Gå til innhold

Hundeeiere som tror de eier gaten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Violetta skrev (1 minutt siden):

Vikeplikt faktisk. Kilde?

Nå gjør du deg bare vanskelig. 

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå gjør du deg bare vanskelig. 

Anonymkode: a1c66...d09

Typisk hundeeiere. 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå gjør du deg bare vanskelig. 

Anonymkode: a1c66...d09

Nei. Du påstår man har vikeplikt når man har hund, da bør du ha grunnlag for påstanden. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Endelig sank det inn. Så bra. 🙏 flink jente. 

Anonymkode: a1c66...d09

You wish. Nei er det en ting jeg helst kommer til å gjøre mer av nå som jeg forstår at det plager idiotene så er det å heller la hunden få mer spillerom til å pisse på akkurat det strået den ønsker😁 bare fordi det irriterer idiotene 

Anonymkode: 65d21...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er man redd hunder så er man redd hunder. 🤷‍♂️

Anonymkode: 56a0a...810

Får du flyskrekk så tipper jeg du forsøker å gjøre noe med det. Gjør det samme med hund!!

Anonymkode: ed5a2...f21

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

You wish. Nei er det en ting jeg helst kommer til å gjøre mer av nå som jeg forstår at det plager idiotene så er det å heller la hunden få mer spillerom til å pisse på akkurat det strået den ønsker😁 bare fordi det irriterer idiotene 

Anonymkode: 65d21...fe5

Takk for informasjonen. Dere er faktisk drittsekker. 😛 og du gjemmer deg bak hunden fordi du er feeeeig. 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for informasjonen. Dere er faktisk drittsekker. 😛 og du gjemmer deg bak hunden fordi du er feeeeig. 

Anonymkode: a1c66...d09

Hahahaha, helt greit det du😅Helt fantastisk å irritere hundehatere og mennesker med så lite IQ i hverdagen, og det eneste som skal til er at hunden min snuser og tisser og går på fortauet og ikke går fot men snuser litt her og der. Helt greit at du mener jeg er feig fordi jeg mener hunden min får lov til dette. Du er jo et klassisk rasshøl og du har ingen ynnskyldning engang. 

Anonymkode: 65d21...fe5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal de som er redde jobbe med det for at andre har hund? Du er jo et klart eksempel på hva ts mener med "å eie gata".

Ta hensyn til andre.

Anonymkode: 797a3...a6b

Fordi hunder er en naturlig del av by bildet, og de får et unødvendig ubehag om de skal gå rundt og vøre red for alle hundene de møter....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Mange (men ikke alle) hundeeiere er som mange (men ikke alle) småbarnsforeldre.

De opplever at universet kretser rundt deres hund. Derfor hverken evner eller vil de ta hensyn. Dette handler om sykdom og svake kognitive egenskaper som dessverre er vanskelig å løse med normal kommunikasjon.

Mitt tips er derfor å svare med samme mynt siden de først da skjønner egen adferd.

Driter bikkja i hagen din/på felles vei uten å bli plukket opp av eier, så kastes denne inn i deres hage.
 

Står bikkja å bjeffer i timesvis uten at eier tar den inn, så setter man selv på bjeffelyder fra en høyttaler i retning aktuell nabo.

Sperrer bikkja (og eier) veien, så kjører man bilen (med veldig lav fart) helt inntil dem, istedenfor å vente på avstand.

 

Osv. osv

 

Alt dette mens man nikker, smiler, hilser og fremstår blid og uanfektet. Dette er hysterisk provoserende for dem, og det fungerer!

 

Anonymkode: 37b28...94d

At det finnes tullinger som deg i verden er helt utrolig. Du snakker om sykdom og svake kognitive egenskaper, men her er det du som innehar svake kognitive egenskaper.

Anonymkode: c02a8...047

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes det var ganske tydelig jeg da men. Forstår det som at det gjelder hundeeiere som ikke viser hensyn og klarer å forestille meg hvilke type hundeeiere hn sikter til. Hvis noe var uklart, hvorfor spør du i så fall ikke ts før du svarer?

Anonymkode: 797a3...a6b

Nå viser det seg jo at ts mener at «hensynsløse hundeeiere» er de som ikke går over til andre siden av fortauet når hen møter på de.. så jeg var vel ikke så veldig langt unna egentlig.

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (39 minutter siden):

Nå viser det seg jo at ts mener at «hensynsløse hundeeiere» er de som ikke går over til andre siden av fortauet når hen møter på de.. så jeg var vel ikke så veldig langt unna egentlig.

Jeg liker å kose meg på høyre side. Vandre i egne tanker. Det er jo slik det skal være. Jeg plager ingen. 

men disse hundeeierne: de plager folk. De er jo mannevonde. 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker å kose meg på høyre side. Vandre i egne tanker. Det er jo slik det skal være. Jeg plager ingen. 

men disse hundeeierne: de plager folk. De er jo mannevonde. 

Anonymkode: a1c66...d09

Hundeeiere går da også og koser seg på tur med hunden sin. Ikke noe forskjell på det vel.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg liker å kose meg på høyre side. Vandre i egne tanker. Det er jo slik det skal være. Jeg plager ingen. 

men disse hundeeierne: de plager folk. De er jo mannevonde. 

Anonymkode: a1c66...d09

Men du har jo ikke mere rett til å gå på høyre siden enn hundeeiere. Går en på et fortau må du belage deg på å treffe andre mennesker og hunder. Vandrer du så mye i dine egne tanker at du tenker du selv eier fortauet har du vandret for langt... Det er ikke ditt fortau. Vi må alle ta hensyn, du også. Innimellom får du gå på høyre side med gresset og Innimellom får du faktisk ikke det. Viss du kaller noe mannevond av den grunn er det kanskje på tide med litt realitetsorientering når du er ute å går i det offentlige rom

Anonymkode: 2b81e...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dutullernå?

Hvor i all verden er alle disse hensynsløse hundeeierne som man må danse rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Får du flyskrekk så tipper jeg du forsøker å gjøre noe med det. Gjør det samme med hund!!

Anonymkode: ed5a2...f21

Jeg er ikke redd hunder.

Anonymkode: 56a0a...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så opptatt av god plass til høyre(din rettighet🤔.)

Møte isteden på en barnevogn med trillinger. Det går greit?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke redd hunder.

Anonymkode: 56a0a...810

Du virker bare litt korttenkt og egosentrisk om du mener du har mer rett på høyre siden av fortauet enn andre. Og spesielt siden dette bare springer ut av en lyst du har til å vandre i dine egne tanker enn at du er redd 

Anonymkode: 2b81e...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid hunden til å gå ved beinet mitt under passeringer, men jeg kjenner jeg blir så irritert på syklister som ikke plinger. Jeg har jo ikke øyne i nakken, flere ganger hunden nesten har blitt truffet fordi jeg lar han jo snuse og vimse så lenge jeg ikke ser noen i nærheten. Barn kan jeg forstå, men voksne folk må skjerpe seg. Blir fort farlig for både hund og syklist.

Anonymkode: 13e14...270

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skal man bare vingle rundt på fortauet? 🤔

 

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du har jo ikke mere rett til å gå på høyre siden enn hundeeiere. Går en på et fortau må du belage deg på å treffe andre mennesker og hunder. Vandrer du så mye i dine egne tanker at du tenker du selv eier fortauet har du vandret for langt... Det er ikke ditt fortau. Vi må alle ta hensyn, du også. Innimellom får du gå på høyre side med gresset og Innimellom får du faktisk ikke det. Viss du kaller noe mannevond av den grunn er det kanskje på tide med litt realitetsorientering når du er ute å går i det offentlige rom

Anonymkode: 2b81e...491

Det er faktisk vanlig å gå til høyre. I alle fall alle oppegående mennesker skjønner det. Selv om man har en hund kan man ikke bare dikte opp egne regler for seg selv bare fordi man har hund. 

Anonymkode: a1c66...d09

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...