AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #1 Del Skrevet 27. juni 2024 Hei. Er det noen tidligere rådgivende ingeniører (Bygg, Vei eller VA) her som har byttet over til noe annet? Er på et sted hvor jeg kjenner at det må til, men vet ikke hva. Er også åpen for å studere. Er lei av komplekse (uforutsigbare) prosjekter, tidsfrister, fakturering og generelt det å sitte på kontor foran en skjem.. Har barn og kjenner at presset på jobb spiser meg opp, samt utviklingen som skjer med modellbaserte prosjekter som krever høy grad av tekniske ferdigheter på data. Hva gjorde du, og er du fornøyd med endringen? 😊 Anonymkode: b2ae0...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #2 Del Skrevet 27. juni 2024 Er enig med deg i forhold til uforutsigbare prosjekter, fakturering og det å sitte 40 timer i uken foran en datamaskin. Derfor byttet jeg fra rådgiverstilling i bygg og anlegg til en senior salgsrolle for en maskinprodusent. Der var det mye reising internasjonalt, forventet at man arbeidet døgnet rundt og det var interne konflikter som følge av provisjonslønn. Det jeg lærte var at arbeidsmiljøet er mye bedre hos rådgivende ingeniørfirma enn der jeg var, så hoppet derfor tilbake til tross for litt lavere lønn. Jeg tror at det er sunt å bytte arbeidsgiver og bransje noen ganger i livet. Anonymkode: 37c98...7c8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #3 Del Skrevet 27. juni 2024 Det er mindre kompleksitet om du velger å jobbe i det offentlige som saksbehandler/rådgiver. Anonymkode: 535cb...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #4 Del Skrevet 6. juli 2024 Jeg begynte i forvaltning i en kommune etter å ha jobbet i konsulentbransjen. Jeg savner absolutt ikke konsulentbransjen. Nå slipper jeg å tenke på fakturering og å selge. Arbeidsoppgavene er mer varierte, og til forskjell fra stillingen min i konsulentbransjen der jeg skrev rapporter til prosjekter som kanskje ble realisert om 5 år, får jeg nå være med på hele prosessen. Jeg skulle helst sluppet arge innbyggere og politikere som ikke forstår fagområdet, men resten av jobben veier opp for det. Anonymkode: 3038e...863 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #5 Del Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg begynte i forvaltning i en kommune etter å ha jobbet i konsulentbransjen. Jeg savner absolutt ikke konsulentbransjen. Nå slipper jeg å tenke på fakturering og å selge. Arbeidsoppgavene er mer varierte, og til forskjell fra stillingen min i konsulentbransjen der jeg skrev rapporter til prosjekter som kanskje ble realisert om 5 år, får jeg nå være med på hele prosessen. Jeg skulle helst sluppet arge innbyggere og politikere som ikke forstår fagområdet, men resten av jobben veier opp for det. Anonymkode: 3038e...863 Jeg vurderer å bytte fra konsulentjobben og starte i kommunen. Dette hørtes jo veldig kjekt ut Jobber som prosjektleder/prosjekterende innen VA og er drittlei av timejaget og uforutsigbare fastprisprosjekt. Savner kommunen selv om det ikke bare er fryd det heller. Anonymkode: f0940...ad6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #6 Del Skrevet 6. juli 2024 Jeg har vært innom rådgivende ingeniører flere ganger. Byttet til entreprenørsiden, undervisning og byggherresiden. Forskjellige oppgaver og ansvar og der jeg er nå i livet er byggherresiden mest interessant. Anonymkode: dae07...1b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå