Gjest Lurven Skrevet 28. juni 2024 #61 Del Skrevet 28. juni 2024 Nei de burde få behandling i land som ligger nærmere geografisk. Der er veldig langt å reise hit for folk som er skadet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 28. juni 2024 #62 Del Skrevet 28. juni 2024 Er jo bare helt vanvittig at det ikke bygges store felt sykehus, og gjerne med tilhørende teltleirer i Sinai. Det er et gigantisk stort folketomt ørken område. Det er helt upraktisk at sivilbefolkningen skal gå oppi opprydningsarbeidet som snart skal starte, med alle eksplosive ladninger som er rigget rundt bygninger og tuneller, og de gjenstående krigshandlinger som tilsvar på Hamas angrep på IDF som må gjøre jobben. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 28. juni 2024 #63 Del Skrevet 28. juni 2024 Når ukrainere får medisinsk behandling her skulle det bare mangle at palestinere får det også. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 28. juni 2024 #64 Del Skrevet 28. juni 2024 Madame Butterfly skrev (39 minutter siden): Er jo bare helt vanvittig at det ikke bygges store felt sykehus, og gjerne med tilhørende teltleirer i Sinai. Det er et gigantisk stort folketomt ørken område. Det er helt upraktisk at sivilbefolkningen skal gå oppi opprydningsarbeidet som snart skal starte, med alle eksplosive ladninger som er rigget rundt bygninger og tuneller, og de gjenstående krigshandlinger som tilsvar på Hamas angrep på IDF som må gjøre jobben. Ørkenen er vel ikke et bra sted å ha teltleire trur jeg. Og Sinai tilhører jo Egypt, og de vil jo ikke ha mange flyktninger i sitt land Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 28. juni 2024 #65 Del Skrevet 28. juni 2024 Purple Basil skrev (2 minutter siden): Når ukrainere får medisinsk behandling her skulle det bare mangle at palestinere får det også. Ja, men listen blir lang etterhvert Sudan Etiopia Haiti Mali Burkina Faso Niger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 28. juni 2024 #66 Del Skrevet 28. juni 2024 2 hours ago, Madame Butterfly said: Er jo bare helt vanvittig at det ikke bygges store felt sykehus, og gjerne med tilhørende teltleirer i Sinai. Det er et gigantisk stort folketomt ørken område. Det er helt upraktisk at sivilbefolkningen skal gå oppi opprydningsarbeidet som snart skal starte, med alle eksplosive ladninger som er rigget rundt bygninger og tuneller, og de gjenstående krigshandlinger som tilsvar på Hamas angrep på IDF som må gjøre jobben. Kan ikke bygge der, fordi da vil Israel bombe dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 28. juni 2024 #67 Del Skrevet 28. juni 2024 3 hours ago, Lurven said: Ørkenen er vel ikke et bra sted å ha teltleire trur jeg. Og Sinai tilhører jo Egypt, og de vil jo ikke ha mange flyktninger i sitt land Jeg så et nyhetsinnslag, husker ikke hvilken kanal, det var en engelskspråklig. Der var det en egyptisk kvinnelig journalist som uttalte seg. Hun talte for denne løsningen, og hun viste til at det har vært gjort før, i en av de mindre militæraksjonene i Gaza, med avtale med Israel om at menneskene skulle tilbakeføres til Gaza. Jeg er ikke særlig flink å søke på ting i google, og finne alt mulig, og jeg har ikke funnet en annen kilde på at dette faktisk var gjort, og erfaringene med dette. Noen andre som vet? Vel Gaza er vel mer eller mindre omringet av ørken, både i sør og i øst, og delvis inne Gaza også. Det er jo horribelt at verden ved Antonio Guterres og FN har bestemt at sivilbefolkningen i denne krigen ikke skal flykte, og ikke bare aksepterer, men også støtter Egypt i at befolkningen i Gaza ikke skal kunne komme over grensen for å slippe unna krigshandlinger. Vet ikke om en eneste annen krig der det er løsningen. Forstår det ikke. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 28. juni 2024 #68 Del Skrevet 28. juni 2024 Madame Butterfly skrev (35 minutter siden): Jeg så et nyhetsinnslag, husker ikke hvilken kanal, det var en engelskspråklig. Der var det en egyptisk kvinnelig journalist som uttalte seg. Hun talte for denne løsningen, og hun viste til at det har vært gjort før, i en av de mindre militæraksjonene i Gaza, med avtale med Israel om at menneskene skulle tilbakeføres til Gaza. Jeg er ikke særlig flink å søke på ting i google, og finne alt mulig, og jeg har ikke funnet en annen kilde på at dette faktisk var gjort, og erfaringene med dette. Noen andre som vet? Vel Gaza er vel mer eller mindre omringet av ørken, både i sør og i øst, og delvis inne Gaza også. Det er jo horribelt at verden ved Antonio Guterres og FN har bestemt at sivilbefolkningen i denne krigen