Gå til innhold

Hundeeiere som tror de eier gaten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så mange her som later som de ikke skjønner hva ts mener... Jeg har hatt (stor) hund selv, men tok den selvfølgelig alltid inntil meg ved passeringer. Jeg også møter en del hundeeiere som gir f i det,  og det er så respektløst. Skjerpings...

Anonymkode: 28db8...ee3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du har jo ikke mere rett til å gå på høyre siden enn hundeeiere. Går en på et fortau må du belage deg på å treffe andre mennesker og hunder. Vandrer du så mye i dine egne tanker at du tenker du selv eier fortauet har du vandret for langt... Det er ikke ditt fortau. Vi må alle ta hensyn, du også. Innimellom får du gå på høyre side med gresset og Innimellom får du faktisk ikke det. Viss du kaller noe mannevond av den grunn er det kanskje på tide med litt realitetsorientering når du er ute å går i det offentlige rom

Anonymkode: 2b81e...491

Vi er i Norge nå, ikke i India. 

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk vanlig å gå til høyre. I alle fall alle oppegående mennesker skjønner det. Selv om man har en hund kan man ikke bare dikte opp egne regler for seg selv bare fordi man har hund. 

Anonymkode: a1c66...d09

Du skrev at du liker å hå på høyre side, ja det gjør mange hundeeiere også. Så får du heller flytte deg om hundeeiere og hunder pager deg så mye at du ikke kan gå på samme side. Du får heller prøve deg med et annet innlegg der du klager og syter over alle som går i veien din. Barnevogn, småbarnsforeldre, småbarn, katter, sykkelister osv. Men nå tror jeg helst alle disse hundeeierne du klager over befinner seg mest i ditt eget hode. I dag er det hunder og eiere og i måren er det vel måten kråkene ser på deg mens du går tur som plager deg. 

Anonymkode: 2b81e...491

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi er i Norge nå, ikke i India. 

Anonymkode: a1c66...d09

Du skreiv at du liker å "kose deg på høyre side", ikke passere på høyre side. Viss du ikke klarer å holde rede på eller huske hva du selv skriver så er det kanskje på tide å ta natta 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker å kose meg på høyre side. Vandre i egne tanker. Det er jo slik det skal være. Jeg plager ingen. 

men disse hundeeierne: de plager folk. De er jo mannevonde. 

Anonymkode: a1c66...d09

 

Anonymkode: 2b81e...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du skrev at du liker å hå på høyre side, ja det gjør mange hundeeiere også. Så får du heller flytte deg om hundeeiere og hunder pager deg så mye at du ikke kan gå på samme side. Du får heller prøve deg med et annet innlegg der du klager og syter over alle som går i veien din. Barnevogn, småbarnsforeldre, småbarn, katter, sykkelister osv. Men nå tror jeg helst alle disse hundeeierne du klager over befinner seg mest i ditt eget hode. I dag er det hunder og eiere og i måren er det vel måten kråkene ser på deg mens du går tur som plager deg. 

Anonymkode: 2b81e...491

ehem - men hvis de liker å gå på høyre side når de passerer meg så er det da ikke noe problem. Vi går på høyre side i hver vår retning. 

Jeg skal være romslig og se bort i fra din trang til å sykeliggjøre andre mennesker. 🙂

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du virker bare litt korttenkt og egosentrisk om du mener du har mer rett på høyre siden av fortauet enn andre. Og spesielt siden dette bare springer ut av en lyst du har til å vandre i dine egne tanker enn at du er redd 

Anonymkode: 2b81e...491

Så bra at jeg ikke mener noe av dette da, eller at jeg ikke har uttalt noe som ligner. 🤷‍♂️

Anonymkode: 56a0a...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (10 timer siden):

Hvis du er så opptatt av god plass til høyre(din rettighet🤔.)

Møte isteden på en barnevogn med trillinger. Det går greit?

Trillinghunder?😅🤣🤣

Anonymkode: 1b421...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 20.48):

Jeg liker å kose meg på høyre side. Vandre i egne tanker. Det er jo slik det skal være. Jeg plager ingen. 

men disse hundeeierne: de plager folk. De er jo mannevonde. 

Anonymkode: a1c66...d09

Høyre side? Er du en sykkel? Bil? Man går på venstre side

Anonymkode: a95b3...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 18.56):

Men greit, jeg skjønner du har litt tungt for det. Men du har faktisk vikeplikt når du vandrer rundt med doggeloggen din. 

Anonymkode: a1c66...d09

Nå bare dummer du deg ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høyre side? Er du en sykkel? Bil? Man går på venstre side

Anonymkode: a95b3...e72

Sukk. Gidder ikke å diskutere denne saken med deg. Særingene går på venstre side. ‘På grunn av at de skal bli sett av møtende trafikk’. Men det er ingen biler på fortau. Dessuten fucker det opp all automatikk som ellers er nøye innøvd av de fleste.  

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (6 timer siden):

Nå bare dummer du deg ut.

Neida. Det er bare du som tviholder på retten til å utøve en rettighet du egentlig ikke har. Hvordan våger jeg å komme her og sabotere for retten din til å vingle rundt på fortauet akkurat slik det passer deg - kun fordi du har hund. Eller en doggesoggelogg. 

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Neida. Det er bare du som tviholder på retten til å utøve en rettighet du egentlig ikke har. Hvordan våger jeg å komme her og sabotere for retten din til å vingle rundt på fortauet akkurat slik det passer deg - kun fordi du har hund. Eller en doggesoggelogg. 

Anonymkode: a1c66...d09

Jeg går der jeg vil. Og om hunden stopper opp og vil snuse i gresset eller på et gjerde, så må nok du pent finne deg i å gå rundt, for vi rikker oss ikke før hunden er ferdig med å snuse 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste burde lære seg å ta hensyn når de ferdes ute blant folk. Det gjelder hundeeiere med flexibånd som går tvers over veien, barnefamilier som okkuperer hele gangstien med vogn, sparkesykler og surrete unger, pensjonister som går midt mellom hyllene på butikken slik at andre ikke kommer seg forbi, og de som går rett frem med blikket festet på telefonen.

Anonymkode: 23508...6df

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (8 timer siden):

Jeg går der jeg vil. Og om hunden stopper opp og vil snuse i gresset eller på et gjerde, så må nok du pent finne deg i å gå rundt, for vi rikker oss ikke før hunden er ferdig med å snuse 😊

Okei. Da får jeg gjøre det samme, da. 

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Okei. Da får jeg gjøre det samme, da. 

Anonymkode: a1c66...d09

Det må du bare gjøre. Bare pass på så du ikke snubler i båndet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

got2go skrev (8 timer siden):

Jeg går der jeg vil. Og om hunden stopper opp og vil snuse i gresset eller på et gjerde, så må nok du pent finne deg i å gå rundt, for vi rikker oss ikke før hunden er ferdig med å snuse 😊

Da går jeg der jeg vil jeg også. Driter i hunden din. 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (2 timer siden):

Det må du bare gjøre. Bare pass på så du ikke snubler i båndet.

Snuble i båndet? Det er da ditt ansvar. Du må følge med på hunden din. 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.6.2024 den 10.44):

Hva feiler dem, egentlig? Hvorfor skal man DANSE rundt disse hundeeierne? 
 

Til dere som faktisk viser hensyn, denne posten gjelder ikke for dere. Bare så det er klart. 🙏

Anonymkode: a1c66...d09

Synes også det er ubehagelig på kollektiv transport, når hunden ligger helt inntil og eier ikke passer på, går rundt å snuser, slikker på ben etc. uten at man har bedt opp det. Er veldig glad i dyr, men likevel vet man at alle hunder, katter etc er oppdratt forskjellig, så setter ikke pris på bli snust og slikket på bår man bare skal på en tur. 
 

Må også legge til at det som plager mest er at det er uansvarlig, om noe skulle skje er det ofte dyret som får svi med tanke på avlivning. Ikke hundeeieren som verken tar tid til oppdragelse eller å følge med/ ha hunden ved siden av seg enten det er på gate, buss osv. 

Endret av hahaha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det var så mange selvrettferdige hundeeiere, ass. 

Busskur overalt stinker hundebæsj og det er umulig å sitte i dem. Null omtanke for dem som venter på bussen. Man må gå er stykke unna for å unngå stanken.

Hunde-eierne er de nye røykerne. Dessuten stinker hundebæsj 100 ganger verre enn røyk.

Hallo - det stinker jo kloakk. 

Fy skam, hundeeiere. Kast hundeBÆSJposen i egen søppeldunk. 
 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...