Gå til innhold

Fysiobehandling og frikort...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg skal starte opp med behandling med fysio ( skulder). Går det på frikort ( når det blir aktuelt da....) og må det være kommunal? Kan jeg dra til en annen kommune? 

Anonymkode: 8975a...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg skal starte opp med behandling med fysio ( skulder). Går det på frikort ( når det blir aktuelt da....) og må det være kommunal? Kan jeg dra til en annen kommune? 

Anonymkode: 8975a...bf5

Jeg tror du skal til fysio med kommunal avtale. Da går det på frikortet. Antar at fysio må ha avtale med din kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg skal starte opp med behandling med fysio ( skulder). Går det på frikort ( når det blir aktuelt da....) og må det være kommunal? Kan jeg dra til en annen kommune? 

Anonymkode: 8975a...bf5

Du trenger ikke kun å gå til fysioterapeut med refusjon i din hjemstedskommune. Du kan gjøre det overalt i Norge.

Jeg bor i Bergen men har gått til manuellterapeut med refusjon andre steder i Norge

Anonymkode: d2d12...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvilken kommune du går i, men fysioen må ha refusjonsrett. Private fysioterapeuter får du ikke på frikortet hos.

Anonymkode: aee86...d21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det skrives at det ikke spiller noen rolle hvilken kommune du går til, dette er ikke min erfaring i stor-Oslo. Kan hende det fungerer andre steder, men mange fysioterapeuter har lange ventelister, og vil heller prioritere pasienter fra kommunen de jobber i. Så dette varierer nok fra sted til sted. Om du går til fysioterapeut med refusjon fra HELFO, så går det på frikortet. 

Anonymkode: 3541c...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...