p finne noen seriøse. De fleste bruker appene til bruk-og-kast dating for å få knulla. Men noen har flaks. Det finnes seriøse folk også. Anonymkode: fa434...631 Enig, holdningen om at det skal gå fort og at du skal møte mange før du i det hele tatt ha gjennomført daten som er planlagt er noe som gjør seriøs dating vanskelig. Relajsoner kan ta tid å bygge som mange ikke har tolmodighet til. Anonymkode: dc75c...c6b 1
Serafin Skrevet 27. juni 2024 #5 Skrevet 27. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ble singel i november i fjor etter å ha vært i forhold de siste fire årene. Ble nylig 28 og kunne tenkt meg å prøve meg med dating igjen. Problemet er at jeg har hatt samme vennegjeng siden tidlig tyveårene. Vi har begynt å bli lei av å dra ut på byen og foretrekker heller vinkvelder hjemme over nattklubb. Så det er en arena som blir mindre aktuell for å møte noen. Mange I min vennekrets er i stabile forhold og begynner å etablere seg imens jeg på en måte starter "på nytt". Både Jobber og studerer. Jobb er ikke en aktuell arena og på studiet mitt syns jeg de fleste blir for unge (tidlig 20 årene) Ble anbefalt å prøve Tinder. Satte alderen fra 25 -35, men ble overasket over hvor mange som hadde "prøver å finne ut av det" eller at de så etter noe kortvarig. Fikk inntrykk av at Tinder var lite seriøst, samtidig som at meldingene var veldig preget av å bli sendt til flere eller typ "er du ute Ikveld?" Så spørsmålet mitt er hvor møter man noen utenom Tinder? Og til dere som møte deres partner I slutten av 20årene eller senere, hvordan møtes dere? Anonymkode: fad4c...616 Du skulle ha vært på Singelfestivalen på Hadeland folkemuseum i helgen som var... Dumt at du gikk glipp at det. Du kan melde deg på til neste år. Endret 27. juni 2024 av Serafin
Serafin Skrevet 27. juni 2024 #6 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fritidsinteresser, tilfeldigheter, noen via jobb, venners venner... Hvis forventningen er å date mye og ofte, så må du bruke dating-app. Det var ikke sånn før at folk dro på dates i bøttevis. Den forbrukermentaliteten kom med appene og dating-kulturen likeså. Du skal ha bra flaks for p finne noen seriøse. De fleste bruker appene til bruk-og-kast dating for å få knulla. Men noen har flaks. Det finnes seriøse folk også. Anonymkode: fa434...631 Det stemmer ikke det med at du skal ha bra flaks for å finne noen seriøse på Tinder. Det finnes både useriøse og seriøse mennesker på Tinder. Noen vil ha sex, noen vil ha forhold. Det er mye godt og blandet der. Akkurat som om man skulle søke etter det samme ute på byen.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #7 Skrevet 27. juni 2024 Serafin skrev (3 minutter siden): Du skulle ha vært på Singelfestivalen på Hadeland folkemuseum i helgen som var... Dumt at du gikk glipp at det. Du kan melde deg på til neste år. Møtte du noen spennende? 😊 Anonymkode: dc75c...c6b
Serafin Skrevet 27. juni 2024 #8 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Møtte du noen spennende? 😊 Anonymkode: dc75c...c6b Ja. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #9 Skrevet 28. juni 2024 Serafin skrev (29 minutter siden): Ja. Koslig 😄 Anonymkode: dc75c...c6b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #10 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ble singel i november i fjor etter å ha vært i forhold de siste fire årene. Ble nylig 28 og kunne tenkt meg å prøve meg med dating igjen. Problemet er at jeg har hatt samme vennegjeng siden tidlig tyveårene. Vi har begynt å bli lei av å dra ut på byen og foretrekker heller vinkvelder hjemme over nattklubb. Så det er en arena som blir mindre aktuell for å møte noen. Mange I min vennekrets er i stabile forhold og begynner å etablere seg imens jeg på en måte starter "på nytt". Både Jobber og studerer. Jobb er ikke en aktuell arena og på studiet mitt syns jeg de fleste blir for unge (tidlig 20 årene) Ble anbefalt å prøve Tinder. Satte alderen fra 25 -35, men ble overasket over hvor mange som hadde "prøver å finne ut av det" eller at de så etter noe kortvarig. Fikk inntrykk av at Tinder var lite seriøst, samtidig som at meldingene var veldig preget av å bli sendt til flere eller typ "er du ute Ikveld?" Så spørsmålet mitt er hvor møter man noen utenom Tinder? Og til dere som møte deres partner I slutten av 20årene eller senere, hvordan møtes dere? Anonymkode: fad4c...616 Den datingappen jeg liker best er facebook dating. Fått inntrykk av at de fleste mannfolk der er seriøse, og du kan se hvem som har likt deg. Da kan du like de tilbake om de virker interessante, så får dere match. De jeg har blitt matcher med har jeg fått til gode samtaler med, de tar initiativ og det blir dates. Møtte en fyr via happn, men føler at mange mannfolk der er useriøse. Samme på Tinder og hinge. Får mange matcher, men mange der tar ikke initiativ til å skrive meldinger eller svare på det jeg sender, og de virker useriøse. Så det føles bare dritt. Har prøvd litt forskjellig nå, og har kun facebook dating nå. De andre gidder jeg ikke. Truffet en bra fyr derfra nå, som jeg skal på andre date med snart. Anonymkode: 31bef...94c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #11 Skrevet 28. juni 2024 Jeg hadde også status litt åpen. Jeg ønsket et forhold, men heller singel enn i et dårlig forhold. I motsetning til deg er jeg i 40 årene og var gift med en egosentrisk mannegutt. Giftet meg ung og jeg utviklet meg og vokste, mens han ble på stedet hvil. Så nettdating var jo helt nytt for meg. Det jeg lærte var å bruke det som et verktøy. Og fokuset var å møte nye mennesker og se om det kunne bli kjemi nok til å kunne bli noe mer. Jeg var uansett ikke desperat etter å møte noen og hadde klare preferanser for hva jeg ville ha i et evt nytt forhold. Møtte noen fine og interessante menn. Noen datet jeg litt mer seriøst. Så møtte jeg kjæresten. Vi ville aldri møtt hverandre uten dating app da ingen av oss verken fester, henger på utesteder eller ville møttes i IRL settinger. Pluss vi begge er alene med barn og han bor et stykke unna der jeg bor. Men shit for en mann. Vi klikket øyeblikkelig. Nå reiser vi på ferie sammen, planlegger en fremtid sammen og har det så utrolig fint sammen. Anonymkode: 8b8df...33f 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #12 Skrevet 28. juni 2024 Kjenner jeg er lei av å lese ordet «hobby». Har flere selv og møter ikke romantiske interesser der, vi bor i Norge og her ber vi ikke hverandre ut om vi finner den andre attraktiv slik jeg opplevde da jeg bodde i New York, der ble jeg bedt ut konstant (edru). Så her er det kun tinder, byen eller jobb, hvis du jobber med mange menn. Anonymkode: 5c10e...5e5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #13 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): der ble jeg bedt ut konstant (edru). Hvor mange ba du ut i New York, og hva stopper deg fra å gjøre det her? Anonymkode: 64a39...f4a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #15 Skrevet 28. juni 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mange ba du ut i New York, og hva stopper deg fra å gjøre det her? Anonymkode: 64a39...f4a Jeg ba ikke ut en sjel, ble selv bedt ut når jeg kjøpte kaffe, stod i taxikø, ute på pub osv. Synd jeg ikke bodde der for da hadde jeg hatt kjæreste for lengst, tilbake i Norge er det 100% stille med mindre jeg er aktiv på tinder og drar på byen. Og jeg liker ikke tinder 😅 Så eneste rådet jeg har til ts er å flytte, men som regel er det ikke så enkelt. Anonymkode: 5c10e...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #16 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ba ikke ut en sjel, ble selv bedt ut når jeg kjøpte kaffe, stod i taxikø, ute på pub osv. Synd jeg ikke bodde der for da hadde jeg hatt kjæreste for lengst, tilbake i Norge er det 100% stille med mindre jeg er aktiv på tinder og drar på byen. Og jeg liker ikke tinder 😅 Så eneste rådet jeg har til ts er å flytte, men som regel er det ikke så enkelt. Anonymkode: 5c10e...5e5 Det er så synd! 😔 En mann jeg så på butikken i vinter(avslører hvor lite action jeg har😂) var så kjekk, og i min desperate mening så han interisert ut. I et parallelt univers møttes vi på en butikk i USA, han tok kontakt med meg og nå er vi allerede samboere og befinner oss på en koslig og romantisk roadtrip. Anonymkode: dc75c...c6b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #17 Skrevet 28. juni 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er så synd! 😔 En mann jeg så på butikken i vinter(avslører hvor lite action jeg har😂) var så kjekk, og i min desperate mening så han interisert ut. I et parallelt univers møttes vi på en butikk i USA, han tok kontakt med meg og nå er vi allerede samboere og befinner oss på en koslig og romantisk roadtrip. Anonymkode: dc75c...c6b Følern, har møtt mang en kjekk mann på butikken og fantasert om at han ba meg ut 😅 Er som at man bare lengter etter hverandre med blikk og gjensidig interesse men ingenting skjer. Har bestilt en ny tur til utlandet i sommer i håp om ny romantisk relasjon. Ikke bare derfor så klart, men som en bivirkning 😁 Anonymkode: 5c10e...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #18 Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Følern, har møtt mang en kjekk mann på butikken og fantasert om at han ba meg ut 😅 Er som at man bare lengter etter hverandre med blikk og gjensidig interesse men ingenting skjer. Har bestilt en ny tur til utlandet i sommer i håp om ny romantisk relasjon. Ikke bare derfor så klart, men som en bivirkning 😁 Anonymkode: 5c10e...5e5 Det er så ensomt 🥲 Men har et romantisk fantasiliv ja 😂 Jeej! 🌞 Krysser fingrene for at turen blir både fin og at det dukker opp en spesiell kjekkas for deg 🤞😄 En kjekkas i det hele tatt, eller flere, er jo bra det også. Men om du håper på kjærligheten er det det jeg ber om for deg 😅 Anonymkode: dc75c...c6b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #19 Skrevet 28. juni 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det er så ensomt 🥲 Men har et romantisk fantasiliv ja 😂 Jeej! 🌞 Krysser fingrene for at turen blir både fin og at det dukker opp en spesiell kjekkas for deg 🤞😄 En kjekkas i det hele tatt, eller flere, er jo bra det også. Men om du håper på kjærligheten er det det jeg ber om for deg 😅 Anonymkode: dc75c...c6b Tusen takk, og i lige så ❤️ Anonymkode: 5c10e...5e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå