Gå til innhold

Hundeeiere som tror de eier gaten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har jeg også tenkt på så mange ganger! Og det går ikke på om hunden vil hilse eller noe, men at både eier og hund tar opp hele fortauet - gjerne med båndet på tvers over fortauet som en skriver over. NOEN (ikke alle!) hundeeiere virker så tafatte og står bare å stirrer på deg om du kommer gående mot, og gjør ikke mine til å flytte seg slik at det er plass til å gå forbi. Dette gjelder forøvrig også de som går to og tre stykker i bredden.

Anonymkode: e01c0...682

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler om at det er de som har hund som må ta ansvar og ikke omvendt. Nå var vel ts også ganske tydelig i HI om at denne tråden ikke handler om de som faktisk tar hensyn.

Har man hund så tar man hensyn til andre og har kontroll på hunden sin, og forventer ikke at andre skal jobbe med eventuelle redsel for et dyr man selv ikke velger å ha.

Anonymkode: 797a3...a6b

For å vite om jeg tar hensyn eller ikke må jeg vite hva TS mener. Jeg har en nabo som mener at jeg som hundeier må flytte meg til den andre siden av veien når han kommer fordi han hater hunder (og er koko). Hvis TS er naboen er det knapt en hundeier som ikke "eier" veien. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare så det er sagt så elsker jeg hunder, det er eierne jeg har problemer med 🤪

Anonymkode: e01c0...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette har jeg også tenkt på så mange ganger! Og det går ikke på om hunden vil hilse eller noe, men at både eier og hund tar opp hele fortauet - gjerne med båndet på tvers over fortauet som en skriver over. NOEN (ikke alle!) hundeeiere virker så tafatte og står bare å stirrer på deg om du kommer gående mot, og gjør ikke mine til å flytte seg slik at det er plass til å gå forbi. Dette gjelder forøvrig også de som går to og tre stykker i bredden.

Anonymkode: e01c0...682

Synes dette høres så rart ut. Jeg har bodd i Oslo i ca. 15 år, ser masse hunder hver gang jeg er ute av leiligheten, men har ennå til overs å se noen med hund gå på andre siden av gaten enn hunden med båndet på tvers av fortauet.

Er for øvrig enig ang. folk som går tre eller flere i bredden på smale fortau.

 

Anonymkode: 7ea83...97b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Du og flere andre her snur helt på hva tråden handler om.

Tråden handler om hensynsløse hundeeiere, så hvorfor prater du da om folk som har kontroll på hundene og snur det om til å handle om at redde folk må lære seg å leve med det? 

Anonymkode: 797a3...a6b

TS er jo ikke akkurat tydelig på hva hen mener her, så det er jo vanskelig å si om jeg har snudd tråden på hodet eller ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med hunden min i bånd til nærmeste hundepark. Men vi må nesten gå i gata dit siden jeg ikke kan teleportere. 

Jeg er derimot redd katt, og skulle inderlig ønske det kom en kattelov på linje med hundeloven. Hater å få fremmede katter inn i hagen 😢

Anonymkode: 0454b...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Unnskyld meg, men det er mange som er ukomfortable rundt hunder. De er uforutsigbare, snuser, hopper, slikker, lukter vondt, er ofte skitne og bjeffer og jeg forventer at hundeeiere holder disse krypene laaangt unna meg.

Anonymkode: 0f385...254

Tydelig at du ikke har greie på hunder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 
 

jeg mener da at jeg går på høyre side av fortauet. Og så kommer en hundeeier som tydeligvis mener at jeg skal gå over til venstre side fordi det er gress som hunden liker, osv. guess what, jeg liker OGSÅ gresset. La meg få ha gresset. Jeg er bare så dritalei av det, fordi jeg ser på disse hundeeierne som utrolig feige, gjemmer drittoppførselen sin bak hunden. Som om de bruker hunden som en støttekontakt. Hvis de hadde gått der alene og tviholdt på denne oppførselen UTEN hunden, så hadde de blitt sett på som individer med mentale issues. Synes de er feige drittunger, og så går de der med nesa i sky og bare: eh, me so special. 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det finnes absolutt hensynsløse og håpløse hundeeiere som ikke forstår at mange ikke ønsker å hilse på hundene, og de irriterer også meg som stort sett gjerne hilser på. Det er også forholdsvis mange hundeeiere som hadde hatt godt av å skru opp oppmerksomhetsnivået sitt et par hakk, egentlig flere enn det er som jeg opplever at bevisst bare gir faen.

Sliter likevel med å forstå hvordan man føler man må danse seg rundt hunder og hundeeiere så mye i praksis. Det hender jo, men det er bare unntaksvis, og jeg bor sentralt i Oslo med både dårlig trente hunder, folk og smale fortau overalt. Både vennegjenger, barnevogner og småbarnsfamilier tvinger meg ut i veibanen langt oftere enn hunder gjør.

Anonymkode: 444ae...9c7

Der er du inne på noe vesentlig. Folk eller homo sapiens er mye farligere enn de fleste dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Tydelig at du ikke har greie på hunder.

Hunder er jo i grunnen bare tamme ulver. Eller hva er det denne personen beskriver sOm er så feil. Hunderaser blir jo avlet frem til helsefarlige trekk. Hundeeiere som har boxerhund synes de er søte, men den flate nesen gjør det vanskelig å puste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (5 timer siden):

TS er jo ikke akkurat tydelig på hva hen mener her, så det er jo vanskelig å si om jeg har snudd tråden på hodet eller ikke. 

Synes det var ganske tydelig jeg da men. Forstår det som at det gjelder hundeeiere som ikke viser hensyn og klarer å forestille meg hvilke type hundeeiere hn sikter til. Hvis noe var uklart, hvorfor spør du i så fall ikke ts før du svarer?

Anonymkode: 797a3...a6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her. 
 

jeg mener da at jeg går på høyre side av fortauet. Og så kommer en hundeeier som tydeligvis mener at jeg skal gå over til venstre side fordi det er gress som hunden liker, osv. guess what, jeg liker OGSÅ gresset. La meg få ha gresset. Jeg er bare så dritalei av det, fordi jeg ser på disse hundeeierne som utrolig feige, gjemmer drittoppførselen sin bak hunden. Som om de bruker hunden som en støttekontakt. Hvis de hadde gått der alene og tviholdt på denne oppførselen UTEN hunden, så hadde de blitt sett på som individer med mentale issues. Synes de er feige drittunger, og så går de der med nesa i sky og bare: eh, me so special. 

Anonymkode: a1c66...d09

Min hund sin dyrevelferd går foran at du skal få lukte, tisse og se på gresset. Sorry Mac men så viktig er det ikke for deg å like gresset. Da får du heller like det gresset fra andre siden

Anonymkode: 65d21...fe5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min hund sin dyrevelferd går foran at du skal få lukte, tisse og se på gresset. Sorry Mac men så viktig er det ikke for deg å like gresset. Da får du heller like det gresset fra andre siden

Anonymkode: 65d21...fe5

Fint å vite hvordan ‘dere’ tenker. 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fint å vite hvordan ‘dere’ tenker. 

Anonymkode: a1c66...d09

Unnskyld. For ‘dere’ tenker jo ikke. Dere handler bare på instinkter. På lik linje med hundene deres. 🫢

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med hunder i flexibånd hvor eier er på en side av veien, og hunden selvfølgelig på den andre slik at de som kommer i mot må prøve seg på høydehopp for å passere. 

Anonymkode: a5be6...1e8

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fint å vite hvordan ‘dere’ tenker. 

Anonymkode: a1c66...d09

Ja jeg tenker på min hund sin velferd mer enn at du skal få se på gresset. Ærlig talt.

Anonymkode: 65d21...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min hund sin dyrevelferd går foran at du skal få lukte, tisse og se på gresset. Sorry Mac men så viktig er det ikke for deg å like gresset. Da får du heller like det gresset fra andre siden

Anonymkode: 65d21...fe5

Men greit, jeg skjønner du har litt tungt for det. Men du har faktisk vikeplikt når du vandrer rundt med doggeloggen din. 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men greit, jeg skjønner du har litt tungt for det. Men du har faktisk vikeplikt når du vandrer rundt med doggeloggen din. 

Anonymkode: a1c66...d09

🤣

Anonymkode: 65d21...fe5

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

🤣

Anonymkode: 65d21...fe5

Endelig sank det inn. Så bra. 🙏 flink jente. 

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men greit, jeg skjønner du har litt tungt for det. Men du har faktisk vikeplikt når du vandrer rundt med doggeloggen din. 

Anonymkode: a1c66...d09

Vikeplikt faktisk. Kilde?

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...