ikke skal flykte, og ikke bare aksepterer, men også støtter Egypt i at befolkningen i Gaza ikke skal kunne komme over grensen for å slippe unna krigshandlinger. Vet ikke om en eneste annen krig der det er løsningen. Forstår det ikke. Ja det er litt rart, lurer litt på hva grunnen til det kan være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 28. juni 2024 #69 Del Skrevet 28. juni 2024 Madame Butterfly skrev (39 minutter siden): Jeg så et nyhetsinnslag, husker ikke hvilken kanal, det var en engelskspråklig. Der var det en egyptisk kvinnelig journalist som uttalte seg. Hun talte for denne løsningen, og hun viste til at det har vært gjort før, i en av de mindre militæraksjonene i Gaza, med avtale med Israel om at menneskene skulle tilbakeføres til Gaza. Jeg er ikke særlig flink å søke på ting i google, og finne alt mulig, og jeg har ikke funnet en annen kilde på at dette faktisk var gjort, og erfaringene med dette. Noen andre som vet? Vel Gaza er vel mer eller mindre omringet av ørken, både i sør og i øst, og delvis inne Gaza også. Det er jo horribelt at verden ved Antonio Guterres og FN har bestemt at sivilbefolkningen i denne krigen ikke skal flykte, og ikke bare aksepterer, men også støtter Egypt i at befolkningen i Gaza ikke skal kunne komme over grensen for å slippe unna krigshandlinger. Vet ikke om en eneste annen krig der det er løsningen. Forstår det ikke. Det er helt sykt, og pro-palestina menneskene synes tilsynelatende også at det er helt greit å la små palestinske barn bli bombet i stykker heller enn at de skal flytte seg fra Gaza, også kjent som helvete på jord og verdens største fengsel. Jeg fatter det ikke! 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 28. juni 2024 #70 Del Skrevet 28. juni 2024 (endret) Det er bra at PST skal sile pasientene, selv om jeg er skeptisk. Palestinerne er blitt holdt som kjæledegge av venstreorienterte i flere tiår. Med Sovjetunionen (og Iran!) i kulissene. Det har blitt næret opp under et offernarrativ, godt hjulpet av UN ved UNRWA og araberlandene. Det er disse kreftene som bærer mye av ansvaret for den katastrofen som 7/10 og etterspillet har blitt. Ser det er Norge- og vesten-hatere i tråden her. Tror dere det er helt tilfeldig at Norge har blitt et godt land og bo i.? Nei. Det er våre forfedre og formødres fortjeneste. De fattige, gudfryktige og nøysomme menneskene som slet på sine åkerlapper og fiskefelt, og som ble sendt på setra eller huspost fra de var 14 som jenter mens guttene ble sendt på ishavet eller i utenriksfart. Dette er oss, dette er vår arv. Ikke hele verdens. Endret 28. juni 2024 av Bacteria 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 28. juni 2024 #71 Del Skrevet 28. juni 2024 Personlig, er jeg pro-Israel, jeg er til og med medlem i MIFF (etter 7.oktober) og jeg har ikke tenkt å tvangflytte palestinere i ørkenen. De kan forbli i Gaza 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 29. juni 2024 #72 Del Skrevet 29. juni 2024 Sommer2464 skrev (På 27.6.2024 den 10.56): Vi Norge er ikke Israel for faen!! Vi har en av de mest pro-palestinske regjeringene i vest-Europa så Norge har ikke bombet noe i Gaza! Men i hjembyen min produseres det våpen som selges til USA som igjen hjelper Israel å bombe Gaza. Siden vi tjener så fett på våpenproduksjon og salg kan vi nå også sette ett plaster på vår dårlige samvittighet med 20 palestinske familier i Norge. Dobbeltmoral hos Støre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayer Skrevet 29. juni 2024 #73 Del Skrevet 29. juni 2024 Sommer2464 skrev (På 27.6.2024 den 1.38): Hva tenker dere om dette? Jeg synes ikke det er greit fordi da behandler vi Hamas tilhengere i vårt land, og for meg er Hamas tilhengere som er de fleste folk fra Gaza uønsket i Norge. Synes heller araberstatene skal hjelpe dem. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JbxzOj/stoere-norge-skal-ta-imot-pasienter-fra-gaza I fremtida er det vel Nordmenn som må på flukt. Svenskene er allerede i gang. Har hørt om svensker som har flytta til Portugal fordi de synes det er for farlig i sitt eget hjemland. