GrønnNellik68 Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 Er det så mye dyrere enn slanke operasjon?? Oppfølging over tid er nøkkelen såen ikke alltid står alene? Dum ide eller ikke??
Gjest issoras Skrevet 27. juni 2024 #2 Skrevet 27. juni 2024 En PT har jo overhodet ikke kompetansen som trengs for å følge opp noen med overspisingsproblematikk. En PT kan hjelpe med aktivitet, ja, men ikke så mye mer (selv om mange vil påstå at de kan det) og erstatter overhodet ikke slankeoperasjon.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #3 Skrevet 27. juni 2024 Skal vi betale mer skatt, da? Anonymkode: 375a6...c40 1
I Grosny Skrevet 27. juni 2024 #5 Skrevet 27. juni 2024 issoras skrev (2 minutter siden): En PT har jo overhodet ikke kompetansen som trengs for å følge opp noen med overspisingsproblematikk. En PT kan hjelpe med aktivitet, ja, men ikke så mye mer (selv om mange vil påstå at de kan det) og erstatter overhodet ikke slankeoperasjon. For noen kan en trener være nyttig og effektiv hjelp. Men for å svare på spørsmålet til ts, det går dårlig å sette enda flere utgifter på statsbudsjettet, og det er neppe dokumentert vitenskaplig at staten tjener penger på betale trenere. Mulig staten kan tjene på det, og mange enkeltmennesker kan tjene på det, men dette er neppe utredet.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #6 Skrevet 27. juni 2024 PT burde vært på blå resept for de som er sykemeldt grunnet psykisk sykdom som depresjon. Hjelp av PT i starten til å lære seg øvelser og komme inn i god rutine, videre kan pasienten få treningsmedlemsskapet på blå resept med krav om at aktiviteten følges opp. når det gjelder overvektige så håper og tror jeg de har krav til å ha forsøkt andre løsninger før de får innvilget operasjon? Ernæringsfysiolog er vel hakket viktigere enn PT for denne gruppen i første omgang? Anonymkode: 5e733...502 1
GrønnNellik68 Skrevet 27. juni 2024 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): PT burde vært på blå resept for de som er sykemeldt grunnet psykisk sykdom som depresjon. Hjelp av PT i starten til å lære seg øvelser og komme inn i god rutine, videre kan pasienten få treningsmedlemsskapet på blå resept med krav om at aktiviteten følges opp. når det gjelder overvektige så håper og tror jeg de har krav til å ha forsøkt andre løsninger før de får innvilget operasjon? Ernæringsfysiolog er vel hakket viktigere enn PT for denne gruppen i første omgang? Anonymkode: 5e733...502 Jeg mener jo trening og kosthold er viktigere enn slankeoperasjon. Disse sprøytene er jo svindyre. Alle anbefaler trening men å stå i det når livet butter i mot da trenger en noen som kan motivere seg. Ikke alle er like sterke til å klare det alene. Sprøytene er jeg ikke sikker på at man vet alle bivirkningene av. 3000 kr i mnd var d noen som skrev det kostet. Hvor mye koster en pt eller livsstils coach ?? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå