Gå til innhold

Nabo som råkjører


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 11.16):

Hei, 

Vi bor i tett strøk med eneboliger. I vår gate er det spesielt èn nabo som kjører veldig fort. 

Denne personen har fått beskjed flere ganger fra andre naboer opp gjennom årene, men det har ikke blitt bedre. 

Dessverre så kjøres det veldig fort rett ved vårt hus, der våre barn og nabobarn ikke kan se om det kommer bil. Det løpes/sykles ofte og jeg er veldig bekymret for at det kan skje en ulykke her mtp farten til bilen og at fører ikke kan se om det plutselig kommer barn. 

Vi har gitt beskjed til fører flere ganger, og selvfølgelig pratet med våre barn. Men det kjøres så utrolig fort... 

Hva kan jeg gjøre? Skal sette opp "barn leker skilt", men andre tips? Vurderer en slik farthump en kan montere selv, men det burde vell ikke vært nødvendig??

Denne personen har selv større barn.

Takker for råd! 

Anonymkode: 27bce...068

Det var mye råkjøring ved bussholdeplassen til barna. Og hadde sett mange nesten ulykker der. Dette var i en 50 sone. Og mange kjørte i 80 eller mer. Så jeg ringte politiet og sa fra. Dagen etter satte de opp storkontroll der. Og tok over 30stk.

Så hvis denne mannen råkjører i tettbebygd strøk , kan du ringe politiet å si fra, og når han pleier å råkjøre der. Gi beskjed om at dere har prøvd å snakke med han uten hell. Da skal du ikke se bort fra at dere får litt hjelp den veien. 

Anonymkode: f66fe...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke snakk om barn som leker i veien, men det er eneste veien ut fra oss. Ikke gangfelt. 
TS

Anonymkode: 27bce...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilt vil ikke hjelpe. Noen folk er bare sånn at de kjører veldig fort uansett. Vet av et boligfelt ikke så langt unna der jeg selv bor, kjørte gjennom der nylig og på under 1 minutts kjøring så jeg over 5 skilt med diverse tekst om at man må sakke ned farten pga. barn som bor der og leker ute. Og 3 små trehjulingssykler som sto plassert helt inntil veikanten. Tror ikke det har hjulpet egentlig. 

Anonymkode: af284...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hadde vel satt opp gjerde og port hvis det er risiko for at barna løper ut i veien. 
Ellers så er det vel evt å filme råkjøringen og anmelde selv om det sikkert ikke er godt nok bevis pga ingen fartsmåling. 
Eller bare samle opp filmer, få med bilnummeret og så sende alle til denne naboen og skriv at du er lei av denne råkjøringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...