Gå til innhold

Norge skal ta imot pasienter fra Gaza

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 hours ago, Humle Brumle said:

Israel blir anklaget for folkemord

Å bli anklaget for er ikke det samme som skyldig i……

Det finnes forresten mange gjennomganger av tallene og statistikkene gjort av matematikere som forklarer hvorfor de ikke kan være riktige. Har du tatt til deg noen av disse? Eller er det lettest å se på figurer av babyer?

Det er ikke lett å vite hva som er riktige tall, og hva som ikke er det. 

Jeg sier ikke at det ikke er mange døde mennesker og barn, store ødeleggelser og enorm elendighet. Dette med sultkatastrofe har de også gått vekk fra. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (24 minutter siden):

Det finnes forresten mange gjennomganger av tallene og statistikkene gjort av matematikere som forklarer hvorfor de ikke kan være riktige. Har du tatt til deg noen av disse? Eller er det lettest å se på figurer av babyer?

Jeg sier ikke at det ikke er mange døde mennesker og barn, store ødeleggelser og enorm elendighet. Dette med sultkatastrofe har de også gått vekk fra. 

Det er mange døde i enhver konflikt. Slik har det vært i alle kriger siden tidenes morgen. Den enorme forskjellen på Gaza og alle andre kriger er at Hamas kan si "vi frigir gislene" og legger ned våpnene ! Vi angir ikke oss selv, men vi aksepterer at videre vold ikke kan fortsette. Det hadde vært over for mange måneder siden!  Hadde det jeg sier skjedd i dag ? Om to uker hadde roen senket seg over området. Noen måneder til ? Så kunne en gjenoppbygging kunne skjedd i det sakte. Men det inkluderer aldri Hamas som organisasjon. Det forblir krig inntil den er nedkjempet. Alt annet er å si at vi støtter krigføringen og direkte årsak til at sivile dør.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (28 minutter siden):

Det er drept ca. 700 IDF soldater i denne krigen, det sier meg noe helt tindrende klart over en så god og profesjonell hær. Enormt mange Hamas terrorister er drept. Jeg sier at du kan gange det med minst 10, mest sannsynlige langt flere. Problemet er at Hamas sine tall bare sier kvinner og barn ! Det er løgn og atter løgn og det vet jo alle som har litt fornuft i skallen. Ja det er også drept mange sivile helt klart, men ikke i nærheten av det som Hamas sier. Jeg tipper at langt over halvparten av de døde er Hamas terrorister. Når alle er kjempet ned ? Var de bare luft ? Hamas kommer i alle fall å registrere de som sivile.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, TomKrus said:

Det er drept ca. 700 IDF soldater i denne krigen,

Dette får alt for lite oppmerksomhet, samme med rakettangrep mot Israel. Ser man på Dagsrevyen så kan det jo virke som om IDF er de eneste med våpen. At de bare går rundt og skyter sivile. Det kommer ikke godt nok frem alle angrepene både de militære og sivile i Israel kontinuerlig blir utsatt for.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomKrus skrev (3 timer siden):

Hvem er det som finansierer store deler av hjelper som har kommet Hamas til gode i over 20 år ? Er det ikke Norge ? Jo det er Norge faktisk, mine og alle mine medborgere sine skattepenger, og hva ble de brukt til ? Tuneller og masse våpen.

Hvorfor har Netanyahu finansiert Hamas?

https://www.timesofisrael.com/for-years-netanyahu-propped-up-hamas-now-its-blown-up-in-our-faces/amp/

Endret av Apis
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (8 minutter siden):

TomKrus skrev (3 timer siden):

Israel var i lang tid pålagt å hente inn skatter og avgifter for alt som gikk over grensen til Gaza og hendle dette over til palestinerne. Det er årsaken, internasjonalt press ! Alle så hva pengene gikk til. Så du har ikke et poeng en gang.

Kanskje lurt for @TomKrus å lese seg litt opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...