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 29. juni 2024 #74 Del Skrevet 29. juni 2024 Mayer skrev (5 timer siden): I fremtida er det vel Nordmenn som må på flukt. Svenskene er allerede i gang. Har hørt om svensker som har flytta til Portugal fordi de synes det er for farlig i sitt eget hjemland. Skandinavene har jo alltid flyktet til andre land for å overleve. Vinteren og all steinen i Norge gjorde det hardt å dyrke nok mat på gårder i Norge helt frem til før andre verdenskrig emigrerte nesten 200000 nordmenn til USA. Hvis du har vært i Minnesota eller Washington State i USA på 17. mai veit du hvor mange norsk-amerikanere som er stolte av forfedrene sine fra Norge og Sverige. Jeg har vært litt på vestkysten i Sverige, men føler meg tryggere i Lisboa og Madrid enn jeg gjør i Stockholm og Malmø. Sverige er litt vel PK også da. Folkhemmet og hetsen av SDere er langt være enn de få kommunistene i Norge som tror at folk som stemmer FrP er høyreekstreme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 29. juni 2024 #75 Del Skrevet 29. juni 2024 Både Stalin og Hitler og Putin ble valgt av folket. Men selvfølgelig gjorde disse etter valget en betydelig propagandamaskin ovenfor egen befolkning. Hitler bygget konsentrasjonsleir for politiske motstandere. Det var ikke bare jøder som skulle drepes, men kommunister, sosialister, Jehovas vitner, homofile, funksjonshemmede, psykisk syke osv. Stalin var ansvarlig for rundt 10000000 menneskeliv. Hitler tok livet av anslagsvis 3-8 millioner jøder. At sosialister i dag hyller ledere av Sovjetunionen er ekstremt kunnskapsløst og vitner om lav interesse / karakter i historie. Jeg har snakket om Røde Khmer og Pol Pot til folk som ble født lenge før 70- tallet, og de spiller overasketnår jeg beskriver hvordan han levde i jungelen i Cambodia. Akkurat som Vietnamkrigen er nytt for folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 29. juni 2024 #76 Del Skrevet 29. juni 2024 Helt sykt å lese her at folk sitter på KG og ønsker at palestinske barn heller skal dø som martyrer enn å måtte midlertidig forlate krigssonen i Gaza 😳 Ingen sier at ukrainske barn ikke kan få flykte fra områder under Russlands kontroll fordi «da vinner russerene». Med slike holdninger kan man i det minste slutte å late som om det er barna og de siviles lidelser det handler om, da er det helt tydelig at hovedpoenget er demonisering av Israel og kun det. La barna blø og dø, så alle får se hvor slemme Israel er. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 29. juni 2024 #77 Del Skrevet 29. juni 2024 3 minutter siden, velociraptor said: Helt sykt å lese her at folk sitter på KG og ønsker at palestinske barn heller skal dø som martyrer enn å måtte midlertidig forlate krigssonen i Gaza 😳 Ingen sier at ukrainske barn ikke kan få flykte fra områder under Russlands kontroll fordi «da vinner russerene». Med slike holdninger kan man i det minste slutte å late som om det er barna og de siviles lidelser det handler om, da er det helt tydelig at hovedpoenget er demonisering av Israel og kun det. La barna blø og dø, så alle får se hvor slemme Israel er. Vennligst vis meg hvor dette skjer 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 29. juni 2024 #78 Del Skrevet 29. juni 2024 Det er jo først og fremst Hamas og de andre islamistgrupper i Gaza som fortsetter krigingen. Det var de som brøt våpenhvilen i november, og det er de som nekter å inngå en ny. Ikke minst er det de som startet krigen med å sende tusenvis av raketter mot sivile bare det første døgnet i angrepet. Så lenge dette fortsetter kan ikke Israel slutte. Da vil islamistene ikke bare ha fritt spillerom til å fortsette å krige, de vil ha fritt spillerom til å bygge seg opp til å fortsette å krige og gjøre bestialske angrep i det uendelige. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vma Skrevet 29. juni 2024 #79 Del Skrevet 29. juni 2024 Sommer2464 skrev (På 27.6.2024 den 10.38): Hva tenker dere om dette? Jeg synes ikke det er greit fordi da behandler vi Hamas tilhengere i vårt land, og for meg er Hamas tilhengere som er de fleste folk fra Gaza uønsket i Norge. Synes heller araberstatene skal hjelpe dem. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JbxzOj/stoere-norge-skal-ta-imot-pasienter-fra-gaza Så lenge vi sender sykehusregningen til Israel er det greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 29. juni 2024 #80 Del Skrevet 29. juni 2024 (endret) At vi behandler pasienter høres bra ut. Men følgene av dette vet man ikke. Typisk Norge er å ikke bare behandle de og sende de i retur, men ta imot de og sørge for at de får varige stønader (gjerne uføretrygd) med alt av rettigheter, hvor vi gjør de "norsk". Og når krigen er over flytter de ned til hjemlandet sitt med full trygd fra Norge inn i evigheten. Så går det 20 år før det avsløres at flere av disse var Hamas-krigere... Vi er ikke egnet for slike ting. Vi er altfor naive og vi er altfor snille. Vi har en unik evne til å lure oss selv. Endret 4. juli 2024 av Bombasi 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå