Gå til innhold

Hundeeiere som tror de eier gaten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva feiler dem, egentlig? Hvorfor skal man DANSE rundt disse hundeeierne? 
 

Til dere som faktisk viser hensyn, denne posten gjelder ikke for dere. Bare så det er klart. 🙏

Anonymkode: a1c66...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du egentlig, på hvilken måte "eier" noen hundeiere gaten og hvorfor må du "DANSE" rundt hundeeierne. 

Hilsen hundeeier

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig glad i hunder, og liker godt at de kommer bort for å hilse! 🥰 Men de fleste går jo bare forbi.

Hunder er ikke farlige, og biter ikke i tide og utide.😅

Anonymkode: 9dc50...96b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hunder er ikke farlige, og biter ikke i tide og utide.😅

Anonymkode: 9dc50...96b

Er man redd hunder så er man redd hunder. 🤷‍♂️

Anonymkode: 56a0a...810

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er jeg veldig glad i hunder, og liker godt at de kommer bort for å hilse! 🥰 Men de fleste går jo bare forbi.

Hunder er ikke farlige, og biter ikke i tide og utide.😅

Anonymkode: 9dc50...96b

Bare spør om du kan få hilse, da 🙂 Eller vis tydelig med kroppsspråket at det er greit å hilse. Jeg har en veldig sosial hund, så vi er dessverre nødt til å begrense hilsningen litt. Vi hilser stort sett bare på de vi kjenner fra før, men kunne gjort unntak hvis du spurte og vi hadde god tid.

Anonymkode: 2960e...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er man redd hunder så er man redd hunder. 🤷‍♂️

Anonymkode: 56a0a...810

Det er mulig å bli red for alt! Om jeg var red for sykler , burde alle i gata mi slute å sykle synes du?

TS jeg forstår ikke helt hva du mener? Jeg har aldri danset med hunden min, det er det veldig få som gjør.... Tror heller ikke det er mange som føler hunder gir eierskap til gater?

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er man redd hunder så er man redd hunder. 🤷‍♂️

Anonymkode: 56a0a...810

Da bør man jobbe med det egentlig. Folk er redd for alt om dagen

Anonymkode: be5d4...ce7

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da bør man jobbe med det egentlig. Folk er redd for alt om dagen

Anonymkode: be5d4...ce7

Unnskyld meg, men det er mange som er ukomfortable rundt hunder. De er uforutsigbare, snuser, hopper, slikker, lukter vondt, er ofte skitne og bjeffer og jeg forventer at hundeeiere holder disse krypene laaangt unna meg.

Anonymkode: 0f385...254

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg som tror jeg eier gata, det er hunden min. Men vi passer oss begge hvis noen kommer, kanskje du kan huske å ha ringeklokke på sykkelen slik at vi hører deg?

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hund selv, men jeg har aldri følt at jeg måtte danse rundt hunder? Men for all del, liker du å danse, så må du bare fortsette med det.

Anonymkode: 38f89...97b

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er man redd hunder så er man redd hunder. 🤷‍♂️

Anonymkode: 56a0a...810

Da må du jobbe med det. Vi lever i en verden med hunder og hunder vil du treffe på over alt. Det er utrolig mange yrker som involverer hunder i tjeneste og i tillegg er de kjæledyr nr 1. 

Jeg hadde en venninne som var hyper redd hunder men hun innså  ar det var hun som eide problemet og jobbet aktivt med seg selv og sin hundefobi og i dag er hun ikke redd i det hele tatt og kan fint hilse på hunder. Det er kun du selv som blir begrenset og får en dårligere livskvalitet av å være så irritert for ar vi lever i en verden med hunder. 

Både hunden min og meg har samme rett til å bruke fortauet som du har, og liker du ikke det eller å passere hunder må du nesten holde deg hjemme.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva feiler dem, egentlig? Hvorfor skal man DANSE rundt disse hundeeierne? 
 

Til dere som faktisk viser hensyn, denne posten gjelder ikke for dere. Bare så det er klart. 🙏

Anonymkode: a1c66...d09

Mange (men ikke alle) hundeeiere er som mange (men ikke alle) småbarnsforeldre.

De opplever at universet kretser rundt deres hund. Derfor hverken evner eller vil de ta hensyn. Dette handler om sykdom og svake kognitive egenskaper som dessverre er vanskelig å løse med normal kommunikasjon.

Mitt tips er derfor å svare med samme mynt siden de først da skjønner egen adferd.

Driter bikkja i hagen din/på felles vei uten å bli plukket opp av eier, så kastes denne inn i deres hage.
 

Står bikkja å bjeffer i timesvis uten at eier tar den inn, så setter man selv på bjeffelyder fra en høyttaler i retning aktuell nabo.

Sperrer bikkja (og eier) veien, så kjører man bilen (med veldig lav fart) helt inntil dem, istedenfor å vente på avstand.

 

Osv. osv

 

Alt dette mens man nikker, smiler, hilser og fremstår blid og uanfektet. Dette er hysterisk provoserende for dem, og det fungerer!

 

Anonymkode: 37b28...94d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da bør man jobbe med det egentlig. Folk er redd for alt om dagen

Anonymkode: be5d4...ce7

Hvorfor skal de som er redde jobbe med det for at andre har hund? Du er jo et klart eksempel på hva ts mener med "å eie gata".

Ta hensyn til andre.

Anonymkode: 797a3...a6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare spør om du kan få hilse, da 🙂 Eller vis tydelig med kroppsspråket at det er greit å hilse. Jeg har en veldig sosial hund, så vi er dessverre nødt til å begrense hilsningen litt. Vi hilser stort sett bare på de vi kjenner fra før, men kunne gjort unntak hvis du spurte og vi hadde god tid.

Anonymkode: 2960e...1ac

Ja, det går an det. 👍 Jeg bare svarte TS med at det ikke er noe farlig å gå i nærheten av hunder, siden de fleste bare går forbi uten å bry seg.😉  

Anonymkode: 9dc50...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange (men ikke alle) hundeeiere er som mange (men ikke alle) småbarnsforeldre.

De opplever at universet kretser rundt deres hund. Derfor hverken evner eller vil de ta hensyn. Dette handler om sykdom og svake kognitive egenskaper som dessverre er vanskelig å løse med normal kommunikasjon.

Mitt tips er derfor å svare med samme mynt siden de først da skjønner egen adferd.

Driter bikkja i hagen din/på felles vei uten å bli plukket opp av eier, så kastes denne inn i deres hage.
 

Står bikkja å bjeffer i timesvis uten at eier tar den inn, så setter man selv på bjeffelyder fra en høyttaler i retning aktuell nabo.

Sperrer bikkja (og eier) veien, så kjører man bilen (med veldig lav fart) helt inntil dem, istedenfor å vente på avstand.

 

Osv. osv

 

Alt dette mens man nikker, smiler, hilser og fremstår blid og uanfektet. Dette er hysterisk provoserende for dem, og det fungerer!

 

Anonymkode: 37b28...94d

😮‍💨😮‍💨😮‍💨🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Pippi Lotta said:

Det er mulig å bli red for alt! 

Ja, men nå handler denne tråden om hunder konkret.

8 minutter siden, Pippi Lotta said:

Om jeg var red for sykler , burde alle i gata mi slute å sykle synes du?

Selvsagt ikke, men det har jo ingen relevans til mitt innlegg.

Anonymkode: 56a0a...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Da bør man jobbe med det egentlig. Folk er redd for alt om dagen

Anonymkode: be5d4...ce7

Selvsagt må man det. Det er da ingen andres ansvar.

Anonymkode: 56a0a...810

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det går an det. 👍 Jeg bare svarte TS med at det ikke er noe farlig å gå i nærheten av hunder, siden de fleste bare går forbi uten å bry seg.😉  

Anonymkode: 9dc50...96b

Akkurat. Jeg lar ikke hunden gå bort til folk som ikke sier/viser tydelig at de vil hilse. Jeg bruker heller ikke flexibånd, jeg skal ha 100 % kontroll. En labrador er som oftest snill, men utrolig sterk og kan lett rykke håndtaket til et flexibånd ut av hånda mi.

Anonymkode: 2960e...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (3 minutter siden):

Da må du jobbe med det. Vi lever i en verden med hunder og hunder vil du treffe på over alt. Det er utrolig mange yrker som involverer hunder i tjeneste og i tillegg er de kjæledyr nr 1. 

Jeg hadde en venninne som var hyper redd hunder men hun innså  ar det var hun som eide problemet og jobbet aktivt med seg selv og sin hundefobi og i dag er hun ikke redd i det hele tatt og kan fint hilse på hunder. Det er kun du selv som blir begrenset og får en dårligere livskvalitet av å være så irritert for ar vi lever i en verden med hunder. 

Både hunden min og meg har samme rett til å bruke fortauet som du har, og liker du ikke det eller å passere hunder må du nesten holde deg hjemme.

Nei ingen må jobbe med og ikke være redd hunder. Man skal dessuten være skeptisk til fremmede hunder. Bruk gjerne fortauet, men det er ditt ansvar å ha kontroll over hunden og ikke la den uønsket gå bort til andre du går forbi.

Anonymkode: 797a3...a6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...