AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #1 Skrevet 27. juni 2024 Hei Jeg har to barn som begynner i barnehagen til høsten. De har et familiemedlem som jeg opplever at avfeier ting jeg sier og gjør som overdrevent og teit, når det gjelder ting som virker som en selvfølge for andre, dette er noe jeg begynner å bli veldig lei av som jeg syns at ofte gjør ting vanskeligere enn de trenger å være, og jeg føler at jeg aldri får sagt ifra om noe uten å føle meg dømt. «Problemet» nå, for jeg ser at det ikke er et stort problem men fortsatt noe som plager meg litt, er at denne personen før 17. mai kjøpte festdrakter til barna mine uten å snakke med meg først, og nå har personen kjøpt parkdresser uten å snakke med meg. Grunnen til at dette irriterer meg er fordi jeg føler at det da er en forventning om takknemlighet, men i forhold til det med parkdresser så har jeg brukt litt tid på å lete etter dette selv for å finne en som er mest mulig praktisk og god kvalitetsmessig osv. Det plager meg bare fordi jeg ikke ser hva som er så vanskelig med å bare nevne det for meg, sånn som alle andre gjør før de kjøper ting til barna mine. Jeg er klar over at det sikkert er mange som ikke ville hatt noe imot det og det er helt greit, men jeg bare føler det er en litt rar stemning bak å ikke bare si ifra eller spørre om det er noe spesielt jeg ser etter. På 17 mai hadde jeg jo allerede kjøpt kjoler til barna som de skulle bruke, og for alt denne personen vet så kunne jeg jo allerede ha kjøpt parkdresser så jeg syns kommunikasjon er litt viktig på grunn av det, for da føler jeg at jeg bare nok en gang blir avfeid. (Det er selvfølgelig ikke noe galt i å ha to parkdresser, men dette er bare eksempler på en mangel på kommunikasjon som jeg syns hadde vært fint å ha mer av) Er det noen måte jeg kan si ifra om dette uten å virke sur og utakknemlig, for jeg er ikke det. Jeg bare skulle ønske denne personen kunne kommunisert bedre med meg. Anonymkode: b0ca0...b45
Moppeguri Skrevet 27. juni 2024 #2 Skrevet 27. juni 2024 Av personlig erfaring så bør du ikke overtenke hvordan du skal si det. Bare forklar det enkelt at du ønsker å avtale før han/hun evt kjøper noe til barna dine Hvis du tenker for mye på hva du burde si, hvordan du burde si det, når osv . Blir denne samtalen mye mer komplisert enn den trenger å være 😊
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #3 Skrevet 27. juni 2024 Denne personen (mest sannsynlig svigermor) er jo bare grei. Du virker som En som ønsker å detaljestyre veldig mye. Ang kjole: du kunne sagt, oi så snilt! Men jeg har akkurat kjøpt kjole selv jeg. Kanskje vi kan levere den tilbake og bytte til noe annet? Ang parkdress : er jo supert å ha en reserve. Her har begge sett besteforeldre kommet med både det ene og det andre, og da viser man selvsagt takknemlighet. Anonymkode: 14bbe...399 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #4 Skrevet 27. juni 2024 Kan du ikke bare la personen erfare at det er dumt å kjøpe noe til barna uten å høre med deg først? På 17. maj skulle du bare latt barna bruke de kjoler du allerede hadde kjøpt. Anonymkode: a30b7...ada 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #5 Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Denne personen (mest sannsynlig svigermor) er jo bare grei. Du virker som En som ønsker å detaljestyre veldig mye. Ang kjole: du kunne sagt, oi så snilt! Men jeg har akkurat kjøpt kjole selv jeg. Kanskje vi kan levere den tilbake og bytte til noe annet? Ang parkdress : er jo supert å ha en reserve. Her har begge sett besteforeldre kommet med både det ene og det andre, og da viser man selvsagt takknemlighet. Anonymkode: 14bbe...399 Har aldri sagt at der ikke er hyggelig å kjøpe ting til barna, det eneste jeg sier er at det hadde vært fint om vi kommuniserte mer og det er jo bare noe som hadde styrket relasjonen vår. Anonymkode: b0ca0...b45
Anonym6789 Skrevet 27. juni 2024 #6 Skrevet 27. juni 2024 Du kan jo bare si at du er redd for å høres utakknemlig ut, men at det er fint å bli spurt først, siden det er bortkastet å bruke så mye penger på noe barna har fra før? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #7 Skrevet 27. juni 2024 Jeg ville sagt at det er fint om hun spør, fordi da slipper du å ha to i samme størrelse. Ytterklær vil jeg helst velge selv. Det er stor forskjell mellom søt dress fra lindex og polarn O pyret.. Anonymkode: dd7fa...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå